Kategorie: Organizacja produkcji Kosztorysowanie i budżet
Koszty dystrybucji są tak naprawdę mniej związane z tym, co dzieje się w trakcie produkcji audycji telewizyjnej. Chodzi raczej o to, co robimy potem, gdy już mamy gotowy materiał. Kiedy planujemy budżet audycji, najważniejsze są te wydatki, które są bezpośrednio związane z samym nagrywaniem – na przykład wynajęcie sprzętu, pensje dla ekipy czy różne inne koszty związane z realizacją programu. Na pewno musimy pamiętać o wynajmie kamer i opłatach dla dziennikarzy oraz realizatorów dźwięku, bo to wszystko wpływa na jakość naszej produkcji. Koszty dystrybucji z kolei to wydatki na promocję i sprzedaż gotowego materiału, które z kolei pojawiają się dopiero po zakończeniu produkcji. W praktyce, gdy planujemy produkcję, musimy się najpierw skupić na kosztach, które mają bezpośredni wpływ na powstanie naszej audycji. Dobrą praktyką jest oddzielanie kosztów produkcyjnych od marketingowych i dystrybucyjnych, żeby lepiej trzymać rękę na pulsie z budżetem i sprawniej zarządzać całym projektem.