Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.01 Pytanie 401
Przygotowanie i organizacja p…

Do pionu operatorskiego w filmie należy zaangażować

A. asystenta scenografa.
B. kierownika planu zdjęciowego.
C. szwenkiera.
D. dźwiękowca.
AUD.01 Pytanie 402
Przygotowanie i organizacja p…

Do obróbki obrazu telewizyjnego podczas rejestracji audycji przygotowano, przedstawioną na rysunku, metodę

Ilustracja do pytania 2
A. motion control.
B. blue-box.
C. bluetooth digital.
D. blue-remake.
Przygotowanie i organizacja p…

W rozliczeniu produkcji filmu nie należy umieszczać kosztów

A. wynajęcia wozu transmisyjnego.
B. zakupu nośników zdjęciowych.
C. wynajęcia sali projekcyjnej.
D. zaprojektowania kostiumów.
AUD.01 Pytanie 404
Przygotowanie i organizacja p…

Aby stworzyć teledyski z materiałów programu rozrywkowego, najpierw musisz wykonać czynność, którą jest

A. zamówienie zestawu do montażu.
B. zamówienie zgrania ścieżek audio.
C. zamówienie telekina.
D. wynajęcie ekipy filmowej z odpowiednim sprzętem.
AUD.01 Pytanie 405
Przygotowanie i organizacja p…

Które z poniższych działań jest częścią postprodukcji?

A. Montaż i udźwiękowienie
B. Casting
C. Scenografia
D. Rekrutacja ekipy
AUD.01 Pytanie 406
Przygotowanie i organizacja p…

Do zadań garderobianej w czasie produkcji filmu należy

A. projektowanie kostiumów.
B. szycie kostiumów.
C. przechowywanie kostiumów.
D. krojenie kostiumów.
Przygotowanie i organizacja p…

W kosztach produkcji telewizyjnej audycji informacyjnej należy uwzględnić wynagrodzenia

A. scenarzysty.
B. badaczy.
C. operatorów kamer.
D. technicznych pracowników studia.
Przygotowanie i organizacja p…

Która pozycja kosztów powinna znaleźć się w kosztorysie telewizyjnej audycji publicystycznej?

A. Honorarium imitatora dźwięku.
B. Koszty wynajmu hali zdjęciowej.
C. Honoraria redakcyjne.
D. Koszty wynajmu sali przeglądowej.
AUD.01 Pytanie 409
Przygotowanie i organizacja p…

Wykonanie czołówki filmu odbywa się w okresie

A. montażu i udźwiękowienia.
B. preprodukcji.
C. dewelopmentu.
D. zdjęciowym.
AUD.01 Pytanie 410
Przygotowanie i organizacja p…

Jak nazywany jest wózek pod kamerę?

A. Ramię kamerowe.
B. Steadycam.
C. Kran kamerowy.
D. Dolka.
Przygotowanie i organizacja p…

Które źródła finansowania należy umieścić w dokumentacji do rozliczenia dotacji filmu ze środków publicznych?

A. Komercyjne domy mediowe.
B. Telewizję Polsat.
C. Telewizję Publiczną.
D. Reklamy.
Przygotowanie i organizacja p…

Dokument, który zawiera dane o konieczności oraz modyfikacji obiektu do zdjęcia, to

A. kalendarzowy plan zdjęć.
B. dokładny harmonogram filmu.
C. raport z montażu.
D. scenariusz filmowy.
AUD.01 Pytanie 413
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie urządzenie warto zakupić, aby uzyskać płynne ujęcia filmowe w ruchu?

A. Kamkordercam.
B. Metekorder.
C. Slow motion.
D. Steadicam.
Przygotowanie i organizacja p…

Które informacje należy umieścić w planie zaopatrzenia w rekwizyty?

A. Liczbę rekwizytów i nazwiska aktorów grających z danym rekwizytem.
B. Sposób wykorzystania rekwizytów na planie i nazwy rekwizytów.
C. Nazwy rekwizytów i ich dane techniczne.
D. Liczbę rekwizytów i źródła ich pozyskania.
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy warto zadbać o dokumentację dla transmisji telewizyjnej?

A. W fazie przygotowań.
B. Przed zmontowaniem relacji.
C. Podczas trwania transmisji.
D. W momencie rozliczania produkcji.
Przygotowanie i organizacja p…

W kosztach produkcji filmu fabularnego nie należy umieszczać

A. kosztów wynajmu wozu satelitarnego.
B. kosztów zakupu taśmy filmowej.
C. honorariów asystenta montażysty.
D. kosztów wynajmu obiektów zdjęciowych.
Przygotowanie i organizacja p…

Przygotowując dane do kosztorysu filmu fabularnego należy wybrać te, które pozwolą określić

A. wszystkie koszty planowanej produkcji.
B. wielkość dystrybucji.
C. wielkość produkcji.
D. koszty niespodziewane.
AUD.01 Pytanie 418
Przygotowanie i organizacja p…

Do zmontowania materiałów telewizyjnych „szybkiego przebiegu” należy dobrać

A. anamorfotyczny zestaw liniowy.
B. cztero-talerzowy stół montażowy.
C. zestaw nieliniowy do re-recordingu.
D. zestaw nieliniowy „Final Cut”.
AUD.01 Pytanie 419
Przygotowanie i organizacja p…

Usługę wywołania negatywów należy zamówić w

A. dziale obsługi techniczno-inscenizacyjnej.
B. zakładzie obróbki taśmy.
C. laboratorium wywoływania fotosów.
D. zakładzie techniki zdjęciowej.
AUD.01 Pytanie 420
Przygotowanie i organizacja p…

Kolaudacja audycji telewizyjnej jest etapem poprzedzającym

A. wgranie tekstów lektorskich.
B. emisję audycji.
C. udźwiękowienie audycji.
D. próby kamerowe.
Przygotowanie i organizacja p…

Producent filmu ma obowiązek przekazania jednej kopii do

A. Szkoły Filmowej.
B. Telewizji Publicznej.
C. Filmoteki Narodowej.
D. Archiwum Państwowego.
AUD.01 Pytanie 422
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy powinno się przygotować efekty dźwiękowe do filmu?

A. Przed zgraniem dźwięków.
B. Po zrobieniu wersji roboczej.
C. Przed stworzeniem muzyki.
D. Podczas nagrywania dźwięku na planie.
Przygotowanie i organizacja p…

W rozliczeniu kosztów audycji telewizyjnej należy umieścić

A. honoraria scenografa.
B. koszty wykonania projektów scenografii i kostiumów.
C. honoraria sekretarki planu.
D. koszty wykonania kopii eksploatacyjnej.
Przygotowanie i organizacja p…

W kosztorysie telewizyjnej transmisji koncertu w filharmonii nie należy planować honorariów

A. realizatora dźwięku.
B. realizatora wizji.
C. imitatora dźwięku.
D. inżyniera wozu transmisyjnego.
AUD.01 Pytanie 426
Przygotowanie i organizacja p…

Co przedstawia urządzenie na załączonym rysunku?

Ilustracja do pytania 26
A. prompter.
B. teletramkorder.
C. kamera wideo.
D. transfokator.
AUD.01 Pytanie 428
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie materiały powinny być przygotowane do realizacji postsynchronizacji?

A. Kopia ze zmiksowanymi ścieżkami dźwiękowymi.
B. Wersja robocza z muzyką.
C. Taśma z playbackami.
D. Taśma z dialogami nagranymi na planie.
AUD.01 Pytanie 429
Przygotowanie i organizacja p…

W czasie realizacji postsynchronów konieczna jest obecność

A. aktorów grających w filmie.
B. autora scenariusza.
C. autora zdjęć filmowych.
D. kierownika planu zdjęciowego.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie informacje powinny być zawarte w planach pracy na następny dzień zdjęciowy?

A. wytyczne dla transportu osób.
B. wszystkie wydatki związane z realizacją danej sceny.
C. koszty związane z wynajmem rekwizytów.
D. wytyczne dla laboratorium.
AUD.01 Pytanie 431
Przygotowanie i organizacja p…

Do pracowników pionu scenograficznego audycji telewizyjnej należy dołączyć

A. realizatora wizji.
B. storyboardzistę.
C. kierownika planu.
D. dyżurnych planu.
AUD.01 Pytanie 432
Przygotowanie i organizacja p…

Do nagrania postsynchronów należy przygotować

A. scenariusz.
B. scenopis.
C. taśmę z dźwiękiem nagranym na planie.
D. taśmę z dźwiękiem międzynarodowym.
AUD.01 Pytanie 433
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy nagrywa się muzykę dla programu telewizyjnego?

A. przed realizacją programu w studiu telewizyjnym.
B. w trakcie montażu i dodawania dźwięku do programu.
C. przed nagraniem dźwięku referencyjnego.
D. w trakcie oceny programu.
Przygotowanie i organizacja p…

W raporcie kierownika planu należy umieścić

A. ilość sprzętu znajdującego się na planie.
B. wykaz mebli i rekwizytów.
C. ilość scen zrealizowanych w danym dniu.
D. ilość wykonanych fotosów.
AUD.01 Pytanie 435
Przygotowanie i organizacja p…

Kto zajmuje się sporządzaniem raportów z montażu na planie filmowym?

A. Sekretarka planu.
B. Autor zdjęć.
C. Kierownik produkcji.
D. Asystent operatora.
Przygotowanie i organizacja p…

Kogo usługi nie należy zamawiać do realizacji programu telewizyjnego „na żywo” z udziałem zwierząt?

A. Imitatora dźwięku.
B. Konsultanta – tresera zwierząt.
C. Rekwizytora.
D. Realizatora dźwięku.
AUD.01 Pytanie 437
Przygotowanie i organizacja p…

Zakład Środków Inscenizacyjnych Wytwórni Filmów Fabularnych świadczy, między innymi, usługę wynajmu

A. agregatów.
B. montażowni.
C. sprzętu dźwiękowego.
D. hal zdjęciowych.
AUD.01 Pytanie 438
Przygotowanie i organizacja p…

Kto należy do pionu scenograficznego w filmie fabularnym?

A. Rekwizytor.
B. Inspicjent.
C. Sekretarka planu.
D. Mistrz oświetlenia.
AUD.01 Pytanie 439
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy warto zarejestrować dźwiękowe efekty, które nie są zsynchronizowane?

A. Przed zgraniem dźwięku.
B. Podczas montażu.
C. Przed rozpoczęciem zdjęć.
D. Zanim nagrasz playbacki.
Przygotowanie i organizacja p…

Które dane należy umieścić w metryce filmu?

A. Wykaz utworów wchodzących w skład filmu.
B. Listy montażowe.
C. Raporty sekretarki planu.
D. Wykaz dublerów i kaskaderów.