Filtrowanie pytań
Przygotowanie i organizacja p…
A. asystenta scenografa.
B. kierownika planu zdjęciowego.
C. szwenkiera.
D. dźwiękowca.
Przygotowanie i organizacja p…
Do obróbki obrazu telewizyjnego podczas rejestracji audycji przygotowano, przedstawioną na rysunku, metodę

A. motion control.
B. blue-box.
C. bluetooth digital.
D. blue-remake.
Przygotowanie i organizacja p…
W rozliczeniu produkcji filmu nie należy umieszczać kosztów
A. wynajęcia wozu transmisyjnego.
B. zakupu nośników zdjęciowych.
C. wynajęcia sali projekcyjnej.
D. zaprojektowania kostiumów.
Przygotowanie i organizacja p…
Aby stworzyć teledyski z materiałów programu rozrywkowego, najpierw musisz wykonać czynność, którą jest
A. zamówienie zestawu do montażu.
B. zamówienie zgrania ścieżek audio.
C. zamówienie telekina.
D. wynajęcie ekipy filmowej z odpowiednim sprzętem.
Przygotowanie i organizacja p…
Które z poniższych działań jest częścią postprodukcji?
A. Montaż i udźwiękowienie
B. Casting
C. Scenografia
D. Rekrutacja ekipy
Przygotowanie i organizacja p…
Do zadań garderobianej w czasie produkcji filmu należy
A. projektowanie kostiumów.
B. szycie kostiumów.
C. przechowywanie kostiumów.
D. krojenie kostiumów.
Przygotowanie i organizacja p…
W kosztach produkcji telewizyjnej audycji informacyjnej należy uwzględnić wynagrodzenia
A. scenarzysty.
B. badaczy.
C. operatorów kamer.
D. technicznych pracowników studia.
Przygotowanie i organizacja p…
Która pozycja kosztów powinna znaleźć się w kosztorysie telewizyjnej audycji publicystycznej?
A. Honorarium imitatora dźwięku.
B. Koszty wynajmu hali zdjęciowej.
C. Honoraria redakcyjne.
D. Koszty wynajmu sali przeglądowej.
Przygotowanie i organizacja p…
Wykonanie czołówki filmu odbywa się w okresie
A. montażu i udźwiękowienia.
B. preprodukcji.
C. dewelopmentu.
D. zdjęciowym.
Przygotowanie i organizacja p…
Jak nazywany jest wózek pod kamerę?
A. Ramię kamerowe.
B. Steadycam.
C. Kran kamerowy.
D. Dolka.
Przygotowanie i organizacja p…
Które źródła finansowania należy umieścić w dokumentacji do rozliczenia dotacji filmu ze środków publicznych?
A. Komercyjne domy mediowe.
B. Telewizję Polsat.
C. Telewizję Publiczną.
D. Reklamy.
Przygotowanie i organizacja p…
Dokument, który zawiera dane o konieczności oraz modyfikacji obiektu do zdjęcia, to
A. kalendarzowy plan zdjęć.
B. dokładny harmonogram filmu.
C. raport z montażu.
D. scenariusz filmowy.
Przygotowanie i organizacja p…
Jakie urządzenie warto zakupić, aby uzyskać płynne ujęcia filmowe w ruchu?
A. Kamkordercam.
B. Metekorder.
C. Slow motion.
D. Steadicam.
Przygotowanie i organizacja p…
Które informacje należy umieścić w planie zaopatrzenia w rekwizyty?
A. Liczbę rekwizytów i nazwiska aktorów grających z danym rekwizytem.
B. Sposób wykorzystania rekwizytów na planie i nazwy rekwizytów.
C. Nazwy rekwizytów i ich dane techniczne.
D. Liczbę rekwizytów i źródła ich pozyskania.
Przygotowanie i organizacja p…
Kiedy warto zadbać o dokumentację dla transmisji telewizyjnej?
A. W fazie przygotowań.
B. Przed zmontowaniem relacji.
C. Podczas trwania transmisji.
D. W momencie rozliczania produkcji.
Przygotowanie i organizacja p…
W kosztach produkcji filmu fabularnego nie należy umieszczać
A. kosztów wynajmu wozu satelitarnego.
B. kosztów zakupu taśmy filmowej.
C. honorariów asystenta montażysty.
D. kosztów wynajmu obiektów zdjęciowych.
Przygotowanie i organizacja p…
Przygotowując dane do kosztorysu filmu fabularnego należy wybrać te, które pozwolą określić
A. wszystkie koszty planowanej produkcji.
B. wielkość dystrybucji.
C. wielkość produkcji.
D. koszty niespodziewane.
Przygotowanie i organizacja p…
Do zmontowania materiałów telewizyjnych „szybkiego przebiegu” należy dobrać
A. anamorfotyczny zestaw liniowy.
B. cztero-talerzowy stół montażowy.
C. zestaw nieliniowy do re-recordingu.
D. zestaw nieliniowy „Final Cut”.
Przygotowanie i organizacja p…
Usługę wywołania negatywów należy zamówić w
A. dziale obsługi techniczno-inscenizacyjnej.
B. zakładzie obróbki taśmy.
C. laboratorium wywoływania fotosów.
D. zakładzie techniki zdjęciowej.
Przygotowanie i organizacja p…
Kolaudacja audycji telewizyjnej jest etapem poprzedzającym
A. wgranie tekstów lektorskich.
B. emisję audycji.
C. udźwiękowienie audycji.
D. próby kamerowe.
Przygotowanie i organizacja p…
Producent filmu ma obowiązek przekazania jednej kopii do
A. Szkoły Filmowej.
B. Telewizji Publicznej.
C. Filmoteki Narodowej.
D. Archiwum Państwowego.
Przygotowanie i organizacja p…
Kiedy powinno się przygotować efekty dźwiękowe do filmu?
A. Przed zgraniem dźwięków.
B. Po zrobieniu wersji roboczej.
C. Przed stworzeniem muzyki.
D. Podczas nagrywania dźwięku na planie.
Przygotowanie i organizacja p…
W dokumentacji do rozliczenia dotacji ze środków publicznych należy umieścić
A. wkłady aportowe.
B. formę sponsoringu.
C. dotacje z TVP S.A.
D. kredyty bankowe.
Przygotowanie i organizacja p…
W rozliczeniu kosztów audycji telewizyjnej należy umieścić
A. honoraria scenografa.
B. koszty wykonania projektów scenografii i kostiumów.
C. honoraria sekretarki planu.
D. koszty wykonania kopii eksploatacyjnej.
Przygotowanie i organizacja p…
W kosztorysie telewizyjnej transmisji koncertu w filharmonii nie należy planować honorariów
A. realizatora dźwięku.
B. realizatora wizji.
C. imitatora dźwięku.
D. inżyniera wozu transmisyjnego.
Przygotowanie i organizacja p…
Co przedstawia urządzenie na załączonym rysunku?

A. prompter.
B. teletramkorder.
C. kamera wideo.
D. transfokator.
Przygotowanie i organizacja p…
Których kosztów nie należy umieszczać w kosztorysie filmu fabularnego?
A. Kosztów wynajmu obiektów.
B. Usług obcych przedsiębiorstw.
C. Delegacji.
D. Dystrybucji.
Przygotowanie i organizacja p…
Jakie materiały powinny być przygotowane do realizacji postsynchronizacji?
A. Kopia ze zmiksowanymi ścieżkami dźwiękowymi.
B. Wersja robocza z muzyką.
C. Taśma z playbackami.
D. Taśma z dialogami nagranymi na planie.
Przygotowanie i organizacja p…
W czasie realizacji postsynchronów konieczna jest obecność
A. aktorów grających w filmie.
B. autora scenariusza.
C. autora zdjęć filmowych.
D. kierownika planu zdjęciowego.
Przygotowanie i organizacja p…
Jakie informacje powinny być zawarte w planach pracy na następny dzień zdjęciowy?
A. wytyczne dla transportu osób.
B. wszystkie wydatki związane z realizacją danej sceny.
C. koszty związane z wynajmem rekwizytów.
D. wytyczne dla laboratorium.
Przygotowanie i organizacja p…
Do pracowników pionu scenograficznego audycji telewizyjnej należy dołączyć
A. realizatora wizji.
B. storyboardzistę.
C. kierownika planu.
D. dyżurnych planu.
Przygotowanie i organizacja p…
Do nagrania postsynchronów należy przygotować
A. scenariusz.
B. scenopis.
C. taśmę z dźwiękiem nagranym na planie.
D. taśmę z dźwiękiem międzynarodowym.
Przygotowanie i organizacja p…
Kiedy nagrywa się muzykę dla programu telewizyjnego?
A. przed realizacją programu w studiu telewizyjnym.
B. w trakcie montażu i dodawania dźwięku do programu.
C. przed nagraniem dźwięku referencyjnego.
D. w trakcie oceny programu.
Przygotowanie i organizacja p…
W raporcie kierownika planu należy umieścić
A. ilość sprzętu znajdującego się na planie.
B. wykaz mebli i rekwizytów.
C. ilość scen zrealizowanych w danym dniu.
D. ilość wykonanych fotosów.
Przygotowanie i organizacja p…
Kto zajmuje się sporządzaniem raportów z montażu na planie filmowym?
A. Sekretarka planu.
B. Autor zdjęć.
C. Kierownik produkcji.
D. Asystent operatora.
Przygotowanie i organizacja p…
Kogo usługi nie należy zamawiać do realizacji programu telewizyjnego „na żywo” z udziałem zwierząt?
A. Imitatora dźwięku.
B. Konsultanta – tresera zwierząt.
C. Rekwizytora.
D. Realizatora dźwięku.
Przygotowanie i organizacja p…
Zakład Środków Inscenizacyjnych Wytwórni Filmów Fabularnych świadczy, między innymi, usługę wynajmu
A. agregatów.
B. montażowni.
C. sprzętu dźwiękowego.
D. hal zdjęciowych.
Przygotowanie i organizacja p…
Kto należy do pionu scenograficznego w filmie fabularnym?
A. Rekwizytor.
B. Inspicjent.
C. Sekretarka planu.
D. Mistrz oświetlenia.
Przygotowanie i organizacja p…
Kiedy warto zarejestrować dźwiękowe efekty, które nie są zsynchronizowane?
A. Przed zgraniem dźwięku.
B. Podczas montażu.
C. Przed rozpoczęciem zdjęć.
D. Zanim nagrasz playbacki.
Przygotowanie i organizacja p…
Które dane należy umieścić w metryce filmu?
A. Wykaz utworów wchodzących w skład filmu.
B. Listy montażowe.
C. Raporty sekretarki planu.
D. Wykaz dublerów i kaskaderów.