Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.01 Pytanie 163
Kategorie: Postprodukcja
Przygotowanie i organizacja p…

Co oznacza termin "kopia robocza"?

A. Finalna ścieżka dźwiękowa
B. Wstępny montaż filmu
C. Wersja festiwalowa
D. Kopia archiwalna
AUD.01 Pytanie 164
Przygotowanie i organizacja p…

Która z poniższych osób jest odpowiedzialna za organizację harmonogramu zdjęć?

A. Kierownik planu
B. Montażysta
C. Asystent reżysera
D. Operator kamery
Przygotowanie i organizacja p…

Czego nie powinno się uwzględniać w kosztorysie produkcji programu telewizyjnego?

A. opłat za wynajem żurawia kamerowego.
B. wynagrodzeń dla realizatora obrazu.
C. opłat za wynajem sali projekcyjnej.
D. wynagrodzeń dla technika dźwięku.
Przygotowanie i organizacja p…

W zakresie wydatków związanych z produkcją filmu, obok kosztów bezpośrednich, należy także uwzględnić

A. wynagrodzenie operatora dźwięku.
B. koszt zakupu kamer reporterskich.
C. wynagrodzenie realizatora wizji.
D. wydatki na ubezpieczenie środków inscenizacyjnych.
AUD.01 Pytanie 167
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie wyposażenie jest potrzebne w studiu dźwiękowym do nagrania postsynchronów?

A. kamera filmowa.
B. ekran projekcyjny.
C. pomieszczenie do charakteryzacji.
D. instrumenty muzyczne.
AUD.01 Pytanie 168
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie zadania wykonuje charakteryzator podczas kręcenia filmów?

A. przygotowanie strojów.
B. malowanie tła.
C. analiza osobowości postaci.
D. wykonanie peruk.
Przygotowanie i organizacja p…

Podczas rozliczania środków na realizację projektu powinno się uwzględnić

A. protokoły dotyczące zniszczenia środków.
B. liczbę przerzutów w materiałach filmowych.
C. dokumentację związaną z produkcją dekoracji.
D. liczbę dni zdjęciowych.
AUD.01 Pytanie 170
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie urządzenie trzeba zamówić, aby zdalnie regulować ostrość w kamerze?

A. Follow jacket.
B. Transkoder.
C. Kompendium.
D. Follow focus.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie informacje powinny być zebrane do przygotowania raportu o organizacji i finansach związanych z produkcją audycji telewizyjnej?

A. Harmonogram oraz koszty kampanii promocyjnej.
B. Rozliczenie wydatków na studio.
C. Storyboard dla programu.
D. Plan pracy po realizacji.
AUD.01 Pytanie 172
Przygotowanie i organizacja p…

Do czego używa się storyboardu?

A. Wizualizacji ujęć
B. Spisania dialogów
C. Zarządzania budżetem
D. Planowania montażu dźwięku
AUD.01 Pytanie 173
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy należy dostarczyć kopię wzorcową?

A. Po zakończeniu montażu
B. Przed zdjęciami
C. Podczas nagrań efektów
D. Przed kolaudacją
AUD.01 Pytanie 174
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie urządzenia wchodzą w skład sprzętu do nagrywania dźwięku?

A. mixer audio, mikrofon, odtwarzacz taśmowy.
B. materiały, statyw, soczewka.
C. uchwyty do kamery, platforma do podnoszenia, sprzęt wideo.
D. kamera, wizjer, statyw.
AUD.01 Pytanie 176
Przygotowanie i organizacja p…

Kiedy powinno się wykonywać korekcję kolorów?

A. Podczas nagrań dźwięku
B. Po przygotowaniu planu
C. Po montażu obrazu
D. Przed realizacją zdjęć
Przygotowanie i organizacja p…

W raporcie dotyczący organizacji i ekonomiki realizacji filmu powinny być zawarte informacje o

A. wynagrodzeniach inspektora programu.
B. sposobie wykorzystania green-roomu.
C. miejsce zakupu teleprompterów.
D. kosztach wypożyczenia sprzętu filmowego do zdjęć.
Przygotowanie i organizacja p…

Gdzie powinno się zamieścić listę utworów muzycznych użytych w filmie?

A. w metryce filmu.
B. w raportach kierownika produkcji.
C. w storyboardzie.
D. w raportach sekretarki produkcji.
AUD.01 Pytanie 179
Przygotowanie i organizacja p…

Jaką taśmę trzeba przygotować do realizacji postsynchronów?

A. Z nagranymi ścieżkami playback.
B. Z efektami specjalnymi, które zostały zarejestrowane.
C. Ze zdjęciami oraz dźwiękiem zarejestrowanym na planie.
D. Z muzyką w tle oraz dźwiękiem nagranym w trakcie zdjęć.
Przygotowanie i organizacja p…

W kosztorysie produkcji programu telewizyjnego powinny znaleźć się wynagrodzenia

A. menedżera ekipy realizacyjnej.
B. operatora kamery.
C. specjalisty od dźwięku.
D. asystentki planu.
AUD.01 Pytanie 181
Przygotowanie i organizacja p…

Kto jest odpowiedzialny za pracę w pionie reżyserskim filmu?

A. producent.
B. sekretarka ekipy zdjęciowej.
C. sekretarka planu.
D. kierownik produkcji.
AUD.01 Pytanie 182
Przygotowanie i organizacja p…

Czym zajmuje się operator dźwięku?

A. Zarządza dekoracjami
B. Wybiera aktorów
C. Rejestruje i kontroluje dźwięk
D. Koordynuje plan zdjęć
AUD.01 Pytanie 183
Przygotowanie i organizacja p…

Czego nie powinno się uwzględniać w kosztorysie po zakończeniu produkcji filmu?

A. wyjaśnienia reżyserskiego.
B. rozliczeń związanych z delegacjami.
C. wydatków na nagranie muzyki.
D. kosztów tworzenia efektów specjalnych.
Przygotowanie i organizacja p…

Przy składaniu zamówienia na środki do charakteryzacji nie powinno się brać pod uwagę

A. sztucznych rzęs.
B. sztukaterii.
C. farb do malowania ciała.
D. sztucznych wąsów.
AUD.01 Pytanie 187
Przygotowanie i organizacja p…

Aby stworzyć zwiastun filmu, trzeba

A. opracować plan zdjęć.
B. wynająć studio dźwiękowe.
C. przygotować dźwięk po nagraniach.
D. zamówić montaż.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie dni można pominąć przy sporządzaniu bilansu z okresu zdjęciowego filmu?

A. Dni świątecznych.
B. Prób oraz przygotowań.
C. Zakończenia planu zdjęciowego.
D. Rezerwy zdjęciowej.
Przygotowanie i organizacja p…

W jakiej sekcji kosztorysu planowanej produkcji telewizyjnej powinny znaleźć się wynagrodzenia dla operatorów kamer w studiu?

A. Honoraria artystów-wykonawców.
B. Wynajem kamer.
C. Koszty redakcyjne.
D. Honoraria realizacyjne.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie informacje powinny znaleźć się w kosztorysie po zakończeniu produkcji filmu?

A. Koszty związane z dystrybucją filmu za granicą.
B. Koszty wynajmu sprzętu transmisyjnego.
C. Wynagrodzenie realizatora wizji.
D. Honorarium dźwiękowca.
AUD.01 Pytanie 191
Przygotowanie i organizacja p…

Jaką czynność trzeba wykonać podczas transmitowania audycji telewizyjnej na żywo?

A. Dodać wizytówki gości.
B. Przygotować materiały do oceny audycji.
C. Zrobić roboczą kopię programu.
D. Zrealizować dźwięk.
AUD.01 Pytanie 192
Przygotowanie i organizacja p…

Jaki sprzęt powinien zostać zamówiony do robienia zdjęć przez operatora w ruchu?

A. Obiektyw szerokokątny.
B. Transfokator.
C. Steadicam.
D. Tory do jazdy kamerowej.
Przygotowanie i organizacja p…

Przygotowany fragment umowy o dzieło dotyczy zawarcia
§ 1
Przedmiotem niniejszej umowy jest określenie zasad i warunków na jakich Artysta weźmie udział 
w ................................. (zwanym/a/ych dalej ............................) oraz w przygotowaniach do 
niego/niej/nich (zwanych dalej Próbami).

§ 2
1. Artysta zobowiązuje się do wzięcia udziału w ................. oraz do udziału w Próbach.
2. Artysta zobowiązuje się do wykonania umowy z dochowaniem najwyższej staranności.
3. Szczegółowe warunki określające zakres wykonywanych utworów, harmonogram Prób 
i ................... znajduje się w załączniku nr 1 będącym integralną częścią niniejszej umowy.

A. ze statystą.
B. z garderobianym.
C. z rekwizytorem.
D. z aktorem.
AUD.01 Pytanie 194
Przygotowanie i organizacja p…

Aby zrealizować dużą transmisję telewizyjną, potrzebujesz zamówić

A. telewizję kinową.
B. wielokamerowy wóz transmisyjny.
C. kamery typu ENG.
D. urządzenie do transkodowania.
AUD.01 Pytanie 195
Przygotowanie i organizacja p…

Co jest efektem pracy montażysty?

A. Wycena usług
B. Lista rekwizytów
C. Dokumentacja finansowa
D. Gotowy materiał wideo
AUD.01 Pytanie 196
Przygotowanie i organizacja p…

Kto z wymienionych nie bierze udziału w całym procesie produkcji filmu?

A. administracja.
B. kierownik produkcji.
C. scenograf.
D. operator kamery.
Przygotowanie i organizacja p…

Jakie szczegóły powinny znaleźć się w planie zaopatrzenia w rekwizyty?

A. Liczba rekwizytów oraz ich źródła pozyskania.
B. Ilość rekwizytów oraz nazwiska aktorów korzystających z tych rekwizytów.
C. Nazwiska rekwizytów oraz ich specyfikacje techniczne.
D. Sposób użycia rekwizytów w trakcie nagrań oraz ich nazwy.
Przygotowanie i organizacja p…

W przewidywanych kosztach produkcji filmu fabularnego nie powinno się uwzględniać

A. honorarium autora zdjęć.
B. opłat za dzierżawę.
C. świadczeń usługowych.
D. wynagrodzeń kierownika redakcji.
Przygotowanie i organizacja p…

Co należy dostarczyć do Filmoteki Narodowej Instytutu Audiowizualnego razem z kopią filmu?

A. scenariusz filmu.
B. harmonogram zdjęć.
C. umowy z aktorami.
D. wstępny i końcowy kosztorys filmu.