Kategorie:  Wsparcie psychologiczne i społeczne  Organizacja wsparcia i instytucje 
Zajęcia w szkolnych kołach zainteresowań stanowią kluczowy element integracji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym w środowisku rówieśników. Tego rodzaju aktywności umożliwiają rozwijanie osobistych zainteresowań oraz umiejętności społecznych, co jest niezwykle istotne w procesie socjalizacji. Uczestnictwo w takich zajęciach sprzyja budowaniu relacji z rówieśnikami, co jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania psychicznego i społecznego dziecka. Przykładowo, jeśli chłopiec ma zamiłowanie do sztuki, to przynależność do koła plastycznego nie tylko rozwija jego zdolności, ale także pozwala nawiązać przyjaźnie w grupie. Warto również zauważyć, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej, szkoły powinny wspierać uczniów z niepełnosprawnościami w dostępie do różnych form aktywności, co potwierdza znaczenie takich inicjatyw. Działania integracyjne w szkołach są zgodne z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, która podkreśla znaczenie pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.