Kategorie: Wsparcie psychologiczne i społeczne Organizacja wsparcia i instytucje
Wybór odpowiedzi dotyczącej miłości jako deficytu potrzeb u 10-letniego chłopca z niepełnosprawnością jest zgodny z teorią Maslowa, która wskazuje na hierarchię potrzeb. Dzieci w tym wieku szczególnie potrzebują miłości, akceptacji oraz wsparcia emocjonalnego. Częste wyrażanie smutku przez dziecko oraz tęsknota za rodzicami mogą wskazywać na brak poczucia bezpieczeństwa i bliskości emocjonalnej. W praktyce, asystent powinien skupić się na budowaniu relacji poprzez spędzanie jakościowego czasu z dzieckiem, angażując je w zabawy edukacyjne czy artystyczne, co pozwoli na zaspokojenie potrzeb emocjonalnych. Ponadto, warto implementować techniki wspierające rozwój więzi, takie jak rozmowy o uczuciach, które pomogą w zrozumieniu i wyrażeniu emocji. W kontekście pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami, kluczowe jest także współdziałanie z rodzicami, by zapewnić ciągłość wsparcia emocjonalnego również w ich nieobecności.