Filtrowanie pytań
MOT.01 Pytanie 1
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
A. wyklepania wgnieceń
B. wymiany na nową
C. oszlifowania powierzchni
D. naprawy lakierniczej w obrębie uszkodzenia
MOT.01 Pytanie 2
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po przeprowadzeniu naprawy blacharskiej blachy nadwoziowe należy zabezpieczyć między innymi za pomocą
A. farby podkładowej
B. silikonu
C. wypełniacza
D. plastyfikatora
MOT.01 Pytanie 3
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Małe wgniecenie z jednoczesnym rozciągnięciem materiału na karoserii samochodu powinno być naprawione przy użyciu metody
A. wyciągania przyssawką blacharską
B. wyrównania szpachlą lakierniczą
C. wyklepania młotkiem blacharskim
D. wypychania rozpierakami blacharskimi
MOT.01 Pytanie 4
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po dokonaniu naprawy podłużnic przednich z użyciem ramy naprawczej, należy zweryfikować rozmieszczenie stałych punktów nadwozia za pomocą
A. przymiaru prostego
B. urządzenia do pomiaru bryły nadwozia
C. cyrkla do pomiarów
D. sprzętu do pomiaru geometrii zawieszenia
MOT.01 Pytanie 5
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Do technik formowania blach nie wlicza się
A. hartowania
B. zaginania
C. wywijania
D. zawijania
MOT.01 Pytanie 6
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Metodą, którą łączy się ocynkowane komponenty nadwozi pojazdów, jest
A. lutospawanie
B. spawanie TIG
C. lutowanie
D. spawanie MAG
MOT.01 Pytanie 7
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Naprawa pękniętych zderzaków z tworzywa sztucznego powinna odbywać się poprzez
A. klejenie żywicą epoksydową
B. spawanie elektrodą z otuliną rutylową
C. spawanie elektrodą z tworzywa bazowego
D. szpachlowanie szpachlą zbrojoną
MOT.01 Pytanie 8
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Uszkodzone poszycie drzwi z naruszoną strukturą powinno być naprawione poprzez
A. wypychanie rozpierakiem hydraulicznym
B. wyciąganie spoterem blacharskim
C. wymianę elementu na nowy
D. wyklepanie ręcznymi narzędziami
MOT.01 Pytanie 9
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Uszkodzone poszycie drzwi powinno być naprawione przy użyciu
A. klejenia
B. wymiany
C. szpachlowania
D. lutowania
MOT.01 Pytanie 10
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zjawisko polegające na degradacji metalu w wyniku reakcji chemicznych z otaczającymi go substancjami lub na skutek procesów elektrochemicznych, określane jest mianem
A. śniedzeniem
B. korozją
C. patynowaniem
D. erodowaniem
MOT.01 Pytanie 11
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zanim przystąpisz do naprawy powypadkowej pojazdu, należy w pierwszej kolejności
A. zebrać informacje o przebiegu pojazdu
B. ochronić nienaruszone elementy
C. zmierzyć grubość powłoki lakierniczej
D. ustalić rodzaj oraz stopień odkształceń
MOT.01 Pytanie 12
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zakończeniu naprawy na ramie naprawczej w pierwszej kolejności należy pojazd
A. zabezpieczyć farbą podkładową
B. poddawać ponownym pomiarom
C. poddawać konserwacji
D. zdemontować z ramy
MOT.01 Pytanie 13
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zanim rozpoczniesz naprawę blacharską pojazdu, powinieneś najpierw ustalić
A. grubość powłoki lakierniczej
B. stan układu jezdnego
C. stan zabezpieczenia antykorozyjnego
D. zakres występujących uszkodzeń
MOT.01 Pytanie 14
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć wewnętrzną stronę płyty podłogowej nadwozia po częściowej naprawie (tzw. wstawienie "łaty"), jakie działanie należy podjąć w celu zabezpieczenia miejsca naprawy?
A. przyklejenie maty wygłuszającej
B. pokrycie PCV w formie warstwy
C. aplikacja wosku metodą natrysku
D. nałożenie masy bitumicznej
MOT.01 Pytanie 15
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zgodnie z aktualną klasyfikacją metali symbol S235 (wcześniej oznaczany jako St3S) odnosi się do stali
A. specjalnej nierdzewnej
B. niestopowej wysokowęglowej
C. narzędziowej stopowej
D. konstrukcyjnej spawalnej
MOT.01 Pytanie 16
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć profili zamkniętych nadwozia przed korozją, należy
A. nałożyć masy bitumiczne
B. pokryć warstwą PCV
C. rozsmarować masę uszczelniającą
D. wtrysnąć wosk
MOT.01 Pytanie 17
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Elementy nośne karoserii wygięte z deformacjami w wyniku wypadku drogowego powinny być naprawiane przez
A. prostowanie załamań na elementach przy użyciu spottera
B. formowanie uszkodzonych elementów w wysokiej temperaturze
C. wymianę elementów na nowe
D. prostowanie uszkodzeń elementów za pomocą narzędzi ręcznych
MOT.01 Pytanie 18
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby szybko i wstępnie oszacować wielkość odkształceń powstałych w wyniku kolizji czołowo-bocznej, należy zastosować
A. cyrkiel pomiarowy
B. kątomierz stolarski
C. miarę zwijaną
D. urządzenie pomiarowe ramy
MOT.01 Pytanie 19
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby przeprowadzić częściową naprawę w formie wstawki (tzw. "łaty") w profilowanym nadwoziu, wykorzystuje się blachę
A. hartowanej
B. gatunkowej
C. wysokowęglowej
D. głęboko tłocznej
MOT.01 Pytanie 20
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Powierzchnię, która będzie poddawana naprawie z wykorzystaniem narzędzi blacharskich, należy odpowiednio zabezpieczyć
A. środkiem konserwacyjnym
B. szpachlą lakierniczą
C. farbą podkładową
D. farbą nawierzchniową
MOT.01 Pytanie 21
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby ocenić jakość naprawy uszkodzenia bocznego nadwozia tzw. "banana" przeprowadzonej na ramie naprawczej, należy zastosować
A. dalmiarz laserowy
B. urządzenie do pomiaru geometrii bryły nadwozia
C. cyrek blacharski
D. urządzenie do pomiaru geometrii zawieszenia
MOT.01 Pytanie 22
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Który typ materiału ma istotny wpływ na redukcję masy pojazdu?
A. Szkła
B. Stali stopowej
C. Tworzywa sztucznego
D. Miedzi
MOT.01 Pytanie 23
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby szybko określić stopień odkształceń wynikających z niewielkiej kolizji czołowo-bocznej, należy zastosować
A. urządzenie pomiarowe ramy naprawczej
B. miarę zwijaną
C. linijkę krawędziową
D. cyrkiel pomiarowy
MOT.01 Pytanie 24
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jaki rodzaj pojazdu ma odsłoniętą konstrukcję nadwozia?
A. Kabrio
B. Liftback
C. Coupe
D. Hatchback
MOT.01 Pytanie 25
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Do montażu szyb w samochodach wykorzystuje się klej
A. akrylowego
B. silikonowego
C. poliuretanowego
D. epoksydowego
MOT.01 Pytanie 26
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Trwałe połączenie elementów nadwozia wykonanych z blachy ocynkowanej należy zrealizować przy użyciu metody
A. spawania gazowego
B. lutowania miękkiego
C. lutowania twardego
D. lutospawania
MOT.01 Pytanie 27
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Metoda, która nie jest stosowana do uzyskiwania szczelnych połączeń z elementów blaszanych to
A. zgrzewanie
B. nitowanie
C. spawanie
D. klejenie
MOT.01 Pytanie 28
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po wykonaniu naprawy blacharskiej, która polegała na wymianie słupka drzwi, wstawiony element nadwozia powinien być zabezpieczony poprzez wtrysk
A. preparat na bazie wosku
B. farbę podkładową
C. mgiełkę olejową
D. środek smołowaty
MOT.01 Pytanie 29
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po dokonaniu naprawy blacharskiej, która obejmowała wymianę słupka drzwi, nowy element nadwozia trzeba zabezpieczyć poprzez wtryskiwanie
A. farbę podkładową
B. środek smołowaty
C. preparat na bazie wosku
D. mgiełkę olejową
MOT.01 Pytanie 30
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Według technologii prac blacharskich, aby usunąć błotnik zgrzany do nadwozia, należy wykonać
A. rozwiercenie zgrzewów
B. odcięcie przecinakiem
C. zeszlifowanie zgrzewów
D. odcięcie palnikiem
MOT.01 Pytanie 31
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zabezpieczenie profili zamkniętych nadwozia przed korozją powinno być realizowane przy użyciu metody
A. natrysku środkami smołowatymi
B. nanoszenia pędzlem preparatów woskowych
C. natrysku preparatami woskowymi
D. nanoszenia pędzlem środków smołowatych
MOT.01 Pytanie 32
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Uszkodzenie z wyraźnymi kątami dachu pojazdu kwalifikuje go do
A. wymiany na nowy
B. naprawy za pomocą spottera
C. wyciągania na ramie
D. wypychania za pomocą siłownika
MOT.01 Pytanie 33
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
W procesie spawania elementów nadwozia samochodowego, kluczowym czynnikiem wpływającym na jakość połączenia jest
A. rodzaj zastosowanego materiału spawalniczego
B. wilgotność powietrza
C. kolor spawanych elementów
D. temperatura zewnętrzna
MOT.01 Pytanie 34
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Podczas zgrzewania blach, pomiędzy łączonymi elementami należy użyć
A. kitu uszczelniającego
B. pasty cynkowej
C. podkładu tlenkowego
D. środka woskowatego
MOT.01 Pytanie 35
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie materiały wykorzystuje się do uszczelnienia blach w drzwiach pojazdów?
A. szpachlę lakierniczą
B. silikonowy uszczelniacz połączeń
C. masę uszczelniająco-klejącą
D. bitumiczne zabezpieczenie antykorozyjne
MOT.01 Pytanie 36
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć zewnętrzne elementy podłogi nadwozia samochodowego przed korozją, jakie materiały należy stosować?
A. podkłady akrylowe
B. preparaty chemoutwardzalne
C. preparaty bitumiczne
D. szpachle natryskowe
MOT.01 Pytanie 37
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zanim przystąpisz do naprawy blacharskiej nadwozia auta, powinieneś
A. ustalić zakres uszkodzeń i deformacji
B. zmierzyć grubość powłoki lakierniczej
C. ocenić typ zabezpieczenia antykorozyjnego
D. przygotować odpowiednią ilość szpachli
MOT.01 Pytanie 38
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie rodzaje tworzyw sztucznych charakteryzują się możliwością wielokrotnego przetwarzania?
A. Termoutwardzalne
B. Reaktywne
C. Termoplastyczne
D. Chemoutwardzalne
MOT.01 Pytanie 39
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby naprawić uszkodzenie centralne z wgięciem i bocznym przesunięciem przedniego pasa, konieczne jest zastosowanie
A. urządzeń do pomiaru geometrii kół
B. ramy z urządzeniem pomiarowym
C. micro ram i cyrkla pomiarowego
D. ramy oraz dalmierza laserowego
MOT.01 Pytanie 40
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby usunąć lakier z obszaru, w którym realizowana jest naprawa blacharska metodą wyciągania, stosuje się tarczę
A. polerską
B. ścierną lamelkową
C. do szlifowania
D. do cięcia