Filtrowanie pytań
MOT.01 Pytanie 1
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
A. wypychania za pomocą siłownika
B. naprawy za pomocą spottera
C. wymiany na nowy
D. wyciągania na ramie
MOT.01 Pytanie 2
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Błotnik z otworami technologicznymi na brzegach powinien być zainstalowany w nadwoziu pojazdu samochodowego przy użyciu metody spawania?
A. otworowego.
B. pachwinowego.
C. punktowego.
D. nakładkowego.
MOT.01 Pytanie 3
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie materiały są najczęściej używane do tworzenia szkieletów nadwozi samochodów osobowych?
A. Aluminiowe stopy
B. Materiałowe kompozyty
C. Stale do narzędzi
D. Stale nierdzewne
MOT.01 Pytanie 4
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby szybko określić stopień odkształceń wynikających z niewielkiej kolizji czołowo-bocznej, należy zastosować
A. linijkę krawędziową
B. urządzenie pomiarowe ramy naprawczej
C. miarę zwijaną
D. cyrkiel pomiarowy
MOT.01 Pytanie 5
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Który z wymienionych materiałów jest najczęściej używany do naprawy pękniętego zderzaka samochodowego?
A. szkło
B. drewno
C. metal
D. tworzywo sztuczne
MOT.01 Pytanie 6
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Powierzchnię, która będzie poddawana naprawie z wykorzystaniem narzędzi blacharskich, należy odpowiednio zabezpieczyć
A. środkiem konserwacyjnym
B. szpachlą lakierniczą
C. farbą podkładową
D. farbą nawierzchniową
MOT.01 Pytanie 7
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Żywice poliestrowe mogą być wykorzystywane między innymi do wytwarzania
A. tłoków do silników spalinowych
B. klocków hamulcowych nowej generacji
C. elementów karoserii pojazdów
D. zbiorników na paliwo
MOT.01 Pytanie 8
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Złamania w elementach nośnych nadwozia można usunąć poprzez
A. wyciąganie uszkodzeń przy użyciu spottera
B. formowanie uszkodzeń w wysokiej temperaturze
C. prostowanie uszkodzeń przy pomocy narzędzi ręcznych
D. wymianę elementów na nowe
MOT.01 Pytanie 9
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie materiały są wykorzystywane do uszczelniania złącz blachy na drzwiach, pokrywach silnika oraz pokrywach bagażnika?
A. silikony poliuretanowe
B. szpachle lakiernicze
C. masy uszczelniająco-klejące
D. masy bitumiczne
MOT.01 Pytanie 10
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Mikrometrem nie można dokonać pomiaru
A. długości śruby.
B. grubości blachy.
C. średnicy otworu.
D. wielkości wyoblenia.
MOT.01 Pytanie 11
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie preparaty na bazie stosuje się do ochrony antykorozyjnej profili zamkniętych nadwozi?
A. wosku
B. tworzyw sztucznych
C. silikonu
D. oleju
MOT.01 Pytanie 12
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
W procesie wytwarzania połączenie elementów tworzących konstrukcję nadwozia zazwyczaj realizuje się za pomocą
A. nitowania
B. zgrzewania
C. skręcania
D. lutowania
MOT.01 Pytanie 13
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Ile płaszczyzn jest potrzebnych do zdefiniowania położenia dowolnego punktu w nadwoziu pojazdu?
A. Trzech
B. Dwóch
C. Jednej
D. Czterech
MOT.01 Pytanie 14
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby ocenić jakość naprawy uszkodzenia bocznego nadwozia tzw. "banana" przeprowadzonej na ramie naprawczej, należy zastosować
A. dalmiarz laserowy
B. cyrek blacharski
C. urządzenie do pomiaru geometrii bryły nadwozia
D. urządzenie do pomiaru geometrii zawieszenia
MOT.01 Pytanie 15
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Naprawa pękniętych zderzaków z tworzywa sztucznego powinna odbywać się poprzez
A. klejenie żywicą epoksydową
B. spawanie elektrodą z otuliną rutylową
C. szpachlowanie szpachlą zbrojoną
D. spawanie elektrodą z tworzywa bazowego
MOT.01 Pytanie 16
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zakończeniu naprawy na ramie naprawczej w pierwszej kolejności należy pojazd
A. poddawać ponownym pomiarom
B. zabezpieczyć farbą podkładową
C. zdemontować z ramy
D. poddawać konserwacji
MOT.01 Pytanie 17
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zewnętrzne pokrycia elementów karoserii samochodów osobowych są produkowane z blach o wysokiej
A. giętkości
B. tłoczności
C. sztywności
D. udarności
MOT.01 Pytanie 18
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jaka jest podstawowa zasada podczas montażu nowego panelu drzwiowego po dokonanej naprawie?
A. Użycie oryginalnych elementów mocujących, aby zapewnić właściwe dopasowanie i bezpieczeństwo.
B. Zastosowanie przypadkowych śrub, co jest niebezpieczne i nieprofesjonalne.
C. Pokrycie elementu klejem epoksydowym, co jest nieodpowiednie w przypadku montażu panelu drzwiowego.
D. Nałożenie grubej warstwy farby, co jest niepotrzebne i może wpłynąć na funkcjonalność drzwi.
MOT.01 Pytanie 19
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
W jaki sposób najlepiej sprawdzić dokładność montażu nowego błotnika?
A. Porównując wagę z usuniętym elementem, co nie jest istotne dla montażu
B. Oceniając wizualnie zgodność kolorystyczną z resztą pojazdu
C. Pomiar odległości między punktami odniesienia karoserii
D. Dotykając powierzchni w poszukiwaniu nierówności, co jest mniej precyzyjne
MOT.01 Pytanie 20
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie narzędzie jest najczęściej używane do kształtowania elementów metalowych w procesie blacharskim?
A. szlifierka kątowa
B. piła tarczowa
C. młotek blacharski
D. wiertarka udarowa
MOT.01 Pytanie 21
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Podczas zgrzewania blach, pomiędzy łączonymi elementami należy użyć
A. kitu uszczelniającego
B. pasty cynkowej
C. podkładu tlenkowego
D. środka woskowatego
MOT.01 Pytanie 22
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Pokrywy oraz drzwi w pojazdach są instalowane przy użyciu różnych rodzajów połączeń
A. spawanych
B. skręcanych
C. nitowanych
D. zgrzewanych
MOT.01 Pytanie 23
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby odkręcić zardzewiałą śrubę mocującą zawias drzwi, należy użyć
A. wkrętaka elektrycznego
B. klucza z przedłużką
C. wkrętarki akumulatorowej
D. wkrętaka udarowego
MOT.01 Pytanie 24
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zewnętrzne okładziny nadwozi samochodów produkowane są z blach o dużej
A. tłoczności
B. twardości
C. sprężystości
D. sztywności
MOT.01 Pytanie 25
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby naprawić silnie zniekształcone (z ostrymi krawędziami) elementy karoserii pojazdu, należy zastosować
A. częściowe naprawy (wstawienie tzw. "łat")
B. wybijanie ręcznymi narzędziami blacharskimi
C. rozciąganie z użyciem dozera
D. wymianę na nowe
MOT.01 Pytanie 26
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie właściwości stali poprawia dodatek chromu?
A. ciągliwość
B. hartowność
C. twardość
D. udarność
MOT.01 Pytanie 27
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Spawanie blach aluminiowych przy użyciu elektryczności odbywa się w atmosferze argonu metodą
A. MGA
B. MMA
C. MAG
D. TIG
MOT.01 Pytanie 28
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie działanie jest zalecane w przypadku napotkania perforacji spowodowanej korozją w podwoziu pojazdu?
A. wycięcie uszkodzonego fragmentu i wstawienie nowej blachy
B. naniesienie warstwy wosku na uszkodzone miejsce
C. osuszenie okolicy uszkodzenia i zabezpieczenie przed wilgocią
D. pokrycie perforacji specjalnym preparatem antykorozyjnym
MOT.01 Pytanie 29
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Suwmiarka nie jest w stanie dokonać pomiaru
A. wielkości szczeliny
B. grubości blachy
C. kształtu elementu
D. średnicy otworu
MOT.01 Pytanie 30
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby chronić zamknięte profile nadwozia samochodów przed korozją, stosuje się
A. masy bitumiczne
B. substancje na bazie tworzyw sztucznych
C. substancje woskowe
D. silikonowe smary
MOT.01 Pytanie 31
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zanim przystąpimy do wymiany słupka B w pojeździe, wykonanego ze stali o wysokiej odporności, należy najpierw
A. zapoznać się z bieżącą instrukcją napraw technicznych tego pojazdu
B. wyciąć słupek w okolicy uszkodzenia
C. tymczasowo wyprostować uszkodzoną część słupka i zacząć wycinanie
D. usunąć zgrzewy punktowe i przystąpić do wycinania słupka
MOT.01 Pytanie 32
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po dokonaniu wymiany i regulacji pokrywy silnika w samochodzie nie powinno się oceniać
A. ustawienia zamka
B. wysokości unoszenia
C. ustawienia zawiasów
D. wyrównania szczelin
MOT.01 Pytanie 33
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po dokonaniu naprawy podłużnic przednich z użyciem ramy naprawczej, należy zweryfikować rozmieszczenie stałych punktów nadwozia za pomocą
A. urządzenia do pomiaru bryły nadwozia
B. cyrkla do pomiarów
C. sprzętu do pomiaru geometrii zawieszenia
D. przymiaru prostego
MOT.01 Pytanie 34
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Uszkodzone zderzaki z tworzywa sztucznego należy reperować poprzez
A. szpachlowanie przy użyciu szpachli zbrojonej
B. spawanie przy użyciu tworzywa bazowego
C. łączenie przy użyciu nitów aluminiowych
D. wstawienie metalowej łaty
MOT.01 Pytanie 35
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć wewnętrzną stronę płyty podłogowej nadwozia po częściowej naprawie (tzw. wstawienie "łaty"), jakie działanie należy podjąć w celu zabezpieczenia miejsca naprawy?
A. nałożenie masy bitumicznej
B. aplikacja wosku metodą natrysku
C. przyklejenie maty wygłuszającej
D. pokrycie PCV w formie warstwy
MOT.01 Pytanie 36
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po przeprowadzeniu naprawy blacharskiej blachy nadwoziowe należy zabezpieczyć między innymi za pomocą
A. wypełniacza
B. farby podkładowej
C. plastyfikatora
D. silikonu
MOT.01 Pytanie 37
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zanim rozpoczniesz naprawę blacharską pojazdu, powinieneś najpierw ustalić
A. grubość powłoki lakierniczej
B. zakres występujących uszkodzeń
C. stan układu jezdnego
D. stan zabezpieczenia antykorozyjnego
MOT.01 Pytanie 38
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Podczas procesu naprawy, kluczowe znaczenie dla trwałości połączeń blacharskich ma
A. malowanie elementów po montażu
B. obróbka termiczna tylko w kontrolowanych warunkach
C. zastosowanie środków czyszczących przed spawaniem
D. prawidłowe przygotowanie krawędzi elementów
MOT.01 Pytanie 39
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby przeprowadzić częściową naprawę w formie wstawki (tzw. "łaty") w profilowanym nadwoziu, wykorzystuje się blachę
A. głęboko tłocznej
B. hartowanej
C. gatunkowej
D. wysokowęglowej
MOT.01 Pytanie 40
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć zewnętrzne elementy podłogi nadwozia samochodowego przed korozją, jakie materiały należy stosować?
A. podkłady akrylowe
B. preparaty chemoutwardzalne
C. preparaty bitumiczne
D. szpachle natryskowe