Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

MOT.01 Pytanie 1
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jedną z technik ochrony blach przed korozją jest

A. azotowanie
B. wyżarzanie
C. fosforanowanie
D. cyjanowanie
MOT.01 Pytanie 2
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zanim przystąpisz do naprawy blacharskiej w pojeździe, powinieneś na początku

A. sprawdzić przebieg pojazdu
B. zmierzyć grubość powłoki lakierniczej
C. chronić elementy, które nie uległy uszkodzeniu
D. ustalić typ oraz rozmiar odkształceń
MOT.01 Pytanie 3
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Małe ognisko korozji, które pojawiło się na elemencie karoserii samochodu, można usunąć poprzez

A. wymianę części
B. umieszczenie tzw. "łaty"
C. lutowanie miękkie
D. oczyszczenie papierem ściernym
MOT.01 Pytanie 4
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie materiały wykorzystuje się do uszczelnienia blach w drzwiach pojazdów?

A. bitumiczne zabezpieczenie antykorozyjne
B. szpachlę lakierniczą
C. silikonowy uszczelniacz połączeń
D. masę uszczelniająco-klejącą
MOT.01 Pytanie 5
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie narzędzie jest najczęściej używane do kształtowania elementów metalowych w procesie blacharskim?

A. młotek blacharski
B. szlifierka kątowa
C. piła tarczowa
D. wiertarka udarowa
MOT.01 Pytanie 6
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zewnętrzne pokrycia elementów karoserii samochodów osobowych są produkowane z blach o wysokiej

A. udarności
B. tłoczności
C. giętkości
D. sztywności
MOT.01 Pytanie 7
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

W jaki sposób najlepiej sprawdzić dokładność montażu nowego błotnika?

A. Porównując wagę z usuniętym elementem, co nie jest istotne dla montażu
B. Oceniając wizualnie zgodność kolorystyczną z resztą pojazdu
C. Dotykając powierzchni w poszukiwaniu nierówności, co jest mniej precyzyjne
D. Pomiar odległości między punktami odniesienia karoserii
MOT.01 Pytanie 8
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Według technologii prac blacharskich, aby usunąć błotnik zgrzany do nadwozia, należy wykonać

A. odcięcie przecinakiem
B. odcięcie palnikiem
C. rozwiercenie zgrzewów
D. zeszlifowanie zgrzewów
MOT.01 Pytanie 9
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Ile płaszczyzn jest potrzebnych do zdefiniowania położenia dowolnego punktu w nadwoziu pojazdu?

A. Czterech
B. Jednej
C. Dwóch
D. Trzech
MOT.01 Pytanie 10
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Podczas procesu naprawy, kluczowe znaczenie dla trwałości połączeń blacharskich ma

A. obróbka termiczna tylko w kontrolowanych warunkach
B. zastosowanie środków czyszczących przed spawaniem
C. malowanie elementów po montażu
D. prawidłowe przygotowanie krawędzi elementów
MOT.01 Pytanie 11
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Elementy nośne karoserii wygięte z deformacjami w wyniku wypadku drogowego powinny być naprawiane przez

A. wymianę elementów na nowe
B. formowanie uszkodzonych elementów w wysokiej temperaturze
C. prostowanie załamań na elementach przy użyciu spottera
D. prostowanie uszkodzeń elementów za pomocą narzędzi ręcznych
MOT.01 Pytanie 12
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Pokrywy oraz drzwi w pojazdach są instalowane przy użyciu różnych rodzajów połączeń

A. spawanych
B. nitowanych
C. skręcanych
D. zgrzewanych
MOT.01 Pytanie 13
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zanim przystąpimy do wymiany słupka B w pojeździe, wykonanego ze stali o wysokiej odporności, należy najpierw

A. usunąć zgrzewy punktowe i przystąpić do wycinania słupka
B. tymczasowo wyprostować uszkodzoną część słupka i zacząć wycinanie
C. wyciąć słupek w okolicy uszkodzenia
D. zapoznać się z bieżącą instrukcją napraw technicznych tego pojazdu
MOT.01 Pytanie 14
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Do sporządzenia łaty blacharskiej nie powinno się stosować blachy

A. o wysokiej wytrzymałości
B. głęboko tłocznej
C. z materiału rodzimego
D. ocynkowanej
MOT.01 Pytanie 15
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Który proces jest niezbędny do usunięcia drobnych nierówności na powierzchni nadwozia przed lakierowaniem?

A. Klejenie
B. Nitowanie
C. <strong>Szpachlowanie</strong>
D. Zgrzewanie
MOT.01 Pytanie 16
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie narzędzie wykorzystuje się do usuwania połączeń zgrzewanych podczas wymiany elementów nadwozia, które zostały zgrzane punktowo?

A. palnika acetylenowego
B. freza blacharskiego
C. młotka udarowego
D. szlifierki kątowej
MOT.01 Pytanie 17
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

W procesie wytwarzania połączenie elementów tworzących konstrukcję nadwozia zazwyczaj realizuje się za pomocą

A. nitowania
B. lutowania
C. skręcania
D. zgrzewania
MOT.01 Pytanie 18
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby przeprowadzić częściową naprawę w formie wstawki (tzw. "łaty") w profilowanym nadwoziu, wykorzystuje się blachę

A. wysokowęglowej
B. głęboko tłocznej
C. gatunkowej
D. hartowanej
MOT.01 Pytanie 19
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby naprawić silnie zniekształcone (z ostrymi krawędziami) elementy karoserii pojazdu, należy zastosować

A. wybijanie ręcznymi narzędziami blacharskimi
B. wymianę na nowe
C. częściowe naprawy (wstawienie tzw. "łat")
D. rozciąganie z użyciem dozera
MOT.01 Pytanie 20
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Proces przygotowania podwozia do uzupełnienia ubytków w ochronie przed korozją po zimowym sezonie powinien rozpocząć się od

A. nałożenia neutralizatora soli
B. umycia
C. piaskowania
D. nałożenia masy bitumicznej
MOT.01 Pytanie 21
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po zamontowaniu nowego poszycia dachu nadwozia, w jaki sposób należy zweryfikować jego położenie?

A. przy użyciu mechanicznego cyrkla pomiarowego
B. przez pomiar przekątnych nadwozia
C. za pomocą narzędzi traserskich
D. z wykorzystaniem urządzenia pomiarowego geometrii nadwozia
MOT.01 Pytanie 22
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Zanim rozpoczniesz naprawę blacharską pojazdu, powinieneś najpierw ustalić

A. stan układu jezdnego
B. zakres występujących uszkodzeń
C. grubość powłoki lakierniczej
D. stan zabezpieczenia antykorozyjnego
MOT.01 Pytanie 23
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby usunąć lakier z obszaru, w którym realizowana jest naprawa blacharska metodą wyciągania, stosuje się tarczę

A. ścierną lamelkową
B. polerską
C. do cięcia
D. do szlifowania
MOT.01 Pytanie 24
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby zabezpieczyć profili zamkniętych nadwozia przed korozją, należy

A. nałożyć masy bitumiczne
B. pokryć warstwą PCV
C. wtrysnąć wosk
D. rozsmarować masę uszczelniającą
MOT.01 Pytanie 25
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie działanie jest zalecane w przypadku napotkania perforacji spowodowanej korozją w podwoziu pojazdu?

A. naniesienie warstwy wosku na uszkodzone miejsce
B. osuszenie okolicy uszkodzenia i zabezpieczenie przed wilgocią
C. wycięcie uszkodzonego fragmentu i wstawienie nowej blachy
D. pokrycie perforacji specjalnym preparatem antykorozyjnym
MOT.01 Pytanie 26
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Aby szybko określić stopień odkształceń wynikających z niewielkiej kolizji czołowo-bocznej, należy zastosować

A. cyrkiel pomiarowy
B. urządzenie pomiarowe ramy naprawczej
C. linijkę krawędziową
D. miarę zwijaną
MOT.01 Pytanie 27
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie materiały są najczęściej używane do tworzenia szkieletów nadwozi samochodów osobowych?

A. Stale nierdzewne
B. Materiałowe kompozyty
C. Aluminiowe stopy
D. Stale do narzędzi
MOT.01 Pytanie 28
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Do technik formowania blach nie wlicza się

A. wywijania
B. zaginania
C. zawijania
D. hartowania
MOT.01 Pytanie 29
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po dokonaniu naprawy podłużnic przednich z użyciem ramy naprawczej, należy zweryfikować rozmieszczenie stałych punktów nadwozia za pomocą

A. sprzętu do pomiaru geometrii zawieszenia
B. przymiaru prostego
C. urządzenia do pomiaru bryły nadwozia
D. cyrkla do pomiarów
MOT.01 Pytanie 30
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Błotnik z otworami technologicznymi na brzegach powinien być zainstalowany w nadwoziu pojazdu samochodowego przy użyciu metody spawania?

A. punktowego.
B. pachwinowego.
C. nakładkowego.
D. otworowego.
MOT.01 Pytanie 31
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po przeprowadzonej naprawie blacharskiej, która obejmowała wyklepanie wgniecenia, należy zastosować papier ścierny w celu

A. wyrównania naprawianej powierzchni
B. usunięcia pęknięć w lakierze
C. pozbycia się zanieczyszczeń lakieru
D. sprawdzenia powierzchni po naprawie
MOT.01 Pytanie 32
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Złamania w elementach nośnych nadwozia można usunąć poprzez

A. prostowanie uszkodzeń przy pomocy narzędzi ręcznych
B. formowanie uszkodzeń w wysokiej temperaturze
C. wymianę elementów na nowe
D. wyciąganie uszkodzeń przy użyciu spottera
MOT.01 Pytanie 33
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Spawanie blach aluminiowych przy użyciu elektryczności odbywa się w atmosferze argonu metodą

A. MGA
B. MAG
C. TIG
D. MMA
MOT.01 Pytanie 34
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Gdy po otwarciu drzwi pojazdu opadają, wskazuje to na zużycie

A. rygla
B. zamka
C. zawiasów
D. kasety
MOT.01 Pytanie 35
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Technika pomiaru punktów bazowych płyty podłogowej przy wykorzystaniu wskaźnika na skali pomiarowej jest pomiarem

A. mechanicznym
B. laserowym
C. elektroniczno-mechanicznym
D. ultradźwiękowym
MOT.01 Pytanie 36
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Po wykonaniu naprawy blacharskiej z użyciem spottera, obszary poszycia karoserii powinny być zabezpieczone

A. farbą antykorozyjną podkładową
B. szpachlą lakierniczą
C. preparatem woskowym
D. lakierem bezbarwnym
MOT.01 Pytanie 37
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Uszkodzone zderzaki z tworzywa sztucznego należy reperować poprzez

A. łączenie przy użyciu nitów aluminiowych
B. spawanie przy użyciu tworzywa bazowego
C. szpachlowanie przy użyciu szpachli zbrojonej
D. wstawienie metalowej łaty
MOT.01 Pytanie 38
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Mikrometrem nie można dokonać pomiaru

A. długości śruby.
B. wielkości wyoblenia.
C. grubości blachy.
D. średnicy otworu.
MOT.01 Pytanie 39
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Metoda, która nie jest stosowana do uzyskiwania szczelnych połączeń z elementów blaszanych to

A. spawanie
B. klejenie
C. nitowanie
D. zgrzewanie
MOT.01 Pytanie 40
Diagnozowanie i naprawa nadwo…

Jakie elementy karoserii pojazdów samochodowych mogą być wykonane z tworzyw sztucznych?

A. Błotniki przednie
B. Płyty podłogowe
C. Szyby czołowe
D. Podłużnice przednie