Po naprawie blacharskiej, każde miejsce, które było poddane obróbce, powinno być starannie zabezpieczone przed korozją. Właśnie dlatego stosujemy farbę antykorozyjną podkładową. Jest to standard w branży, który ma na celu zapobieganie rdzy na elementach metalowych. Rdza to największy wróg każdego blacharza. Farba antykorozyjna działa jak bariera ochronna, zabezpieczając metal przed czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wilgoć czy sól drogowa. Z doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego niż poświęcenie czasu na naprawę tylko po to, by po kilku miesiącach zobaczyć pojawiające się oznaki korozji. Standardy branżowe zalecają użycie podkładu antykorozyjnego po każdej naprawie, jako pierwszą warstwę przed nałożeniem kolejnych powłok. To jest coś, co powinno wejść w nawyk każdego, kto zajmuje się naprawami blacharskimi. Dlatego zawsze pamiętaj o tym kroku, bo jest on kluczowy dla trwałości wykonanej naprawy.
Podczas zabezpieczania powierzchni po naprawie blacharskiej, niezwykle ważne jest, aby zrozumieć, jakie materiały używamy i dlaczego. Rozważając preparat woskowy, pamiętajmy, że jego głównym zadaniem jest ochrona przed wilgocią i zabrudzeniami, ale nie zapewni on pełnej ochrony przed korozją na świeżo odsłoniętych powierzchniach metalowych. Jest świetnym uzupełnieniem ochrony, ale nie może być stosowany jako jedyny środek zabezpieczający. Z kolei lakier bezbarwny jest stosowany głównie jako warstwa wykończeniowa, która nadaje połysk i chroni kolor, ale nie ma właściwości antykorozyjnych. Bez odpowiedniego podkładu antykorozyjnego, lakier bezbarwny nie jest w stanie zapobiec rdzewieniu. Natomiast szpachla lakiernicza jest materiałem służącym do wyrównywania powierzchni i nadawania jej odpowiedniego kształtu, lecz nie oferuje żadnej ochrony przed korozją. Typowy błąd myślowy polega na myleniu funkcji tych materiałów i przekonaniu, że mogą one zastąpić farbę antykorozyjną. Każdy z tych produktów ma swoje specyficzne zastosowanie i zrozumienie ich właściwości jest kluczowe dla profesjonalnie wykonanej naprawy.