Zawód: Blacharz samochodowy
Kategorie: Budowa nadwozi Materiały i technologie
Odpowiedź 'tłoczności' jest jak najbardziej trafna. Wiesz, poszycia zewnętrzne w autach osobowych zwykle robi się z blach o wysokiej tłoczności. Tłoczność to nic innego jak zdolność materiału do formowania się w różne kształty podczas produkcji, np. w czasie tłoczenia. Kiedy tworzymy nadwozia, te blachy muszą wytrzymywać spore obciążenia mechaniczne, dlatego ważne jest, aby miały wysoką plastyczność. Przykładowo, blachy stalowe są powszechnie stosowane do karoserii, bo muszą móc wyginać się, nie łamiąc przy tym. Dzięki materiałom o wysokiej tłoczności można tworzyć bardziej skomplikowane kształty nadwozi, co jak wiadomo, poprawia aerodynamikę i estetykę samochodu. Co więcej, te blachy muszą spełniać różne normy bezpieczeństwa, co czyni tłoczność ważnym parametrem przy projektowaniu nowoczesnych aut. W praktyce korzystanie z takich materiałów przyspiesza produkcję i obniża koszty, a to jest mega istotne w dzisiejszym przemyśle motoryzacyjnym.