Pytanie 1
Ceny psychologiczne to ceny
Wynik: 35/40 punktów (87,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Ceny psychologiczne to ceny
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą
Wypowiedź przytoczona w ramce jest charakterystyczna dla klienta typu
| „Potrzebuję strony internetowej, responsywnej z zastosowaniem systemu zarządzania treścią. Proszę zaproponować kilka strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy." |
Większość klientów korzystających z usług salonu kosmetycznego to osoby, które są mniej wrażliwe na zmiany cen oraz chętnie polecają salon innym. Jak nazywają się tacy klienci?
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
Agencja reklamowa, według briefu, powinna przygotować charakterystykę grupy docelowej wraz z analizą czynników determinujących, czyli czynników:
Aby zidentyfikować elementy kulturowe wpływające na wybory zakupowe, konieczna jest analiza danych
Każdy konsument, który sądzi, że w innym sklepie znajdzie lepszy towar oraz otrzyma lepszą obsługę, to konsument
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest
Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to
Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do
Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku
Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób
Która z reklam, poddanych wstępnej ocenie respondentów przed emisją, najlepiej łączy w sobie trzy cechy: najbardziej wyróżnia się na tle innych, skłania do zakupu i kreuje wizerunek marki?

Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?
Która z wymienionych nagród jest nagrodą branży reklamowej i podniesie prestiż oferty handlowej?

Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?
| Określenie kampanii | Koszt całkowity przeprowadzenia kampanii, zł | Liczba wygenerowanych punktów GRP |
|---|---|---|
| Kampania reklamowa A | 100 000,00 | 250 |
| Kampania reklamowa B | 120 000,00 | 200 |
| Kampania reklamowa C | 140 000,00 | 200 |
| Kampania reklamowa D | 150 000,00 | 300 |
Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję
Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?
W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:
Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to
Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest
Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę balsamu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?
Na podstawie danych przedstawionych na wykresie wskaż, dla którego medium przewiduje się największy spadek (wyrażony w punktach procentowych) udziału w globalnych wydatkach w roku 2017 w stosunku do roku 2014.

Właściciel firmy drukarskiej otrzymał zapytanie o wycenę 250 ulotek o formacie Dl. Po przeanalizowaniu cen konkurencji zorientował się, że przeciętna stawka za tego rodzaju zlecenie wynosi 200 zł. Taką kwotę zaproponował klientowi, ustalając ją w oparciu o kalkulację ceny, która określana jest jako zasada
Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?
Oblicz liczbę użytkowników, jeśli w badanym okresie w witrynie internetowej A reklamę nowego modelu motocykla odsłoniło 10% grupy docelowej, czyli mężczyzn w wieku od 18 do 45 lat korzystających z Internetu.
| Podział demograficzny społeczeństwa uwzględniający korzystanie z Internetu | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Wiek [lata] | |||||
| 12-17 | 18-29 | 30-45 | powyżej 45 | ||
| Kobiety | liczba kobiet ogółem | 420 000 | 880 000 | 1 540 000 | 2 505 000 |
| liczba kobiet korzystających z Internetu | 352 800 | 836 000 | 1 309 000 | 1 778 550 | |
| Mężczyźni | liczba mężczyzn ogółem | 450 000 | 875 000 | 1 490 000 | 2 620 000 |
| liczba mężczyzn korzystających z Internetu | 387 000 | 805 000 | 1 296 300 | 1 886 400 | |
Do elementów marketingu mix 4P należy:
Metoda, w której "mechanizm koncentruje się na wymaganiach jednostki dotyczących konkretnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm akcentuje właściwości oraz cechy produktów i usług", określana jest jako metoda
Jakie czynniki mają znaczenie dla klienta agencji reklamowej przy wyborze produktów o dużej efektywności, biorąc pod uwagę różnorodność cenową i celów promocyjnych oferowanych przez agencję?
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

Koszt kampanii reklamowej wyniósł 8 000,00 zł. W wyniku trwania kampanii wartość sprzedaży produktów firmy wzrosła z 36 400,00 zł do 46 000,00 zł. Oblicz wskaźnik rentowności kampanii reklamowej.

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.
| Godzina | Mnożnik ceny emisji |
|---|---|
| 600 – 800 | 1,2 |
| 800 – 1000 | 1,5 |
| 1000 – 1300 | 1,4 |
| 1300 – 1500 | 1,0 |
| 1500 – 1700 | 1,2 |
| 1700 – 2000 | 1,3 |
| 2000 – 600 | 1,1 |
Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?