Pytanie 1
Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?
Wynik: 30/40 punktów (75,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?
W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio
W trakcie rozmowy handlowej z klientem warto pamiętać, by
Na wartość budżetu reklamowego nie oddziałuje
Na podstawie graficznej prezentacji wyników badań ankietowych określ, które medium reklamy będzie najskuteczniejszym środkiem przekazu dla nowego salonu SPA.

Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest
Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?
Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
Którą z metod badania stopnia dotarcia do świadomości odbiorców obrazuje przedstawiona grafika?

Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki
Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?
Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.
| Serial | Oglądalność [%] | |
|---|---|---|
| marzec | kwiecień | |
| A. | 23,5% | 24,5% |
| B. | 19,2% | 24,1% |
| C. | 20,5% | 19,8% |
| D. | 26,4% | 20,3% |
Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest
W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?
Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem
Wybór określonej liczby segmentów rynku, które firma uznaje za interesujące i dopasowane do jej zasobów, oraz opracowanie różnorodnej strategii marketingowej i produktowej dla każdego z tych segmentów nazywa się specjalizacją
Agencja reklamowa, chcąc budować strategię marki kosmetycznej na podstawie czynników makroekonomicznych: polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S) i technologiczno-ekologicznych (T) powinna przeprowadzić analizę
Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób
Klasyfikacja rynku na jednorodne grupy klientów według ustalonych kryteriów określa się mianem
W oparciu o schemat macierzy BCG określ, który produkt to "znak zapytania", charakteryzujący się niską rentownością i wymagający dużych nakładów na promocję.

Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest
Potrzeby biologiczne to
Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest
Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest
Zgodnie z siatką FCB, zamiarem reklamy proszku do prania X, której kluczowym celem jest kształtowanie nawyku wśród konsumentów, jest
Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?
Które medium powinna zaproponować swojemu klientowi agencja reklamowa, biorąc pod uwagę częstotliwość śledzenia reklam przez potencjalnych klientów?
| Medium | Częstotliwość śledzenia reklam | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Zawsze (%) | Często (%) | Czasami (%) | Rzadko (%) | Wcale (%) | |
| Telewizja ogólnopolska | 9 | 46 | 28 | 12 | 4 |
| Telewizja regionalna | 2 | 12 | 28 | 36 | 22 |
| Prasa codzienna ogólnopolska | 2 | 11 | 24 | 35 | 28 |
| Prasa codzienna regionalna | 2 | 10 | 28 | 34 | 26 |
Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się
Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
Do elementów marketingu mix 4P należy:
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
Najlepszym programem do badania aktywności użytkowników na witrynie reklamowej firmy odzieżowej jest
Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na
Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account
Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest
W trakcie rozmowy sprzedażowej zgodnie z modelem pro klienckim, bez względu na czas jej trwania, największą część czasu należy poświęcić na
Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie