Pytanie 1
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
Wynik: 27/40 punktów (67,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
Który dokument należy wystawić, jeśli zauważono na fakturze błędy zaznaczone na rysunku na czerwono?

Który z dostępnych środków reklamowych powinien wybrać klient, jeśli interesuje go produkt outdoor?
Prezentując ofertę sprzedażową, pracownik agencji powinien być przyjaźnie nastawiony do klienta. Którą z pokazanych na rysunkach postaw powinien przyjąć?

Informacja dla klienta dotycząca sprzedaży łączonej w renomowanej sieci sklepów, gdzie przy nabyciu zestawu: spodnie + marynarka, klient zyskuje rabat w wysokości 30%, odnosi się do promocji
Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć
Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest
W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?
Jaką formę reklamy zastosowano na załączonej ulotce?

Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test
Które linie zaznaczono kolorem czerwonym na rysunku projektu pudełka?

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi
Którą stronę internetową powinien wybrać klient dysponujący kwotą 2 500,00 zł netto, jeśli zależy mu głównie na umieszczeniu co najmniej 10 podstron i 30 zdjęć na stronie?
| Opcje | Strona XS 1 300,00 zł netto | Strona S 1 600,00 zł netto | Strona M 2 000,00 zł netto | Strona L 3 000,00 zł netto |
|---|---|---|---|---|
| Liczba podstron | 5 | 7 | 15 | 20 |
| Galeria | max 10 zdjęć | max 20 zdjęć | max 35 zdjęć | max 55 zdjęć |
| System zarządzania treścią | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
| Instalacja na serwerze | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Aby zaprezentować cechy oferowanego towaru w formie reklamy na przystankach autobusowych, przedsiębiorstwo powinno wybrać typ reklamy
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, w którym z krajów wiązana kampania radiowo-telewizyjna osiągnie największy zasięg.
| kraje | zasięg telewizji [%] | zasięg radia [%] | zasięg magazynów dla kobiet [%] | |
|---|---|---|---|---|
| A. | Francja | 85 | 39 | 66 |
| B. | Niemcy | 77 | 52 | 54 |
| C. | Włochy | 87 | 50 | 69 |
| D. | Wielka Brytania | 83 | 42 | 69 |
W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?
Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?
| nazwa | cena netto |
|---|---|
| Projekt | 100,00 zł |
| Tkanina winylowa | 150,00 zł |
| Oczka umieszczone co 30 cm | 15,00 zł |
| Wydruk | 75,00 zł |
W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy
Pierwszym etapem procesu podejmowania decyzji zakupowych u klientów jest
W którym z wymienionych procesów stosuje się przedstawione na ilustracji narzędzie?

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi
Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
| Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
|---|---|
| Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
| Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
| Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
| Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
Którą figurę retoryczną zawiera tekst zamieszczony w ramce?

W reklamie mikrofalówki, która wyróżnia się niskim zużyciem energii, należy zastosować apel, aby uwydatnić tę zaletę
Do czego służy program komputerowy, którego okno przedstawiono na rysunku?

Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się
Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł
W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż
Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?
Który obszar wokół logo, w obrębie którego nie może się pojawić żadna obca forma, zarówno graficzna jak i tekstowa, oznaczono na rysunku literą X?

Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?
Obszycie 1 flagi – 4 min Nadrukowanie logo na 1 fladze – 2 min Zapakowanie 5 flag do folii ochronnej – 1 min |
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
Który z wymienionych programów komputerowych będzie najbardziej pomocny w ulepszeniu fotografii, tak jak pokazano na załączonym zdjęciu?

Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na
Specjalista w dziale reklamy lokalnej stacji radiowej opracowuje cennik dla kampanii reklamowej. Dokumentem, który stanowi podstawę wyceny i zawiera przykładowe rozmieszczenie spotów, jest
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego