Pytanie 1
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
Wynik: 38/40 punktów (95,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
W jakim celu stosuje się justowanie?
Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?
Dostosowanie się do obłych kształtów karoserii oraz do przetłoczeń czy wytłoczeń oklejonego samochodu, to cechy folii
W trakcie procesu sprzedaży klient może poczuć się zlekceważony. Może to wynikać z
Która z poniższych czynności powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności przy tworzeniu baz danych?
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc
Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii
Głównym celem funkcji opakowania produktu jest przede wszystkim wyróżnienie go na tle innych towarów dostępnych na półce. Jaką funkcję to pełni?
Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

Na podstawie wyników badania respondentów zamieszczonych w tabeli określ metodę badawczą, którą zastosowano w celu zbadania skutków oddziaływania reklamy proszku do prania Perełka na zachowanie nabywcy.
| Cele stawiane reklamie | Pytania | Odpowiedzi potwierdzające | Ocena skuteczności celu |
|---|---|---|---|
| Dotarcie przekazu do odbiorcy | Czy pamięta Pani reklamę proszku do prania Perełka? | 84% | Bardzo duża |
| Zapamiętanie przekazu przez odbiorcę | Czy pamięta Pani jej treść? | 75% | Duża |
| Pobudzanie do chęci posiadania produktu | Czy reklama podoba się Pani? | 48% | Średnia |
| Pobudzanie do zakupu | Czy Pani zdaniem reklama zachęca do zakupu? | 37% | Mała |
Każdy konsument, który sądzi, że w innym sklepie znajdzie lepszy towar oraz otrzyma lepszą obsługę, to konsument
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?
| Cennik reklamy telewizyjnej | ||
|---|---|---|
| Nazwa telewizji | Cenna za 1 spot reklamowy | Średnia widownia |
| Płomyk | 250,00 zł | 230 000 |
| Radość | 250,00 zł | 280 000 |
| Nadzieja | 255,00 zł | 250 000 |
| Światełko | 250,00 zł | 240 000 |
Agencje zajmują się tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych w sklepach tradycyjnych
W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?
Jaką wartość uzyska wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeśli całkowity zasięg kampanii wyniósł 60%, a przeciętna częstotliwość kontaktów z reklamą to 3?
Aby zaprezentować cechy oferowanego towaru w formie reklamy na przystankach autobusowych, przedsiębiorstwo powinno wybrać typ reklamy
Który z poniższych programów komputerowych pozwala na utworzenie relacyjnej bazy danych klientów?
Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
Który rodzaj reklamy powinna zaproponować agencja, w odpowiedzi na brief reklamowy sieci pizzerii, którego fragment załączono?
| Brief reklamowy | |
|---|---|
| Charakterystyka produktu/usługi | pizza o ciekawych i nowych zestawieniach smakowych, możliwość własnej kompozycji smaków |
| Cel | poinformowanie o firmie i jej działalności |
| Grupa docelowa | osoby młode, aktywne, lubiące towarzystwo |
| Kluczowe korzyści | dobry smak, szybka obsługa, możliwość zamówienia on line |
| Budżet | 1 000,00 zł |
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na
Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

W pierwszym kwartale agencja reklamowa wystawiła faktury VAT swoim klientom na sumę 50 000,00 zł netto. Jednocześnie otrzymała faktury VAT za zakup towarów i usług o wartości 20 000,00 zł netto. Stawka podatku VAT wynosiła 23% zarówno dla zakupów, jak i sprzedaży. Jaką kwotę podatku VAT agencja musi przekazać do Urzędu Skarbowego za pierwszy kwartał?
Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest
W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza
Która z przytoczonych form oferty handlowej popularnej agencji reklamowej jest najmniej interesująca?
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
W przedstawionym na rysunku znaku firmowym tekst "Wszystko o wakacjach" określany jest jako

Postawy sprzedawcy, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb klienta, wspieraniu go w określaniu jego interesów oraz podejmowaniu trafnych decyzji, a także poświęcaniu mu dużej ilości czasu, sugerują pracę z klientem według programu
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
Dokumentem, w którym klient zleca bankowi lub poczcie przelanie określonej kwoty z własnego konta na konto agencji reklamowej, jest
Jakie cechy powinna mieć prawidłowo przygotowana prezentacja dla klienta?
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na