Pytanie 1
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
Wynik: 22/40 punktów (55,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
Z jakiego kanału dystrybucji korzysta producent, który sprzedaje swoje wyroby bez udziału pośredników bezpośrednio do nabywcy?
Co to jest merchandising?
Która metoda zbierania informacji została opisana w zamieszczonej ramce?

Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?
Agencja marketingowa, starając się osiągnąć maksymalny poziom organizacji norm pracy oraz jej jakości, wydała regulacje adresowane do wszystkich pracowników w celu ich powtarzalnego stosowania. Agencja zastosowała
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest
Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na
Na wartość budżetu reklamowego nie oddziałuje
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

Jakie kryterium sortowania zastosowano w bazie danych, której fragment przedstawiono na rysunku?

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?
Najlepszym programem do badania aktywności użytkowników na witrynie reklamowej firmy odzieżowej jest
Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję
Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się
Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?
Na podstawie wykresu określ, które z narzędzi reklamy internetowej są najmniej efektywne z punktu widzenia wykorzystania ich do umieszczenia przekazu reklamowego.

Jaką wadę ma reklama zewnętrzna?
Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu
Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest
Cechami charakterystycznymi klienta są zachowanie dystansu wobec sugestii sprzedawcy oraz poszukiwanie niedoskonałości w oferowanych produktach?
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
Agencja reklamowa, ustalając ceny produktów i usług reklamowych poniżej cen firm konkurencyjnych, zastosowała strategię
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę kremu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na podstawie wykresu określ jaki procent czytelniczek stanowią kobiety w wieku do 44 lat.

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaki układ krzeseł sprawia, że rozmówcy podświadomie dążą do realizacji swoich celów?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Większość klientów korzystających z usług salonu kosmetycznego to osoby, które są mniej wrażliwe na zmiany cen oraz chętnie polecają salon innym. Jak nazywają się tacy klienci?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.
| Godzina | Mnożnik ceny emisji |
|---|---|
| 600 – 800 | 1,2 |
| 800 – 1000 | 1,5 |
| 1000 – 1300 | 1,4 |
| 1300 – 1500 | 1,0 |
| 1500 – 1700 | 1,2 |
| 1700 – 2000 | 1,3 |
| 2000 – 600 | 1,1 |
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Wielka firma, która zajmuje się produkcją napojów oraz wód mineralnych, wprowadza na rynek nowy produkt dla osób pragnących schudnąć. Zgodnie z strategią promocyjną firmy, grupą docelową są młodzież, która interesuje się swoim wyglądem, ale niestety boryka się z problemem nadwagi. Jaki typ reklamy najbardziej skutecznie dotrze do tej grupy?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Podczas prowadzenia rozmowy sprzedażowej należy pamiętać, aby nie naruszać przestrzeni intymnej klienta, która wynosi
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki
Brak odpowiedzi na to pytanie.