Pytanie 1
Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to
Wynik: 26/40 punktów (65,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
Recepcjonista zarejestrował zamówienie od gościa, który zamierza skorzystać z zakwaterowania oraz usług w ofercie FB. Która jednostka organizacyjna powinna zostać poinformowana o prośbie klienta?
Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?
Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż hotel o najniższej kategorii zobowiązany do zapewnienia gościowi zmotoryzowanemu miejsca w strzeżonym garażu lub na parkingu strzeżonym.
| Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług dla hoteli | kategorie | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| ***** | **** | *** | ** | * | |
| Zapewnienie miejsca postojowego na czas przyjazdu i odjazdu gości | O | O | O | O | O |
| Zapewnienie strzeżonego parkingu, strzeżonego garażu, strzeżonego miejsca postojowego lub usługi odwozu/przywozu samochodu na/z strzeżony parking | O | O | |||
| Hotele poza zwartą zabudową miejską: zapewnienie parkingu, garażu lub miejsca postojowego | O | O | O | ||
| O - wymagania obowiązkowe | |||||
Który dokument dotyczący hotelu zawiera dane dla pracowników o usługach dodatkowych zamówionych przez gości?
Marketing mix to przemyślany wybór narzędzi, takich jak produkt oraz:
Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
Przybywając gościa VIP, priorytetowo należy
Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.
| Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych |
|---|
| Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT. |
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie
Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?
Aguatele to określenie na
Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?
Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
Do najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni czeskiej zaliczają się
Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?
Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?
Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 180 zł. Jakie wnioski można wyciągnąć o funkcjonowaniu hotelu na podstawie tych informacji?
Concierge to osoba, której obowiązkiem jest
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w
Jaką usługą dla gości w hotelu jest wake up call?
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?
Jaki rodzaj promocji wykorzystał hotel, wspierając wydarzenie charytatywne dla dzieci z niepełnosprawnościami?
Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż