Pytanie 1
Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?
Wynik: 24/40 punktów (60,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
Jak powinien postępować recepcjonista wobec gościa hotelowego poruszającego się na wózku inwalidzkim?
Na wskazanie usługi noclegowej w hotelu trzeba zareagować nie później niż w ciągu
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?
Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację
Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?
System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia
Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?
| Plan pobytu uczestników konferencji | |
|---|---|
| 10.10.2017 r. – poniedziałek | |
| godz. 1300 | przyjazd gości |
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1500-1800 | konferencja |
| godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
| godz. 1900 | uroczysta kolacja |
| 11.10.2017 r. – wtorek | |
| godz. 800 | śniadanie |
| godz. 1000-1300 | konferencja |
| godz. 1130-1145 | przerwa na kawę |
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1500-1800 | konferencja |
| godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
| godz. 1900 | kolacja |
| 12.10.2017 r. – środa | |
| godz. 900 | śniadanie |
| godz. 1000-1045 | zakończenie konferencji |
| godz. 1100 | wyjazd gości |
Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:
Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?
Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
Na podstawie fragmentu faktury oblicz wartość brutto usług hotelarskich.
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek | Wartość brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka w % | Kwota w zł | |||||||
| 1. | Nocleg | doba | 10 | 111,11 | 1 111,11 | 8 | 88,89 | 1 200,00 |
| 2. | Sala konferencyjna | godz. | 5 | 162,60 | 813,01 | 23 | 186,99 | 1 000,00 |
| 3. | Obiad | szt. | 20 | 46,30 | 925,93 | 8 | 74,07 | 1 000,00 |
| 4. | Kolacja | szt. | 20 | 27,78 | 555,56 | 8 | 44,44 | 600,00 |
| RAZEM | x | 3 405,61 | x | 394,39 | ||||
W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
Tabela zawiera wykaz usług hotelarskich ponumerowanych od 1 do 5. Które z wymienionych usług są obowiązkowe dla hoteli, moteli i pensjonatów w kategorii 3*, 4*, 5*?
| Lp. | Nazwa usług | ***** | **** | *** | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| H | M | P | H | M | P | H | M | P | ||
| 1. | Usługa bagażowa. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 2. | Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów. | o | o | o | ||||||
| 3. | Akceptacja kart płatniczych. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| 4. | Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej. | o | o | o | o | |||||
| 5. | Przechowywanie bagażu, pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości. | o | o | o | o | o | o | o | o | o |
| H – hotel M – motel P – pensjonat | ||||||||||
Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?
Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?
| CENY I DOSTĘPNOŚĆ | POKOJE, PAKIETY | PŁATNOŚĆ ON LINE | REZERWACJA 3 MINUTY |
|---|---|---|---|
| Gość bezpośrednio w kalendarzu widzi dostępne oferty i ich ceny | Pełna oferta pokoi hotelowych oraz pakietów pobytowych wraz z opisem | Szybki przelew bankowy lub karta kredytowa | Potwierdzenie płatności i rezerwacji e-mailem |
| A. | B. | C. | D. |
Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?
Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o
Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
HOTREC to akronim, który odnosi się do
Jakie z wymienionych zadań są typowe dla concierge’a?
Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
Usługa gastronomiczna świadczona na życzenie w miejscu określonym przez zleceniodawcę to
Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?