Pytanie 1
W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła
Wynik: 31/40 punktów (77,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła
Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to
Na której ilustracji przedstawiono slogan zapisany przy użyciu kroju pisma typu egipcjanka?




Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują
Kiedy należy wykorzystać sampling?
Producent przypraw do mięs sprzedawanych w całym kraju, planując kampanię promocyjną mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego dotarcia do grupy odbiorców, powinien zdecydować się na reklamę w
Który z załączonych fragmentów reklam prasowych pełni funkcję przypominającą?

Na podstawie załączonego wykresu wskaż, z którą grupą klientów współpraca będzie najbardziej opłacalna dla agencji reklamowej.

Jakie rozszerzenie pliku powinno się wybrać, aby grafik w drukarni mógł zmienić styl i kolor czcionki?
Od 1 stycznia 2013 r. na fakturze nie ma obowiązku umieszczania określenia
Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?
Na której ilustracji przedstawiono sposób aranżacji sali sprzedaży typu ruszt?

Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu
Które z wymienionych mediów spełnia wymagania określone w strategii reklamy firmy, podane w ramce?
| Strategia reklamy zakłada wykorzystanie medium cechującego się długim czasem ekspozycji, nawet 24 h, wysoką selektywnością geograficzną, atrakcyjną techniką prezentacji i niskim kosztem przygotowania. |
Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:
Jakiego nośnika reklamowego powinno użyć biuro podróży, które koncentruje się na organizacji luksusowych wyjazdów dla zamożnych klientów?
Jaką część wydatków na reklamę Firma Produkcyjna KALIPSO przeznaczyła w roku 2016 na reklamę multimedialną?

W przypadku którego z przedstawionych na rysunkach produktów reklama w oparciu o emocje negatywne jest zasadna?

Który ze sloganów został zapisany przy użyciu kroju pisma typu egipcjanka?

Którą technikę badań zastosowano w ankiecie, której fragment zamieszczono w ramce?
Formularz ankiety z firmy produkującej ekskluzywną biżuterię damską Odpowiedź zaznacz X Pytanie: Co Pani przychodzi na myśl, gdy rozmawia Pani o ekskluzywnej biżuterii dla kobiet?
|
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.
Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
| Baner reklamowy lity (frontligh) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
|---|---|---|---|
| do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
| 1 m²÷5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
| 1 m²÷5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy
Podczas procesu sprzedaży produktów i usług reklamowych ważnym zadaniem taktycznym jest produkcja spotu reklamowego. Etap tworzenia spotu telewizyjnego, polegający na doborze obsady do reklamówki, to
Firma OSESEK stworzyła postać małpy Miki, której celem jest promowanie placów zabaw dla dzieci. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wykorzystać, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej?
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest
Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

Na podstawie graficznej prezentacji wyników badań ankietowych określ, który odsetek respondentów wskazał znanego sportowca jako osobę najbardziej pożądaną w spocie reklamowym firmy.

Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?
Grafik stworzył w programie do grafiki wektorowej projekt plakatu reklamowego. Jak powinien postąpić z tekstami, aby po wysłaniu projektu do drukarni nie wystąpiły problemy związane z ich wydrukowaniem oraz bezstratnym powiększaniem?
Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?
Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?
Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.
| Rodzaj kubka | porcelanowe | porcelitowe | szklane półprzezroczyste |
|---|---|---|---|
| Nadruk | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny, wokół |
| Pojemność | 200 ml, 250 ml | 250 ml, 300 ml | 300 ml, 350 ml |
| Cena netto za szt. | 3,40 zł | 4,30 zł | 5,50 zł |
Rysunek przedstawia narzędzie promocji dodatkowej w formie

W kontekście reklamy - dobór reklamy zależy od
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?

Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?
Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?