Pytanie 1
Którą formę reklamy internetowej oznaczono znakiem zapytania na rysunku?

Wynik: 40/40 punktów (100,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Którą formę reklamy internetowej oznaczono znakiem zapytania na rysunku?

W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?
| Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121 Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy. § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia. |
Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?
Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
Pracownik agencji reklamowej ma zamieścić reklamę w dwóch miesięcznikach, cieszących się największym zainteresowaniem klientów. Na podstawie wyników czytelnictwa miesięczników w roku 2016, wskaż czasopisma, które powinny zostać wybrane.

Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem
Jakich wykonawców powinna zatrudnić agencja reklamowa w celu realizacji muralu zamówionego przez klienta?
Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako
Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.
| Poziom cen w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
|---|---|---|---|
| 9 | 10 | 30 | 30 |
| 12 | 15 | 25 | 35 |
| 15 | 30 | 5 | 50 |
| 19 | 60 | 2 | 60 |
Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?
Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała
Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako
Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów
Który produkt reklamowy należy wybrać, aby znalazł się on w segmencie mediów o największym udziale wydatków?

Na podstawie wykresu przedstawiającego poziom oglądalności pewnej stacji telewizyjnej wybierz najkorzystniejszy czas emisji spotu reklamowego adresowanego do grupy docelowej, czyli osób w wieku powyżej 65 lat.

Interaktywna forma reklamy przedstawiona na rysunku, która „rozwija się” do większego rozmiaru po najechaniu na nią kursorem myszy, pozwalając na wykorzystanie dodatkowej powierzchni dla prezentacji reklamodawcy, to

Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest
Który obszar wokół logo, w obrębie którego nie może się pojawić żadna obca forma, zarówno graficzna jak i tekstowa, oznaczono na rysunku literą X?

Firma zajmująca się produkcją artykułów biurowych pozwala klientowi na nabycie towaru przy minimalnym wysiłku, ponieważ produkt jest powszechnie dostępny. Jakie to działanie?
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
Który z poniższych programów najlepiej nadaje się do opracowywania bazy danych klientów dla agencji reklamowej?
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
Który krój pisma zastosowano w haśle reklamowym?

Który rodzaj druku powinien zastosować pracownik agencji reklamowej, aby oznakować adresem strony internetowej 300 sztuk gadżetów reklamowych przedstawionych na rysunku?

Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest
Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?
| Klauzule umowy: — Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych. — Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy. — Agencja odpowiada za ostateczny efekt. — Nabywcy przysługuje prawo reklamacji. |
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć dla produktów wprowadzanych na rynek?
Podczas negocjacji umowy sprzedaży produktu powinno się
Który z wniosków wyciągniętych na podstawie graficznej prezentacji wyników badania wydatków reklamowych jest prawdziwy?

Agencja reklamowa obliczyła koszt usługi zaprojektowania ulotki, biorąc pod uwagę m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. W związku z tym zastosowała cenę ustaloną na podstawie
Agencja reklamowa, przesyłając ofertę handlową do przedsiębiorstwa, dołączyła również teczkę z dziełami grafików oraz przykłady wcześniej zrealizowanych projektów, które umożliwią przyszłym klientom ocenę kreatywności zespołu, a także stylu i różnorodności świadczonych usług. Jak brzmi nazwa załącznika, który znajduje się w ofercie?
Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go bannerów reklamowych. Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
| Banner reklamowy lity (frontlight) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
|---|---|---|---|
| do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
| 1 m² – 5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
| 1 m² – 5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są