Pytanie 1
Wartość netto zamówionej usługi marketingowej wynosi 20 000,00 zł. Jaka będzie wartość brutto tej usługi przy stawce VAT wynoszącej 23%?
Wynik: 24/40 punktów (60,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Wartość netto zamówionej usługi marketingowej wynosi 20 000,00 zł. Jaka będzie wartość brutto tej usługi przy stawce VAT wynoszącej 23%?
Jaka część budżetu została przeznaczona przez firmę na reklamę multimedialną w 2024 roku?

Zamieszczony na ilustracji przebieg krzywej życia produktu dotyczy produktu

Która metoda zbierania informacji została opisana w zamieszczonej ramce?
| Pretest komunikatów reklamowych AdVise jest realizowany metodą CAWI na próbie N=300, przy czym N=150 to grupa eksperymentalna, na której testowany jest dany spot umieszczony w bloku reklam, zaś N=150 to grupa kontrolna, która otrzymuje w bloku reklam inny spot, np. konkurencji. Badanie może być traktowane jako samodzielne lub być rozwinięte w badanie jakościowe. Klient otrzymuje wyniki w ciągu kilku dni roboczych od |
W ramce opisano psychologiczne oddziaływanie reklamy określane jako reguła

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?
Jaką wysokość ma stawka podatku VAT, gdy cena netto wynajmu powierzchni reklamowej billboardu wynosi
2 800,00 zł, a cena brutto 3 444,00 zł?
Który proces należy zastosować, aby uzyskać efekt uszlachetniania papieru przedstawiony na rysunku, polegający na nadaniu powierzchni papieru struktury płótna, tak by zyskała ona ciekawszy wygląd i była niepowtarzalna w dotyku?

Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?
Jaką regułę kompozycji fotograficznej zastosowano na zdjęciu?

Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?
Biuro reklamy planuje stworzenie kampanii, której celem jest promocja Beskidu Wyspowego jako turystycznie atrakcyjnego regionu, będącego alternatywą dla popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Który z wymienionych środków promocji powinna wybrać biuro reklamy?
Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli
Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu
Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest
Pierwszym składnikiem komunikatu reklamowego jest wskazanie
Technika jednoargumentacyjna w trakcie prezentacji oferty agencji reklamowej opiera się na wskazywaniu
Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem
Jaką wadę ma reklama zewnętrzna?
Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z
Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę kremu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

Koszt kampanii reklamowej wyniósł 8 000,00 zł. W wyniku trwania kampanii wartość sprzedaży produktów firmy wzrosła z 36 400,00 zł do 46 000,00 zł. Oblicz wskaźnik rentowności kampanii reklamowej.

Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej
Do agencji reklamowej przybył klient, który złożył zamówienie na 8 000 sztuk ulotek, 400 sztuk plakatów oraz
800 sztuk wizytówek. Dokładnie określił wymagania dotyczące zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, jakiego typ klienta można określić?
Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?
Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:
Podczas negocjacji żadna ze stron nie podjęła prób ustępstw na rzecz drugiej strony. W związku z tym obie strony przyjęły typ negocjacji
Pracownicy sekcji kreatywnej agencji reklamowej poinformowali dyrektora, że mają trudności w skoncentrowaniu się na swoich obowiązkach, ponieważ w ich biurze znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy zatrudnieni w agencji. Jak dyrektor agencji powinien zająć się tą kwestią?
Agencja reklamowa ma przeprowadzić kampanię reklamową, skierowaną do klientów ogólnopolskiego biura podróży, zamierzających spędzić urlop za granicą. Na podstawie załączonych wyników badań marketingowych określ, jaki procent ankietowanych będzie stanowiło odbiorców tej reklamy.

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje
Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?
Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do
Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?
Agencja reklamowa zaplanowała kampanię marketingową wykorzystującą media masowe, w tym takie nośniki jak: telewizja, radio, prasa, plakaty oraz outdoor. Jakim typem reklamy jest to?
Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.
| Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów. |
| Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje. |
Który ze sloganów reklamowych został zapisany pismem dwuelementowym szeryfowym?

Który krój pisma zastosowano w haśle reklamowym?

Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?
| Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017 | ||
|---|---|---|
| Godzina emisji | Ilość spotów | Cena spotu, zł |
| 6:00-8:00 | 1 | 70,00 |
| 6:00-8:00 | 5 | 66,50 |
| 6:00-8:00 | 10 | 63,00 |