Pytanie 1
W trakcie rozmowy handlowej z klientem warto pamiętać, by
Wynik: 26/40 punktów (65,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
W trakcie rozmowy handlowej z klientem warto pamiętać, by
W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy
Wybierz zestaw cech charakteryzujących zamieszczony rysunek, wykonany w jednym z programów do tworzenia grafiki wektorowej.
| Promień rogu/narożnika | Wypełnienie | Obrys | |
|---|---|---|---|
| A. | 0 mm | gradientowe promieniste | jest |
| B. | 1 mm | gradientowe liniowe | brak |
| C. | 5 mm | gradientowe liniowe | jest |
| D. | 10 mm | gradientowe promieniste | jest |

Udział w rynku plakatów reklamowych, oferowanych przez Agencję reklamową X jest niski, ale tempo wzrostu sprzedaży jest wysokie. Które pole w macierzy BCG opisuje sytuację tego produktu?

Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?
Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?
Firma reklamowa pobiera 40 zł za stworzenie 100 wizytówek. Jaką kwotę uiści klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniach powyżej 350 wizytówek przysługuje rabat w wysokości 10%?
Renomowana firma ogrodnicza uczestniczy w Targach Kwiatowych. Stoisko, o którym numerze, powinna zamówić w celu najlepszej i najbardziej efektownej ekspozycji swoich produktów?

Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest
Na podstawie wykresu określ, które z narzędzi reklamy internetowej są najmniej efektywne z punktu widzenia wykorzystania ich do umieszczenia przekazu reklamowego.

Jaką cenę brutto należy wpisać do cennika, jeśli agencja reklamowa na cenę netto zakupu wynoszącą 130,00 zł nakłada 20% marżę oraz 23% stawkę VAT?
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?
Etykieta produktu spożywczego nie powinna
Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest
Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić
Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się
Dokument zawierający sugestie od klienta, istotne w procesie realizacji kampanii reklamowej, to
Jakie kryterium sortowania zastosowano w bazie danych, której fragment przedstawiono na rysunku?

Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady
Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?
Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz
Jakie pytanie powinno być zadane przy określaniu celów reklamowych?
Jakim symbolem oznacza się projekt obustronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce CMYK?
Którego elementu oznaczonego znakiem zapytania brakuje w załączonym cenniku reklamy internetowej?
| SERWISY | BILLBOARD RECTANGLE SKYSCRAPER | EXPAND BILLBOARD EXPAND SKYSCRAPER | TOPLAYER BRANDMARK POP-UP | BOX REKLAMOWY 314x210 | INTERSTITIAL |
|---|---|---|---|---|---|
| ? | |||||
| Strona główna | 90,00 zł | 140,00 zł | 150,00 zł | 150,00 zł | 180,00 zł |
| Run-On-Site | 60,00 zł | 70,00 zł | 80,00 zł | - | 90,00 zł |
| Serwisy z I poziomu cenowego | 135,00 zł | 210,00 zł | 240,00 zł | 320,00 zł | |
| Serwisy z II poziomu cenowego | 80,00 zł | 90,00 zł | 100,00 zł | 120,00 zł | |
Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?
Na podstawie wyników badania respondentów zamieszczonych w tabeli określ metodę badawczą, którą zastosowano w celu zbadania skutków oddziaływania reklamy proszku do prania Perełka na zachowanie nabywcy.
| Cele stawiane reklamie | Pytania | Odpowiedzi potwierdzające | Ocena skuteczności celu |
|---|---|---|---|
| Dotarcie przekazu do odbiorcy | Czy pamięta Pani reklamę proszku do prania Perełka? | 84% | Bardzo duża |
| Zapamiętanie przekazu przez odbiorcę | Czy pamięta Pani jej treść? | 75% | Duża |
| Pobudzanie do chęci posiadania produktu | Czy reklama podoba się Pani? | 48% | Średnia |
| Pobudzanie do zakupu | Czy Pani zdaniem reklama zachęca do zakupu? | 37% | Mała |
Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw
Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?
| Cennik reklamy telewizyjnej | ||
|---|---|---|
| Nazwa telewizji | Cenna za 1 spot reklamowy | Średnia widownia |
| Płomyk | 250,00 zł | 230 000 |
| Radość | 250,00 zł | 280 000 |
| Nadzieja | 255,00 zł | 250 000 |
| Światełko | 250,00 zł | 240 000 |
Który rodzaj testu otrzymała klientka salonu urody, podczas przeprowadzania badań marketingowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych?
| Proszę podać jeden dowolny wyraz, który przychodzi Pani na myśl po zapoznaniu się ze słowem: | |
| Rzęsy | ................................ |
| Manicure | ................................ |
| Masaż | ................................ |
| Makijaż | ................................ |