Pytanie 1
Jaką metodę reklamy powinien wybrać producent, który wprowadza na polski rynek markowe buty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców?
Wynik: 28/40 punktów (70,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jaką metodę reklamy powinien wybrać producent, który wprowadza na polski rynek markowe buty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców?
Na podstawie informacji zawartych w tabeli oblicz odchylenie bezwzględne przychodów uzyskanych ze sprzedaży towarów.
| Wielkość sprzedaży i ceny towarów | |||
|---|---|---|---|
| Lp. | Wyszczególnienie | Rok podstawowy | Rok badany |
| 1 | Ilość sprzedanych towarów | 10 000 szt. | 20 000 szt. |
| 2 | Cena towaru | 5,00 zł | 4,00 zł |
Do której podklasy należy działalność gospodarcza z dominującą sprzedażą artykułów spożywczych?
| Fragment klasyfikacji PKD | ||
|---|---|---|
| grupa/klasa/podklasa | Nazwa grupowania | Opis dodatkowy |
| 47.1 | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach | |
| 47.11 | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych | |
| 47.11.Z | Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych | Podklasa ta obejmuje sprzedaż detaliczną różnego rodzaju towarów, wśród których przeważa żywność, napoje i wyroby tytoniowe. Poza sprzedażą ww. artykułów jako głównej działalności handlowej, prowadzi się także sprzedaż innych towarów, takich jak: odzież, meble, urządzenia gospodarstwa domowego, artykuły metalowe, kosmetyki itp. |
| 47.19 | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach | |
| 47.19.Z | Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach | Podklasa ta obejmuje:
|
Której reklamy dotyczą cele wymienione w ramce?
Cele reklamy: – budowanie preferencji marki, – zmiana odbioru atrybutów produktu przez klienta, – zachęcanie klienta do natychmiastowego zakupu, – budowanie relacji lojalnościowej z klientem. |
Jaką wartość mają zabawki przekazane na rzecz Domu Dziecka jako darowizna z perspektywy hurtowni zabawek?
Handlowiec prowadzi sprzedaż detaliczną we własnym sklepie usytuowanym na osiedlu mieszkaniowym. Zgodnie z zamieszczonym fragmentem ustawy może w nim sprzedawać
| Fragment ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych | n|
| (…) | n|
| n Art. 6. n 1. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat 18. W miejscu sprzedaży wyrobów tytoniowych umieszcza się widoczną i czytelną informację o treści: „Zakaz sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat 18 (art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych)". n 1a. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności kupującego wyroby tytoniowe sprzedawca może zażądać okazania dokumentu potwierdzającego wiek kupującego. n 2. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych na terenie podmiotów wykonujących działalność leczniczą w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz obiektów sportowo-rekreacyjnych. n 3. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych w automatach. n 4. Zabrania się sprzedaży papierosów w opakowaniach zawierających mniej niż dwadzieścia sztuk oraz luzem bez opakowania. n 5. Zabrania się sprzedaży detalicznej wyrobów tytoniowych w systemie samoobsługowym, z wyjątkiem sklepów wolnocłowych.n | n|
| (…) | n
Jakie dokumenty powinny zawierać realizację celów rozwoju asortymentu towarów w ciągu najbliższych pięciu lat w przedsiębiorstwie handlowym?
Jakiego dokumentu potrzebuje nabywca towaru, aby uzyskać informacje na temat oferowanych przez dostawcę produktów, ich cen oraz warunków płatności i dostawy?
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być zastosowane, aby wyodrębnić jednorodne grupy konsumentów na podstawie ich miejsca zamieszkania oraz wieku?
Wyznacz cenę sprzedaży brutto zamrażarki, jeśli cena netto jej zakupu wynosi 1760,00 zł, a sklep nakłada narzut w wysokości 20% wartości zakupu, przy stawce VAT wynoszącej 23%?
Który dokument błędnie zarejestrowano w przedstawionej kartotece magazynowej towaru?

Którą z metod planowania zastosowała firma handlowa przy ustalaniu wielkości zakupu?
| Wyszczególnienie | Kwota | Wyszczególnienie | Kwota |
|---|---|---|---|
| Zapas początkowy | 150 000 | Planowana sprzedaż | 410 000 |
| Zakup | 360 000 | Zapas końcowy | 100 000 |
| Razem | 510 000 | Razem | 510 000 |
Zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, symbol G oznacza
Na podstawie wykresu można stwierdzić, że zapotrzebowanie na rowery X w 2017 r. w porównaniu z rokiem poprzednim

Na podstawie analizy przedstawionego dowodu Wz można stwierdzić, że zapas początkowy biurek ergonomicznych wynosił

Na podstawie danych z bilansu przedsiębiorstwa handlowego sporządzonego na dzień 31.12.2018 r. oblicz wysokość kapitału własnego przedsiębiorstwa.
| Lp. | AKTYWA | Wartość w zł | Lp. | PASYWA | Wartość w zł |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Środki trwałe | 70 000,00 | 1. | Kapitał zakładowy | 90 000,00 |
| 2. | Towary | 20 000,00 | 2. | Zysk netto | 5 000,00 |
| 3. | Należności od odbiorców | 5 000,00 | 3. | Kredyty i pożyczki | 2 000,00 |
| 4. | Środki pieniężne w kasie | 1 000,00 | 4. | Zobowiązania krótkoterminowe | 3 000,00 |
| 5. | Środki pieniężne na rachunku bankowym | 4 000,00 | |||
| RAZEM | 100 000,00 | RAZEM | 100 000,00 | ||
W 2014 roku firma zmieniła w stosunku do roku ubiegłego sposób obliczania oraz ewidencjonowania amortyzacji środków trwałych. W sprawozdaniu finansowym firmy za rok 2014 nie umieszczono wyjaśnienia dotyczącego przyczyny tych zmian ani ich wpływu na wynik finansowy. Ta sytuacja sugeruje, że działania jednostki były niezgodne z zasadą
Jaki dokument dostawca wystawia, aby poinformować odbiorcę o wysyłce towaru?
Którą praktykę handlową, zgodnie z przedstawionym fragmentem ustawy, należy zaliczyć do czynów nieuczciwej konkurencji?
| Fragment ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji | |
| (...) | |
| Art. 15. 1. | Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez: |
| 1) | sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odsprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców; |
| 2) | nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców; |
| 3) | rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów; |
| 4) | pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży; |
| 5) | działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy; |
| (...) | |
Na podstawie przedstawionej faktury oblicz kwotę podatku VAT (razem) za zakupione towary.

Które z wymienionych produktów można trzymać w sąsiedztwie przypraw?
Naturalny niedobór występuje w wyniku
Oblicz cenę detaliczną netto pralki, jeśli wartość netto zakupu 10 pralek w hurtowni wynosi 9000,00 zł.
Średnie koszty handlowe ustalone przez sklep detaliczny wynoszą 900,00 zł, a oczekiwany zysk stanowi
15% ceny zakupu.
Na podstawie zamieszczonych w tabeli danych ustal wielkość zapotrzebowania na towar w czerwcu.
| Tabela. Poziom zapasów i prognoza wielkości sprzedaży towaru w czerwcu | ||
|---|---|---|
| Zapas na 1 czerwca (zapas początkowy) | Planowany zapas na 30 czerwca (zapas końcowy) | Prognoza sprzedaży w czerwcu |
| 100 szt. | 80 szt. | 640 szt. |
Ustalone na koniec okresu obrachunkowego saldo końcowe przedstawionego konta Kasa oznacza
| Dt | Kasa | Ct | |
|---|---|---|---|
| Sp.) 1 000,00 | 600,00 | ||
| 800,00 | 1 000,00 | ||
| 700,00 | |||
Który z przepisów prawnych zabrania używania reklamy wprowadzającej w błąd oraz niezgodnej z regulacjami i zasadami ogólnego dobra?
Zwiększenie wskaźnika rentowności sprzedaży w firmie handlowej z 11% do 16% wskazuje, że na każdą złotówkę
Na podstawie zapisów na wybranych kontach księgowych w Przedsiębiorstwie Handlowym REBUS ustal wartość bilansową (netto) środków trwałych na dzień 31.12.2012 r.
| Środki trwałe | |
|---|---|
| Sp. 74 000,00 | 4 600,00 |
| 2 000,00 | |
| Umorzenie środków trwałych | |
|---|---|
| 4 600,00 | 9 400,00 Sp. |
| 1 200,00 | |
| Środki trwałe w budowie | |
|---|---|
| Sp. 12 000,00 | |
| 10 000,00 | |
W której sekcji biznesplanu powinien znaleźć się opis możliwych kierunków rozwoju firmy oraz sposoby na pozyskanie inwestorów?
Które z raportów finansowych dostarcza danych o źródłach finansowania?
Stawka składki na ubezpieczenie zdrowotne, która może być odliczona od podatku dochodowego, wynosi
W ofercie handlowej każdej firmy konieczne jest zawarcie
Otrzymanie płatności od kontrahenta na rachunek bieżący jednostki doprowadzi do zmiany obrotów na kontach
Na którym schemacie przedstawiono workowy układ technologiczny magazynu?

Wskaź cechę, która jest typowa dla formy sprzedaży samoobsługowej?
Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, do której grupy docelowej przedsiębiorstwo handlowe powinno skierować swoją ofertę, przyjmując za kryterium doboru liczebność grupy odbiorców.
| Tabela. Struktura zbiorowości odbiorców | |
|---|---|
| Grupa docelowa | Skumulowana liczebność grup odbiorców |
| Bezrobotni | 6 |
| Emeryci | 26 |
| Pracujący | 66 |
| Uczniowie | 100 |
Przedstawiony opis dotyczy reklamy
| Charakterystyka reklamy | ||
|---|---|---|
| Reklama istotnie ingerująca w sferę prywatności, w szczególności przez nagabywanie klientów w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. | ||
Która metoda sprzedaży jest najkorzystniejsza dla pączków sprzedawanych w galerii handlowej?
Jakie będzie łączne miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika sklepu zatrudnionego w systemie czasowo-prowizyjnym, jeśli jego podstawowe wynagrodzenie miesięczne wynosi 1800,00 zł, obrót miesięczny to 40 000 zł, a stawka prowizyjna dla sklepu wynosi 0,20% wartości obrotu w danym miesiącu?
Sprzedawca w sklepie ma obowiązek przyjąć od konsumenta zgłoszenie reklamacyjne związane z rękojmią, które zostało złożone w czasie