Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik fotografii i multimediów
  • Kwalifikacja: AUD.05 - Realizacja projektów graficznych i multimedialnych
  • Data rozpoczęcia: 13 maja 2025 23:14
  • Data zakończenia: 13 maja 2025 23:25

Egzamin zdany!

Wynik: 37/40 punktów (92,5%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Pochwal się swoim wynikiem!
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Weryfikacja poprawności realizacji projektu responsywnej strony internetowej polega na

A. prezentacji jej na urządzeniach o zróżnicowanej wielkości ekranów
B. skalowaniu kolorów prezentowanych na ekranie
C. ustaleniu liczby odsłon strony
D. zliczeniu liczby znaków na stronie
Ocena poprawności wykonania projektu responsywnej strony internetowej w dużej mierze polega na jej wyświetleniu na różnych urządzeniach o różnych rozmiarach ekranów. Responsywność strony odnosi się do zdolności strony internetowej do dostosowywania swojego układu, treści i elementów graficznych w zależności od wielkości i orientacji ekranu, na którym jest wyświetlana. Testowanie responsywności zapewnia, że użytkownicy na smartfonach, tabletach i komputerach stacjonarnych mają podobne doświadczenia z przeglądaniem strony. W praktyce oznacza to, że projektanci i deweloperzy mogą używać narzędzi, takich jak Chrome DevTools, by symulować różne urządzenia, co pozwala na identyfikację problemów z układem, nawigacją czy czytelnością treści. Dobrym przykładem jest użycie techniki fluid grid, która pozwala na elastyczne rozmieszczanie elementów w oparciu o procentowe wartości, co daje lepszą adaptację do zmieniających się rozmiarów ekranu. Zgodność z zasadami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) jest również kluczowa, ponieważ wspiera dostępność treści na różnych urządzeniach, co jest istotnym aspektem oceny responsywności.

Pytanie 2

Które programy komputerowe pozwalają na tworzenie grafiki, którą można skalować bez utraty jakości?

A. Adobe Flash oraz Adobe Bridge
B. Adobe Lightroom oraz Adobe Photoshop
C. Corel PHOTO-PAINT oraz Corel PowerTRACE
D. CorelDRAW oraz Adobe Illustrator
CorelDRAW i Adobe Illustrator to dwa z najpopularniejszych programów do tworzenia grafiki wektorowej, co oznacza, że ich użytkownicy mogą tworzyć obrazy, które można skalować do dowolnych rozmiarów bez utraty jakości. W przeciwieństwie do grafiki rastrowej, która składa się z pikseli, grafika wektorowa opiera się na matematycznych równaniach, co pozwala na zachowanie ostrości i detali niezależnie od wielkości. Przykładem zastosowania grafiki wektorowej może być tworzenie logo, które musi być używane w różnych formatach, od wizytówek po billboardy. Zarówno CorelDRAW, jak i Adobe Illustrator oferują zaawansowane narzędzia do edytowania kształtów, kolorów oraz efektów wizualnych, co sprawia, że są idealne dla grafików pracujących w branży reklamy, projektowania stron internetowych oraz w druku. Ponadto, te programy są zgodne z aktualnymi standardami branżowymi, co umożliwia łatwą współpracę z innymi profesjonalistami.

Pytanie 3

Która z wymienionych aplikacji nie pełni funkcji edytora tekstu?

A. Notepad++
B. Notatnik
C. Libre Office Impress
D. Libre Office Writer
Libre Office Impress to aplikacja służąca do tworzenia prezentacji multimedialnych, a nie edytorem tekstu. Edytory tekstu, takie jak Libre Office Writer, Notepad++ i Notatnik, pozwalają użytkownikom na tworzenie, edytowanie i formatowanie dokumentów tekstowych. Impress dostarcza narzędzi do tworzenia slajdów, animacji oraz efektów wizualnych, co jest typowe dla programów do prezentacji. W praktyce, podczas pracy nad projektem, możesz używać Impress do zaprezentowania wyników badań lub pomysłów w sposób wizualny, co zwiększa zaangażowanie Twojej publiczności. Standardy branżowe wskazują, że odpowiednie narzędzia powinny być dobierane w zależności od celu pracy. Dlatego ważne jest, aby różnicować aplikacje, których używamy, w zależności od zadań, jakie musimy wykonać, aby efektywnie osiągać zamierzone cele.

Pytanie 4

Jakie programy umożliwiają tworzenie prezentacji w trybie internetowym?

A. LibreOffice Impress oraz LibreOffice Writer
B. Prezi i PowerPoint
C. Prezi Viewer oraz CorelDRAW
D. LibreOffice Impress oraz Adobe Photoshop
Prezi i PowerPoint to dwa popularne narzędzia, które umożliwiają tworzenie prezentacji online, co jest niezwykle istotne w dzisiejszym środowisku pracy zdalnej. Prezi wyróżnia się interaktywnym podejściem do prezentacji, pozwalając na tworzenie dynamicznych układów oraz nawigacji w niestrukturalny sposób, co przyciąga uwagę odbiorców. Przykładem zastosowania Prezi może być wizualizacja skomplikowanych procesów biznesowych w sposób bardziej przystępny i angażujący. Z kolei PowerPoint, będący częścią pakietu Microsoft Office, oferuje szeroką gamę szablonów, narzędzi graficznych i możliwości animacji, co sprawia, że jest to wszechstronny wybór dla wielu profesjonalistów. Dzięki synchronizacji z chmurą, obie platformy umożliwiają współpracę w czasie rzeczywistym, co znacząco zwiększa efektywność pracy zespołowej. Oba oprogramowania są zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi w zakresie tworzenia przejrzystych i profesjonalnych prezentacji, co czyni je niezastąpionymi narzędziami w edukacji i biznesie.

Pytanie 5

Realizacja klipu promocyjnego opierającego się na amerykańskim ujęciu oznacza przedstawienie

A. wyłącznie twarzy.
B. popiersia.
C. postaci od pasa w górę.
D. postaci od kolan w górę.
Odpowiedź, że plan amerykański oznacza ujęcie postaci od kolan w górę, jest poprawna, ponieważ w kontekście filmowym i telewizyjnym ten rodzaj kadru jest powszechnie stosowany w celu uchwycenia całej sylwetki aktora, jednocześnie koncentrując się na jego twarzy i ekspresji. Taki sposób kadrowania pozwala widzom zrozumieć emocje postaci, a także kontekst sytuacyjny, w którym się znajdują. Plan amerykański jest szczególnie popularny w filmach akcji i westernach, gdzie kluczowe jest uchwycenie zarówno detali sceny, jak i interakcji między postaciami. Przykładem może być klasyczna scena walki, gdzie kadrowanie od kolan w górę umożliwia pokazanie zarówno postawy ciała, jak i emocji na twarzy. W branży filmowej i reklamowej ważne jest przestrzeganie zasad dotyczących kadrowania, aby efektywnie przekazywać zamierzony przekaz wizualny i emocjonalny. Dobrą praktyką jest również układanie ujęć w sposób, który ułatwia montaż oraz pozwala na płynne przechodzenie między różnymi planami. Warto zaznaczyć, że plan amerykański nie tylko dostarcza informacji o postaci, ale także o otoczeniu, co wzbogaca narrację wizualną.

Pytanie 6

Program, w którym tworzone są pliki FLA, to

A. Flash
B. InDesign
C. Bridge
D. Photoshop
Pliki FLA to coś, co działa głównie w Adobe Flash. To narzędzie świetnie nadaje się do robienia animacji, aplikacji internetowych i różnych multimediów. FLA jest formatem roboczym, więc trzymasz w nim wszystko, co potrzebne do projektu, jak grafiki, dźwięki, animacje i te skrypty ActionScript. Pracując w Flash, można korzystać z fajnych funkcji, jak warstwy czy symbole, co naprawdę ułatwia robienie skomplikowanych animacji. A jak już skończysz projekt, zmieniasz plik FLA na SWF, który z kolei da się łatwo wrzucić na stronę www. Moim zdaniem, umiejętność pracy z FLA jest naprawdę przydatna, szczególnie w branży gier, gdzie interaktywność to klucz do sukcesu. Warto się tym zainteresować, bo to otwiera wiele drzwi zawodowych.

Pytanie 7

Który z algorytmów renderowania kolorów w systemach zarządzania barwą utrzymuje wizualne proporcje między kolorami na obrazie?

A. Względny kolorymetryczny
B. Absolutny kolorymetryczny
C. Percepcyjny
D. Nasyceniowy
Algorytm percepcyjny jest kluczowym podejściem w systemach zarządzania barwą, które skupia się na zachowaniu wizualnych relacji między kolorami. Jego zadaniem jest przekształcanie kolorów w sposób, który uwzględnia sposób, w jaki ludzkie oko postrzega kolory, co jest istotne podczas pracy z różnymi urządzeniami wyjściowymi, takimi jak monitory, drukarki czy projektory. W praktyce oznacza to, że algorytm percepcyjny stara się zachować harmonijność i gradację kolorów, minimalizując jednocześnie widoczność zmian, które mogą wyniknąć z konwersji między różnymi przestrzeniami barwnymi. Przykładem zastosowania tego algorytmu może być przygotowywanie zdjęć do druku, gdzie istotne jest, aby kolory pozostały spójne i odpowiadały oryginałowi. W standardach takich jak ICC (International Color Consortium) algorytmy percepcyjne są zalecane do zastosowań, gdzie zachowanie estetyki obrazu jest kluczowe, co potwierdza ich uniwersalność i znaczenie w profesjonalnym zarządzaniu barwą.

Pytanie 8

Materiał cyfrowy to na przykład

A. rysunek szachownicy.
B. winylowa płyta.
C. taśma magnetofonowa.
D. zdjęcie w formacie RAW
Zdjęcie w formacie RAW to przykład materiału cyfrowego, który zachowuje nieprzetworzone dane z matrycy aparatu fotograficznego. Format ten różni się od innych typów plików graficznych, takich jak JPEG czy PNG, które stosują kompresję stratną, co oznacza, że niektóre informacje są tracone w procesie zapisu. Pliki RAW pozwalają na dużą elastyczność w postprodukcji, umożliwiając korekcję ekspozycji, balansu bieli oraz innych parametrów bez degradacji jakości obrazu. Dzięki temu profesjonalni fotografowie preferują ten format, gdyż mogą uzyskać najwyższą jakość zdjęć i lepszą kontrolę nad końcowym efektem. Praktyczne zastosowanie formatu RAW w fotografii cyfrowej jest szerokie, od sesji portretowych po fotografie krajobrazowe. Standardy branżowe, takie jak Adobe DNG, stanowią przykład konwencji, które wspierają obróbkę i archiwizację zdjęć w formacie RAW, co odzwierciedla rosnące znaczenie tego formatu w profesjonalnym środowisku.

Pytanie 9

Aby wyświetlić plik FLA w sieci, należy go przekonwertować na format

A. GIF
B. JPG
C. TIFF
D. SWF
Odpowiedź SWF jest prawidłowa, ponieważ pliki FLA są natywnymi plikami projektu używanymi w oprogramowaniu Adobe Animate (dawniej Flash Professional). Głównym celem konwersji pliku FLA do formatu SWF jest umożliwienie wyświetlenia zawartości animacji w przeglądarkach internetowych. Format SWF (Shockwave Flash) jest skompresowanym plikiem, który zawiera wszystkie elementy animacji, w tym grafikę, dźwięki i interaktywność, co czyni go idealnym do wykorzystania w sieci. Ponadto SWF jest standardem stosowanym w branży do publikowania treści multimedialnych, co zapewnia szeroką kompatybilność z różnymi platformami i urządzeniami. Przykładem zastosowania może być stworzenie interaktywnej gry online lub animacji promocyjnej, które są następnie osadzane na stronach internetowych. SWF również wspiera różnorodne działania, takie jak animacje wektorowe oraz skrypty ActionScript, co daje twórcom dużą elastyczność w projektowaniu angażujących treści. Warto dodać, że z uwagi na postępujące wycofywanie wsparcia dla technologii Flash, zaleca się rozważenie alternatywnych formatów, takich jak HTML5, które zyskują na popularności w tworzeniu animacji internetowych.

Pytanie 10

Program Adobe Lightroom pozwala na

A. tworzenie obrazu wektorowego.
B. definiowanie i modyfikowanie grafiki rastrowej.
C. tworzenie oraz edytowanie grafiki wektorowej.
D. wektoryzowanie cyfrowego obrazu.
Adobe Lightroom to naprawdę świetne narzędzie, które skupia się na edytowaniu i organizacji zdjęć rastrowych. Główna jego funkcja to to, że pomaga fotografom zarządzać zdjęciami oraz ich edytować. Możesz tu korzystać z różnych zaawansowanych narzędzi, jak na przykład korekcja kolorów, regulacja ekspozycji, retusz i inne. Co super, to to, że Lightroom pozwala na nieliniowe edytowanie, więc możesz wprowadzać zmiany bez obaw, że nadpiszesz oryginalne pliki. To jest ważne, bo zachowujesz jakość zdjęć. Używa się go w różnych sytuacjach, na przykład do przygotowania zdjęć do social mediów, tworzenia albumów fotograficznych, a nawet edytowania zdjęć do portfolio. Lightroom stosuje zasady zarządzania kolorem, co sprawia, że efekty wizualne są naprawdę spójne i profesjonalne. W fotografii stał się prawie standardem, z którego korzystają zarówno amatorzy, jak i zawodowcy, więc jeśli chcesz podnieść jakość swoich zdjęć, to na pewno jest to narzędzie dla Ciebie.

Pytanie 11

Jakim nośnikiem analogowym jest informacja dźwiękowa?

A. płyta winylowa
B. pendrive
C. płyta kompaktowa
D. dyskietka
Płyta winylowa jest analogowym nośnikiem informacji dźwiękowej, co oznacza, że dźwięk jest zapisywany w postaci fizycznych rowków na powierzchni płyty. Te rowki są odzwierciedleniem fal dźwiękowych, co pozwala na wierne odtworzenie dźwięku przy pomocy gramofonu. W przeciwieństwie do nośników cyfrowych, takich jak płyta kompaktowa czy pendrive, które przechowują dane w formie binarnej (0 i 1), płyty winylowe oferują niepowtarzalne doświadczenie odsłuchowe, często określane mianem „ciepła” analogowego dźwięku. W branży audiofilskiej płyty winylowe są wysoko cenione za jakość dźwięku, której nie można w pełni osiągnąć za pomocą cyfrowych formatów. Oprócz tego, ich produkcja opiera się na standardach, takich jak RIAA Equalization, które zapewniają odpowiednie brzmienie i dynamikę dźwięku. Warto również zauważyć, że płyty winylowe stały się popularne w różnych subkulturach muzycznych i są często wykorzystywane przez DJ-ów, którzy cenią sobie umiejętność miksowania muzyki na żywo, wykorzystując analogowe urządzenia.

Pytanie 12

Ile maksymalnie barw można użyć na jednym slajdzie, aby zachować przejrzystość projektu multimedialnego?

A. 6 barw
B. 2 barwy
C. 5 barw
D. 4 barwy
Użycie 4 kolorów na slajdzie to naprawdę fajna zasada, która opiera się na tym, jak odbieramy kolory i jakie mają znaczenie wizualne. Jak ograniczysz paletę barw, to projekt wydaje się bardziej spójny i czytelny, co jest mega ważne w prezentacjach. Na przykład, w biznesowych slajdach można wykorzystać dwa kolory podstawowe, takie jak niebieski i szary, a do tego dodać dwa akcentowe jak pomarańczowy i zielony, żeby fajnie podkreślić istotne informacje. Dobrze dobrane kolory naprawdę mogą wpływać na to, co czują odbiorcy, co w komunikacji wizualnej ma ogromne znaczenie. Co więcej, badania pokazują, że ograniczenie kolorów do czterech ułatwia zrozumienie treści, a to jest na pewno ważne. W grafice i prezentacjach warto też pamiętać o kontraście i dostępności, a przy mniejszej liczbie kolorów jest to dużo łatwiejsze do ogarnięcia. Te zasady pojawiają się często w różnych materiałach dotyczących projektowania i są uznawane za dobre praktyki.

Pytanie 13

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 14

Kompresja MP3 polega na usunięciu z sygnału tych informacji, które są najlepiej słyszalne?

A. wyciszeniu w sygnale tych danych, które są słyszalne
B. wzmocnieniu w sygnale tych danych, które są niesłyszalne
C. wyeliminowaniu z sygnału tych danych, które są najlepiej słyszalne
D. wyeliminowaniu z sygnału tych danych, które są słabo słyszalne lub niesłyszalne
Kompresja MP3 jest techniką przetwarzania dźwięku, która polega na eliminacji danych, które są słabo słyszalne lub całkowicie niesłyszalne dla ludzkiego ucha. Zastosowanie tej metody opiera się na zjawisku maskowania psychoakustycznego, które pokazuje, że niektóre dźwięki są mniej zauważalne, gdy w ich pobliżu występują inne, głośniejsze dźwięki. Dlatego podczas kompresji MP3, kodery audio identyfikują i usuwają te mniej istotne fragmenty sygnału, co prowadzi do znacznego zmniejszenia rozmiaru plików audio bez zauważalnej utraty jakości. Przykładowo, w muzyce, instrumenty o podobnych częstotliwościach mogą maskować dźwięki tła, które nie są słyszalne dla słuchacza. Dzięki temu, pliki MP3 są znacznie mniejsze niż ich oryginalne odpowiedniki, co ułatwia ich przechowywanie i przesyłanie. Standardy, takie jak MPEG Audio Layer III, które zdefiniowały MP3, są szeroko stosowane w branży muzycznej i multimediach, co czyni tę technologię istotnym elementem nowoczesnej cyfrowej dystrybucji dźwięku.

Pytanie 15

Który z poniższych materiałów stanowi oryginał cyfrowy?

A. Odbitka zdjęciowa
B. Negatywy filmowe
C. Zdjęcie w formacie RAW
D. Przeźrocze
Zdjęcie w formacie RAW jest uważane za oryginał cyfrowy, ponieważ jest to nieskompresowany, surowy plik z matrycy aparatu, który zawiera wszystkie dane zarejestrowane podczas fotografowania. W przeciwieństwie do skompresowanych formatów, takich jak JPEG, RAW nie traci informacji o kolorach, jasności ani szczegółach obrazu. Oznacza to, że fotografowie mają pełną kontrolę nad edycją zdjęcia w postprodukcji. Przykładowo, możliwość dostosowania ekspozycji, balansu bieli czy kontrastu bez degradacji jakości obrazu czyni format RAW idealnym wyborem dla profesjonalistów. W branży fotograficznej standardem jest korzystanie z RAW w sytuacjach, gdzie jakość i precyzja są kluczowe, jak w fotografii reklamowej czy krajobrazowej. Wiedza o tym, jak i kiedy używać formatu RAW, jest istotna dla każdego, kto pragnie podnieść jakość swoich zdjęć do poziomu profesjonalnego.

Pytanie 16

Parametr, który pozwala na uzyskanie większej ilości detali oraz łagodniejszych przejść między kolorami w obrazie cyfrowym, to

A. niska rozdzielczość oraz duża głębia bitowa
B. wysoka rozdzielczość oraz mała głębia bitowa
C. wysoka rozdzielczość oraz duża głębia bitowa
D. niska rozdzielczość oraz mała głębia bitowa
Wysoka rozdzielczość i duża głębia bitowa to naprawdę ważne rzeczy, jeśli chodzi o jakość cyfrowego obrazu. Większa rozdzielczość to po prostu więcej pikseli, co sprawia, że obraz wygląda dużo lepiej i jest bardziej szczegółowy. Na przykład, obrazy o rozdzielczości 4K mają aż 3840x2160 pikseli, co pozwala na łapanie najmniejszych detali. Duża głębia bitowa z kolei, czyli liczba bitów, które reprezentują kolory pikseli, daje nam szerszą gamę kolorów i ładniejsze przejścia tonalne. Jeśli weźmiemy 16 bitów, to mamy 65,536 odcieni w każdym kolorze, a to naprawdę robi różnicę, zwłaszcza przy gradacjach kolorów, bo minimalizuje banding. W praktyce, używa się tego w świetnych filmach, zdjęciach artystycznych czy grach, żeby wszystko wyglądało jak najlepiej na ekranie.

Pytanie 17

Jakie są poszczególne kroki w procesie tworzenia stron internetowych?

A. Rejestracja domeny i usług hostingowych, optymalizacja i aktualizacja strony, projektowanie graficzne strony
B. Przygotowanie layoutu, kodowanie i programowanie strony, publikacja oraz optymalizacja strony
C. Rejestracja domeny i usług hostingu, testowanie poprawności działania serwisu www, hosting, rozwój witryny, tworzenie layoutu oraz kodu wyświetlanego w przeglądarkach internetowych
D. Przygotowanie layoutu, zgłoszenie strony do wyszukiwarek, pozycjonowanie, tworzenie kodu witryny
Analizując inne odpowiedzi, można zauważyć, że wiele z nich pomija istotne etapy w procesie tworzenia strony internetowej. Na przykład, rejestracja domeny i usług hostingowych jest tylko wstępnym krokiem, który nie jest kluczowy dla samego tworzenia strony, lecz jedynie jej uruchomienia. Zgłoszenie strony do wyszukiwarek i pozycjonowanie to działania, które powinny być podejmowane po stworzeniu serwisu, a nie na etapie jego tworzenia. Przygotowanie layoutu oraz tworzenie kodu to kroki, które powinny następować w konkretnej kolejności, aby zapewnić spójność i funkcjonalność witryny. Optymalizacja i aktualizacja strony, chociaż ważne, również nie są częścią fazy tworzenia, lecz powinny być traktowane jako działania konserwacyjne. Często pojawiają się błędne założenia, że wszystkie te procesy są wymienne lub mogą być realizowane równocześnie, co prowadzi do niewłaściwego zrozumienia cyklu życia projektu webowego. Kluczowe jest zrozumienie, że każdy etap ma swoje specyficzne cele i wymagania, a ich odpowiednia sekwencja wpływa na końcowy wynik projektu.

Pytanie 18

Które oprogramowanie jest najbardziej odpowiednie do stworzenia statycznego banera reklamowego?

A. Word
B. Adobe Photoshop
C. Publisher
D. Adobe After Effects
Adobe Photoshop to wiodące oprogramowanie do edycji grafiki rastrowej, które idealnie nadaje się do tworzenia statycznych banerów reklamowych. Program oferuje zaawansowane narzędzia do manipulacji obrazem, co pozwala na uzyskanie wysokiej jakości wizualizacji. Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji, takich jak warstwy, maski, filtry, oraz możliwość pracy z tekstem, Photoshop umożliwia projektowanie profesjonalnych i atrakcyjnych graficznych elementów reklamowych. Przykładowo, można łatwo zastosować efekty cieni, gradienty, czy też dopasować kolory, co jest kluczowe w procesie tworzenia spójnej identyfikacji wizualnej. W branży reklamowej standardem jest również wykorzystanie szablonów oraz własnych projektów, które można eksportować w formatach odpowiednich do druku lub publikacji internetowych. Photoshop jest kompatybilny z innymi produktami Adobe, co ułatwia współpracę z zespołem i integrację różnych zasobów graficznych. Warto również dodać, że umiejętność obsługi tego programu jest często wymagana przez pracodawców w branży kreatywnej, co czyni go niezbędnym narzędziem dla projektantów graficznych."

Pytanie 19

Płyta CD-Audio umożliwia reprodukcję dźwięku do częstotliwości

A. 11,20 kHz
B. 44,10 kHz
C. 33,15 kHz
D. 22,05 kHz
Poprawna odpowiedź to 22,05 kHz, ponieważ płyta CD-Audio, zgodnie z międzynarodowym standardem Red Book, wykorzystuje próbkowanie dźwięku z częstotliwością 44,1 kHz. Zgodnie z twierdzeniem Nyquista, aby dokładnie odwzorować sygnał audio, częstotliwość próbkowania musi być co najmniej dwa razy wyższa od najwyższej częstotliwości dźwięku, którą chcemy zarejestrować. Ludzkie ucho zazwyczaj odbiera dźwięki o częstotliwości do 20 kHz, więc zastosowanie próbkowania 44,1 kHz pozwala na dokładne odwzorowanie dźwięku w zakresie audio. W praktyce oznacza to, że płyty CD mogą przechowywać dźwięk o jakości studyjnej, co czyni je standardem w przemyśle muzycznym. Dodatkowo, płyty CD oferują kompresję bezstratną, co sprawia, że zachowują one wysoką jakość dźwięku. W zastosowaniach profesjonalnych, takich jak produkcja muzyki i nagrań, przestrzeganie tych standardów jest kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości dźwięku, co przekłada się na pozytywne doświadczenia słuchaczy.

Pytanie 20

Jakie oprogramowanie graficzne pozwala na korzystanie z narzędzi do selekcji, rysowania, transformacji oraz edycji kolorów?

A. CorelDRAW oraz Excel
B. Adobe Illustrator oraz PowerPoint
C. Adobe Photoshop i GIMP
D. Paint i Adobe Lightroom
Photoshop i GIMP to naprawdę świetne programy do obróbki grafiki. Mają masę narzędzi, które pomagają w tworzeniu selekcji, rysowaniu czy edytowaniu kolorów. Photoshop jest takim standardem w branży, więc daje możliwość naprawdę precyzyjnego działanie na obrazach. Masz tam różne narzędzia, jak Lasso czy Magic Wand, a także różne pędzle, które ułatwiają robienie skomplikowanych selekcji. Z drugiej strony, GIMP jest darmowy i też ma sporo podobnych funkcji, np. pracę z warstwami czy maskami. Fajnie, że oba programy są wykorzystywane w różnych dziedzinach, od fotografii po projektowanie graficzne. Moim zdaniem warto poznać te narzędzia, bo ich umiejętne użycie przyda się w przyszłej pracy w branży kreatywnej. No i nie zapominaj, że w obu programach możesz korzystać z różnych pluginów i skryptów, co jeszcze bardziej zwiększa ich możliwości i dopasowuje je do osobistych potrzeb.

Pytanie 21

Określ jednostkę rozdzielczości oraz tryb kolorystyczny, które powinny zostać ustalone przy przygotowywaniu zdjęć cyfrowych do projektu witryny internetowej.

A. lpi i RGB
B. ppi i RGB
C. dpi i CMYK
D. spi i CMYK
Poprawna odpowiedź to ppi i RGB, ponieważ 'ppi' (pixels per inch) jest jednostką rozdzielczości wskazującą, ile pikseli znajduje się na jednym calu obrazu. Jest to istotne w kontekście przygotowywania fotografii cyfrowych do wyświetlania w Internecie, gdzie wyższa rozdzielczość ppi przekłada się na lepszą jakość wizualną na ekranach. Z kolei 'RGB' (Red, Green, Blue) to tryb koloru, który jest standardem w elektronice oraz w grafice komputerowej, idealnym do wyświetlania obrazów na monitorach. Przygotowując zdjęcia do galerii internetowej, zaleca się używanie RGB, ponieważ większość urządzeń wyświetlających, takich jak monitory komputerowe czy smartfony, wykorzystuje ten model kolorów. Zastosowanie ppi i RGB pozwala na uzyskanie optymalnej jakości wizualnej oraz efektywności wyświetlania, co wpływa na pozytywne doświadczenie użytkowników przeglądających galerię. Przykładowo, zdjęcia przygotowane w rozdzielczości 72 ppi są wystarczające do wyświetlania w Internecie, a w przypadku druku warto zadbać o wyższą rozdzielczość, na poziomie 300 ppi.

Pytanie 22

Jaką minimalną pojemność powinien mieć nośnik danych, aby można było zapisać materiał audio oraz wideo o długości 40 minut i przepustowości 8 Mb/s?

A. 4,7 GB
B. 2,7 GB
C. 3,7 GB
D. 1,7 GB
Aby obliczyć minimalną pojemność nośnika pamięci potrzebną do zapisania materiału audio i wideo o długości 40 minut i transmisji 8 Mb/s, należy najpierw przeliczyć całkowitą ilość danych. 8 Mb/s oznacza, że w ciągu jednej sekundy przesyłane jest 8 megabitów. Dla 40 minut, co przekłada się na 2400 sekund (40 minut x 60 sekund), całkowita ilość danych wynosi: 8 Mb/s * 2400 s = 19200 Mb. Przekształcamy megabity na gigabity, dzieląc przez 8, co daje 2400 MB. Następnie przeliczamy megabajty na gigabajty, dzieląc przez 1024, co daje około 2,34 GB. Z uwagi na potrzebę rezerwowania dodatkowej przestrzeni na przyszłe zapisy oraz różnice w formatowaniu danych, praktyka wskazuje, że nośnik pamięci o pojemności 2,7 GB będzie odpowiedni. Taka pojemność jest typowa dla standardowych dysków USB i kart pamięci, co czyni je praktycznym wyborem do przechowywania multimediów. Warto również zauważyć, że standardy branżowe, takie jak MPEG-4, często wykorzystują kompresję, co pozwala na efektywniejsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni.

Pytanie 23

Czym jest kadrowanie obrazu?

A. poprawą kolorystyki obrazu
B. eliminowaniem linii
C. wycięciem wybranego obiektu
D. zamianą pliku na inny format
Kadrowanie obrazu to technika polegająca na wycięciu fragmentu zdjęcia lub obrazu, w celu skupienia uwagi na wybranym obiekcie lub elemencie kompozycji. Proces ten może zwiększyć estetykę zdjęcia, poprawić jego klarowność oraz uwypuklić najważniejsze elementy. Na przykład, w fotografii portretowej kadrowanie pozwala na skoncentrowanie się na twarzy modela, eliminując zbędne tło, co prowadzi do bardziej dynamicznego i interesującego ujęcia. W kontekście standardów projektowania graficznego, kadrowanie jest kluczowym etapem przygotowania materiałów wizualnych, gdyż wpływa na kompozycję, równowagę oraz dynamikę obrazu. Dobre praktyki w kadrowaniu obejmują stosowanie zasady trójpodziału, która sugeruje, aby najważniejsze elementy obrazu umieszczać na przecięciach linii dzielących obraz na dziewięć równych części. Zrozumienie tej techniki i umiejętność jej zastosowania są niezbędne dla każdego, kto pragnie osiągnąć sukces w dziedzinie fotografii lub projektowania graficznego.

Pytanie 24

Jakiego skrótu należy użyć, aby wybrać wszystkie obiekty na danym slajdzie?

A. CTRL + C
B. CTRL + Z
C. CTRL + V
D. CTRL + A
Skrót CTRL + A to taki standardowy myk, który można znaleźć w wielu programach, w tym tych do robienia prezentacji. Dzięki niemu można szybko zaznaczyć wszystkie obiekty na slajdzie, co jest naprawdę przydatne, kiedy trzeba ogarnąć tekst, obrazki czy wykresy. Na przykład, jeżeli chcesz zmienić kolor czcionki albo wywalić wszystkie elementy, CTRL + A pozwoli ci na szybkie zaznaczenie wszystkiego, co znacznie przyspiesza robotę. W branży, umiejętność posługiwania się skrótami klawiszowymi jest mega ważna, bo to ułatwia pracę i pozwala na lepsze zarządzanie różnymi zadaniami. Ci, którzy znają te skróty, są w stanie robić rzeczy szybciej, co ma spore znaczenie w pracy zawodowej.

Pytanie 25

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 26

Jaką minimalną ilość klatek na sekundę należy osiągnąć, aby uzyskać efekt płynnego ruchu?

A. 12
B. 18
C. 24
D. 25
Wybieranie innej wartości klatek na sekundę niż 25 może prowadzić do różnych nieporozumień związanych z tym, jak nasze oczy postrzegają ruch. Tak naprawdę, 18 fps może wydawać się okej w pewnych sytuacjach, ale zazwyczaj powoduje, że obraz zaczyna migotać i w ogóle nie jest płynny. 12 fps to już totalnie za mało, przez co oglądanie staje się dość męczące. Znajdując się w takiej sytuacji, można ograniczyć swój potencjał produkcyjny w przyszłości. 24 fps choć popularne w filmach, w interaktywnych środowiskach, jak gry, po prostu nie wystarcza, bo potrzebujemy więcej klatek, żeby wszystko działało bez problemu. A jak chodzi o transmisje na żywo, to przy 30 fps i wyżej można liczyć na naprawdę fluidne śledzenie szybkich akcji. Dlatego lepiej nie schodzić poniżej 25 fps, bo to się mija z tym, czego wymaga teraz branża, a jakość wizualna spada.

Pytanie 27

Aby umieścić profesjonalne zdjęcia produktów w prezentacji multimedialnej o charakterze handlowym, powinno się skorzystać z

A. wyszukiwarki infografik
B. zbiorów stockowych
C. grafik wektorowych
D. stron z clipartami
Galerię stockową można zdefiniować jako zasób, który oferuje wysokiej jakości zdjęcia, ilustracje i inne multimedia, które są dostępne do wykorzystania w projektach komercyjnych. W przypadku profesjonalnych fotografii produktów, galerie stockowe stanowią idealne rozwiązanie, ponieważ dostarczają materiałów o wysokiej rozdzielczości, które są zgodne z wymaganiami estetycznymi i technicznymi. Przykłady znanych galerii stockowych to Shutterstock, Adobe Stock i Getty Images. Dzięki nim można uzyskać dostęp do szerokiego asortymentu zdjęć, które można wykorzystać w prezentacjach multimedialnych, reklamach, czy ofertach handlowych, co znacząco podnosi ich profesjonalny charakter. Warto także zaznaczyć, że korzystanie z materiałów stockowych ułatwia uzyskanie licencji na wykorzystywanie zdjęć, co jest zgodne z prawem autorskim, eliminując ryzyko naruszenia praw własności intelektualnej. Dlatego wybór galerii stockowych jest zgodny z najlepszymi praktykami branżowymi, zwłaszcza gdy zależy nam na wysokiej jakości wizualnej w komunikacji marketingowej.

Pytanie 28

Aby stworzyć graficzno-tekstową kompozycję na stronie internetowej, powinno się wykorzystać program

A. Audacity
B. Puzzle Flow
C. Adobe AfterEffects
D. Adobe Photoshop
Adobe Photoshop to jeden z najpopularniejszych programów graficznych, wykorzystywanych do tworzenia kompozycji graficzno-tekstowych na stronach internetowych. Oferuje bogaty zestaw narzędzi do edycji grafiki rastrowej, co czyni go idealnym narzędziem do projektowania wizualnych elementów stron, takich jak banery, przyciski, ikony czy tła. Program pozwala na zaawansowane manipulacje obrazem, w tym warstwy, maski, filtry oraz efekty, które wspierają twórcze podejście w projektowaniu. Przykładem zastosowania Photoshop w praktyce może być stworzenie grafiki promującej nową usługę na stronie internetowej, gdzie projektant łączy tekst z obrazem, dbając o estetykę i czytelność. W kontekście standardów branżowych, korzystanie z Adobe Photoshop umożliwia projektantom przestrzeganie zasad UX/UI, poprzez tworzenie intuicyjnych i atrakcyjnych wizualnie interfejsów. Dlatego też, wybór tego oprogramowania przy tworzeniu stron internetowych jest zgodny z aktualnymi trendami i najlepszymi praktykami w branży.

Pytanie 29

Filtry, które pozwalają uzyskać efekt wrażenia ruchu na fotografii, należą do grupy

A. Rozmycie
B. Pikselizacja
C. Zaburzenie
D. Wzmocnienie ostrości
Rozmycie to technika, która efektywnie imituje wrażenie ruchu w fotografii, co jest szczególnie przydatne w przypadku dynamicznych scen. Użycie filtru rozmycia pozwala na uzyskanie efektu, w którym ruch obiektów jest wyraźnie zarysowany, co nadaje fotografii dynamizmu i ekspresji. W praktyce, rozmycie można wykorzystać, aby podkreślić ruch w sportach, podczas fotografowania pojazdów poruszających się z dużą prędkością lub w przypadku innych dynamicznych sytuacji. Dobrym przykładem zastosowania jest technika panningu, gdzie aparat jest ustawiony na podążanie za poruszającym się obiektem, a tło zostaje rozmyte, co tworzy złudzenie prędkości. Warto pamiętać, że stosowanie rozmycia powinno być zgodne z zasadami kompozycji i estetyki, aby nie odwracać uwagi od głównego tematu zdjęcia. W standardach fotografii, rozmycie jest zalecane do uzyskania estetycznego i profesjonalnego wyglądu zdjęć ruchomych.

Pytanie 30

Który z aspektów prezentacji multimedialnej wspiera prowadzącego podczas wystąpienia oraz ułatwia widzowi zapamiętywanie treści?

A. Zestawienie kontrastowe tła.
B. Tematy zagadnień i powiązane z nimi hasła.
C. Wielka ilość obrazów.
D. Zestawienie kontrastowe tekstu.
Tematy zagadnień i związane z nimi hasła są kluczowym elementem skutecznej prezentacji multimedialnej, ponieważ pełnią rolę przewodnika zarówno dla prowadzącego, jak i dla widzów. Dzięki jasno określonym tematom, uczestnicy prezentacji mogą łatwiej zrozumieć strukturę i cel wystąpienia, co sprzyja lepszemu zapamiętywaniu informacji. Użycie haseł związanych z omawianymi zagadnieniami pozwala na skupienie uwagi na najważniejszych punktach oraz na ich kontekście. W praktyce, prowadzący mogą zastosować technikę powtarzania haseł kluczowych w trakcie prezentacji, co jeszcze bardziej utrwala w pamięci widzów omawiane treści. Warto również zwrócić uwagę na standardy projektowania prezentacji, takie jak zasady komunikacji wizualnej, które sugerują, że ograniczenie liczby haseł do maksymalnie trzech na slajd zwiększa ich zapamiętywalność. Wykorzystanie tematycznych haseł w sposób przemyślany i konsekwentny podnosi jakość prezentacji i wspiera proces uczenia się uczestników.

Pytanie 31

Aby zarejestrować plik dźwiękowy w formie cyfrowej, należy wybrać odpowiedni program

A. iTunes
B. CDBurner
C. Bridge
D. Audacity
Audacity to popularny, darmowy program do edycji i nagrywania dźwięku, który idealnie nadaje się do zarejestrowania cyfrowego pliku dźwiękowego. Oferuje funkcje wielościeżkowe, co umożliwia nagrywanie wielu źródeł dźwięku jednocześnie oraz edytowanie istniejących nagrań. W Audacity można łatwo dodawać efekty dźwiękowe, takie jak pogłos czy kompresja, co pozwala na profesjonalną obróbkę materiału audio. Program wspiera import i eksport w wielu formatach, w tym WAV, MP3 i OGG, co czyni go wszechstronnym narzędziem do pracy z dźwiękiem. W praktyce, Audacity jest często wykorzystywane przez podcasterów, muzyków i twórców wideo do nagrywania i edytowania ścieżek dźwiękowych, co czyni go standardem w branży produkcji audio. Jego otwarty kod źródłowy oraz społeczność użytkowników gwarantują ciągły rozwój oraz dostęp do wielu wtyczek rozszerzających możliwości programu, co dodatkowo podkreśla jego zalety w porównaniu do innych aplikacji. W kontekście cyfrowego nagrywania dźwięku, Audacity jest niekwestionowanym liderem, który odpowiada na potrzeby zarówno amatorów, jak i profesjonalistów.

Pytanie 32

Projekty, które mają być drukowane w drukarni, powinny być opracowane z zastosowaniem przestrzeni kolorów

A. sRGB
B. CMY
C. CMYK
D. RGB
Odpowiedź CMYK jest prawidłowa, ponieważ przestrzeń barw CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Key/Black) jest standardem wykorzystywanym w procesie druku kolorowego. W odróżnieniu od RGB, które jest przestrzenią addytywną stosowaną w wyświetlaczach elektronicznych, CMYK działa w oparciu o model subtraktywny, w którym kolory uzyskuje się przez odejmowanie światła od białego podłoża (zwykle papieru). Przykładowo, w przypadku drukowania broszur czy plakatów, projektanci muszą przygotować materiały w przestrzeni CMYK, aby zapewnić, że kolory będą wiernie odwzorowane w finalnym produkcie. Dobrą praktyką jest także wykonanie próby druku w CMYK, aby sprawdzić, jak kolory będą wyglądały po wydruku, co może różnić się od wizji na ekranie. Warto również zaznaczyć, że niektóre programy graficzne, takie jak Adobe Photoshop czy Illustrator, umożliwiają konwersję projektów RGB do CMYK, co jest kluczowe w przypadku projektów przeznaczonych do druku.

Pytanie 33

Który z poniższych zapisów znaczników w języku XHTML jest poprawny?

A.
B.
C.
D.
Odpowiedźjest poprawna, ponieważ XHTML (Extensible Hypertext Markup Language) jest językiem znaczników, który jest surową wersją HTML 5. XHTML jest wrażliwy na wielkość liter, co oznacza, że wszystkie znaczniki muszą być pisane małymi literami. To podejście wynika z faktu, że XHTML opiera się na XML, który ma ścisłe zasady dotyczące składni, w tym konieczność używania małych liter dla nazw znaczników. Użycie odpowiedniej składni pozwala na lepszą interoperacyjność między różnymi przeglądarkami internetowymi oraz zapewnia zgodność z standardami W3C. Przykładowe zastosowanie poprawnego znacznika to:Przykład, co jest podstawą budowy dokumentu XHTML. Używanie poprawnych znaczników jest kluczowe dla uzyskania odpowiednich wyników w interpretacji przez przeglądarki oraz dla poprawnego działania technologii wspierających, takich jak CSS i JavaScript.

Pytanie 34

Znaczniki w teście: raz <b>dwa</b> trzy spowodują, że w wyświetleniu słowo dwa będzie

A. pochylone.
B. pogrubione.
C. obniżone.
D. podwyższone.
Odpowiedź "pogrubiony" jest poprawna, ponieważ znacznik w HTML służy do wyróżniania tekstu przez jego pogrubienie. W kontekście przedstawionego frazowania, tekst "dwa" otoczony znacznikiem zostanie wyświetlony w formie pogrubionej, co przyciągnie uwagę czytelnika. Pogrubienie tekstu jest często stosowane w dokumentacji technicznej, materiałach marketingowych czy prezentacjach, aby podkreślić istotne informacje. Warto zauważyć, że stosowanie odpowiednich znaczników HTML jest kluczowe dla poprawnego renderowania treści w przeglądarkach internetowych. Dobre praktyki obejmują umiejętne użycie znaczników, aby zachować czytelność i estetykę treści. Przykładowo, w artykule naukowym, pogrubienie może wskazywać na kluczowe wyniki badań, co ułatwia ich szybkie zidentyfikowanie przez czytelników.

Pytanie 35

Jaki obiektyw powinno się wybrać do sfotografowania przedmiotu o kilku centymetrach w skali 1:1?

A. Teleobiektyw
B. Obiektyw shift
C. Obiektyw rybie oko
D. Makro
Obiektyw makro to naprawdę świetne narzędzie, jeśli chcesz uchwycić wszystkie te malutkie detale w 1:1. Dzięki jego specyficznej budowie możesz robić zdjęcia z bliska, co jest kluczowe, gdy chcesz pokazać coś, co normalnie byłoby niewidoczne. Weźmy przykładowo zdjęcia przyrody czy produktów – z obiektywem makro możesz uchwycić teksturę liści czy szczegóły na skrzydłach owadów, a nawet drobne elementy biżuterii. Ciekawa sprawa, bo używanie makro pozwala na uzyskanie płytkiej głębi ostrości, co świetnie odseparowuje obiekt od tła, akcentując jego szczegóły. Warto zwrócić uwagę na to, że obiektywy oznaczone jako „1:1” lub „true macro” są standardem w fotografii, bo oznacza to, że oddają rzeczywiste rozmiary fotografowanych przedmiotów. Przy wyborze obiektywu makro warto też pomyśleć o jakości optycznej, bo to zapewnia lepsze odwzorowanie kolorów i detali, a to przecież kluczowe w tej dziedzinie.

Pytanie 36

W projekcie graficznym tło powinno sięgać do

A. marginesu wewnętrznego
B. linii spadu
C. linii cięcia
D. prowadnicy
Linia spadu to obszar, który powinien być uwzględniony w projektach graficznych, szczególnie tych przeznaczonych do druku. Tło powinno sięgać co najmniej do linii spadu, aby zminimalizować ryzyko, że podczas cięcia materiału końcowego pojawią się białe krawędzie. Spad to dodatkowy margines wokół projektu, zazwyczaj wynoszący 3-5 mm, który zapewnia, że wszystkie elementy graficzne, takie jak kolory, obrazy czy tekstury, będą sięgały poza linię cięcia, co jest kluczowe dla estetyki finalnego produktu. W praktyce, jeśli projekt jest tworzony na pakiecie graficznym, takim jak Adobe Illustrator czy InDesign, istotne jest ustawienie linii spadu w opcjach dokumentu, co pozwala na precyzyjne dopasowanie wszystkich elementów tła. Stosowanie spadu zgodnie z dobrymi praktykami branżowymi minimalizuje ryzyko nieestetycznych efektów w gotowym produkcie, takich jak zauważalne białe krawędzie, co mogłoby negatywnie wpłynąć na wrażenie odbiorcy.

Pytanie 37

Jakie formaty wykorzystują cyfrowe aparaty do zapisu zdjęć?

A. XCF, TIFF
B. BMP, GIF
C. JPEG, RAW
D. PNG, PSD
Odpowiedź 'JPEG, RAW' jest poprawna, ponieważ oba te formaty są powszechnie stosowane w cyfrowych aparatach fotograficznych do zapisywania zdjęć. Format JPEG (Joint Photographic Experts Group) jest najbardziej popularnym formatem graficznym, który kompresuje zdjęcia w sposób lossy, co oznacza, że część danych jest tracona w celu zmniejszenia rozmiaru pliku. JPEG jest idealny do użycia w aplikacjach internetowych oraz w sytuacjach, gdzie rozmiar pliku ma kluczowe znaczenie, np. w przesyłaniu zdjęć przez e-mail czy publikowaniu ich w sieci. Z drugiej strony, format RAW to niestracony format, który przechowuje wszystkie informacje z matrycy aparatu, co pozwala na bardziej elastyczne edytowanie zdjęć w postprodukcji. Umożliwia to zachowanie większej ilości szczegółów i lepszą kontrolę nad parametrami, takimi jak ekspozycja czy balans bieli. W profesjonalnym fotografowaniu, wybór formatu RAW jest często preferowany, ponieważ daje większą swobodę w edycji. Użycie obu tych formatów - JPEG do codziennych zastosowań oraz RAW do bardziej wymagających projektów - jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży fotograficznej.

Pytanie 38

Który z etapów w procesie tworzenia obiektu 3D obejmuje szczegółowe określenie detali, dodanie oświetlenia oraz nałożenie tekstur na powierzchnię modelu?

A. Modelowanie
B. Teksturowanie
C. Renderowanie
D. Pozycjonowanie
Teksturowanie to kluczowy etap w procesie tworzenia obiektów 3D, który polega na dodawaniu szczegółowych tekstur oraz materiałów do modelu. W tym procesie stosuje się mapy tekstur, które są graficznymi reprezentacjami powierzchni obiektu, co pozwala na nadanie mu realistycznego wyglądu. Ważnym elementem teksturowania jest także nałożenie odpowiednich kolorów, wzorów oraz właściwości materiałów, takich jak odbicie światła czy przezroczystość. Na przykład, w branży gier komputerowych teksturowanie jest niezbędne do tworzenia wiarygodnych i atrakcyjnych wizualnie światów. Specjaliści korzystają z programów takich jak Substance Painter lub Adobe Photoshop, aby precyzyjnie dostosować tekstury. Dobre praktyki w teksturowaniu obejmują także dbałość o optymalizację rozmiaru grafik, aby nie obciążały one niepotrzebnie wydajności aplikacji. Przykładem zastosowania teksturowania jest tworzenie realistycznych modeli postaci do animacji, gdzie różne powierzchnie, jak skóra, ubrania czy akcesoria, wymagają indywidualnych map tekstur.

Pytanie 39

Drukarka 3D nie jest w stanie wydrukować

A. modeli postaci z filmów
B. folderu reklamowego
C. makiety architektonicznej
D. protezy kończyny
Foldery reklamowe to materiały drukowane, które zawierają informacje marketingowe, ale ich stworzenie wymaga przede wszystkim technologii druku tradycyjnego. Drukarki 3D są przeznaczone do wytwarzania trójwymiarowych obiektów z tworzyw sztucznych, metali lub innych materiałów, co nie ma zastosowania w przypadku druku grafiki na papierze. W praktyce, druk 3D znajduje zastosowanie w produkcji prototypów, modeli postaci filmowych, a także specjalistycznych zastosowań medycznych, takich jak protezy kończyn. W przemyśle reklamowym wykorzystuje się druk cyfrowy lub offsetowy do tworzenia folderów, co pozwala na uzyskanie wysokiej jakości druku kolorowego oraz skomplikowanych grafik. Warto zaznaczyć, że technologie druku 3D i tradycyjnego druku różnią się nie tylko zastosowaniem, ale także materiałami i procesami produkcyjnymi, co czyni odpowiedź na to pytanie kluczową w kontekście zrozumienia ich funkcji.

Pytanie 40

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.