Wyniki egzaminu

Informacje o egzaminie:
  • Zawód: Technik pojazdów samochodowych
  • Kwalifikacja: MOT.06 - Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych
  • Data rozpoczęcia: 20 grudnia 2025 19:03
  • Data zakończenia: 20 grudnia 2025 19:18

Egzamin zdany!

Wynik: 31/40 punktów (77,5%)

Wymagane minimum: 20 punktów (50%)

Pochwal się swoim wynikiem!
Szczegółowe wyniki:
Pytanie 1

Podczas wymiany tulei główki korbowodu, aby osiągnąć właściwe dopasowanie ze sworzniem, należy poddać obróbce powierzchnię tulei

A. wiertłem krętym
B. skrobakiem
C. pilnikiem okrągłym
D. rozwiertakiem
Odpowiedź 'rozwiertakiem' jest rzeczywiście trafna. Rozwiercaki to narzędzia, które są super przydatne, gdy chodzi o precyzyjne powiększanie otworów w metalach, zwłaszcza w tulejkach główki korbowodu. Wiesz, jeśli tulejki mają pasować idealnie do sworzni, to musimy mieć naprawdę dokładne wymiary i dobre dopasowanie. Rozwiercaki są w tym lepsze niż inne narzędzia, jak wiertła kręte czy pilniki, bo dają większą precyzję i gładkie, ładne powierzchnie. Jak się wymienia tulejkę, to warto użyć rozwiertaka o odpowiedniej średnicy, żeby wszystko pasowało. To jest mega ważne, żeby silnik działał bez zarzutu.

Pytanie 2

Jakie narzędzie powinno być wykorzystane do oceny jakości naprawy powierzchni przylegania głowicy?

A. wzorcowe płytki.
B. suwmiarka noniuszowa.
C. liniał krawędziowy.
D. pryzmy pomiarowe.
Liniał krawędziowy jest narzędziem pomiarowym, które umożliwia precyzyjne kontrolowanie powierzchni przylegania głowicy. Dzięki swojej konstrukcji, składającej się z długiej, prostej krawędzi, liniał krawędziowy pozwala na wykrywanie ewentualnych nierówności oraz niedokładności w obrabianych powierzchniach. W praktyce, podczas kontroli jakości naprawy, liniał może być używany do oceny płaskości oraz równoległości różnych elementów, co jest kluczowe dla zapewnienia prawidłowego montażu. W branży inżynieryjnej i produkcyjnej, stosowanie liniałów krawędziowych jest zgodne z normami ISO 1101 i ISO 2768, które definiują wymagania dotyczące tolerancji geometrycznych. Ze względu na swoją funkcjonalność, liniały krawędziowe są powszechnie stosowane w warsztatach mechanicznych, w obróbce metali oraz w inspekcji jakości, co czyni je niezbędnym narzędziem dla zapewnienia wysokiej jakości produktów końcowych.

Pytanie 3

Podczas przyjmowania pojazdu klienta do serwisu, pracownik wypełnia

A. zamówienie do magazynu.
B. wycenę naprawy.
C. kartę kontrolną.
D. zlecenie serwisowe.
Zlecenie serwisowe jest kluczowym dokumentem, który formalizuje przyjęcie pojazdu do naprawy w serwisie. Jego wypełnienie umożliwia szczegółowe określenie zakresu usług, które mają zostać wykonane, oraz identyfikację problemów zgłoszonych przez klienta. Zlecenie to stanowi podstawę do dalszych działań, w tym do stworzenia kosztorysu naprawy i wyceny. Przykładowo, w momencie przyjęcia samochodu do serwisu, mechanik może zauważyć dodatkowe usterki, które nie były wcześniej zgłoszone, i wówczas sporządzenie zlecenia serwisowego pozwala na ich uwzględnienie w całym procesie naprawy. Ponadto, zlecenie serwisowe może również zawierać informacje dotyczące części zamiennych, które będą potrzebne do realizacji naprawy, co jest zgodne z normami ISO w zakresie zarządzania jakością w serwisach samochodowych. Prawidłowo wypełnione zlecenie serwisowe staje się dokumentem nie tylko dla serwisu, ale także dla klienta, co zwiększa przejrzystość i zaufanie w relacji serwis-klient.

Pytanie 4

Do zadań Urzędu Dozoru Technicznego należy

A. opiniowanie rozpoczęcia procesu produkcji w zakładzie przemysłowym
B. nadzorowanie projektów oraz planów zagospodarowania przestrzennego
C. opiniowanie planów zakładowych dotyczących poprawy warunków BHP
D. nadzorowanie urządzeń, które mogą stwarzać zagrożenie dla ludzi w wyniku rozprężania sprężonych gazów oraz cieczy
Urząd Dozoru Technicznego (UDT) pełni kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa użytkowania różnorodnych urządzeń technicznych. Jego zadaniem jest nadzór nad urządzeniami, które mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, szczególnie poprzez rozprężanie sprężonych gazów i cieczy. Przykłady tych urządzeń obejmują zbiorniki ciśnieniowe, instalacje gazowe oraz różnego rodzaju kotły. UDT przeprowadza regularne kontrole, inspekcje oraz certyfikacje, co jest niezbędne do zapewnienia zgodności z normami i przepisami prawa, a także do ochrony zdrowia publicznego. Zgodnie z ustawą o dozorze technicznym, nadzór ten ma na celu zapobieganie wypadkom i awariom, co jest kluczowe w kontekście bezpieczeństwa pracy w zakładach przemysłowych. Przykładem zastosowania tej wiedzy jest konieczność przeprowadzenia przeglądów technicznych zbiorników ciśnieniowych, które powinny być realizowane przez wykwalifikowanych pracowników, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez UDT.

Pytanie 5

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 6

Które z wymienionych badań nie jest przeprowadzane przez diagnostę podczas rocznego przeglądu rejestracyjnego na stacji kontroli pojazdów?

A. Weryfikacja poprawności działania i ustawienia świateł.
B. Ocena skuteczności oraz równomierności działania hamulców.
C. Ocena stanu technicznego sygnału dźwiękowego.
D. Sprawdzenie prawidłowości działania układu zasilania silnika.
Odpowiedź 'Sprawdzenie prawidłowości działania układu zasilania silnika' jest jak najbardziej trafna. W czasie przeglądów rejestracyjnych stacji kontroli pojazdów nie sprawdza się układu zasilania silnika. Z mojej perspektywy, jest to dość logiczne, bo przepisy stawiają nacisk głównie na to, co ma wpływ na bezpieczeństwo i ochronę środowiska. Przeglądy obejmują między innymi kontrolę hamulców, regulację świateł czy też stan sygnałów dźwiękowych, bo te elementy mają kluczowe znaczenie dla bezpiecznej jazdy. Diagnosta powinien koncentrować się na tym, co może wpływać na bezpieczeństwo na drodze, co moim zdaniem jest podstawą jego pracy. Jak już wspomniałem, sprawdzenie świateł wymaga użycia specjalistycznych narzędzi i znajomości przepisów, które mówią o ich działaniu, co jest przydatne w codziennej eksploatacji samochodu.

Pytanie 7

Podczas użytkowania samochodu, ochrona lakierowanych części nadwozia przed rdzą jest realizowana przez

A. mycie
B. odtłuszczanie
C. szpachlowanie
D. woskowanie
Woskowanie to jedna z najskuteczniejszych metod zabezpieczania lakierowanych elementów nadwozia pojazdu przed korozją. Proces ten polega na nałożeniu warstwy wosku ochronnego, który tworzy barierę między lakierem a szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak wilgoć, sól, czy zanieczyszczenia. Woskowanie ma na celu nie tylko ochronę przed korozją, ale także poprawę wyglądu pojazdu poprzez nadanie mu połysku. W praktyce, woskowanie powinno być wykonywane regularnie, zwłaszcza przed sezonem zimowym, kiedy drogi są posypywane solą. Ponadto, istnieją różne rodzaje wosków, takie jak woski naturalne, syntetyczne czy ceramiczne, które oferują różne poziomy ochrony i trwałości. Zgodnie z zaleceniami producentów samochodów oraz specjalistów z branży detailingowej, woskowanie powinno być częścią regularnej konserwacji pojazdu, co znacznie przedłuża żywotność lakieru i zabezpiecza go przed degradacją.

Pytanie 8

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 9

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 10

Jakie jest maksymalne dopuszczalne stężenie CO w spalinach dla samochodu osobowego z silnikiem benzynowym, który spełnia normę EURO 4?

A. 1,0 g/km
B. 0,5 g/km
C. 0,8 g/km
D. 2,5 g/km
Odpowiedź 1,0 g/km jest prawidłowa, ponieważ zgodnie z normą emisji EURO 4, która została wprowadzona w 2005 roku, maksymalna dopuszczalna zawartość tlenku węgla (CO) w spalinach samochodów osobowych z silnikiem benzynowym wynosi właśnie 1,0 g/km. Norma ta została stworzona w celu ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co ma kluczowe znaczenie dla ochrony zdrowia publicznego i środowiska. Przykładem zastosowania tej normy może być proces homologacji nowych modeli samochodów, gdzie producenci muszą przeprowadzać testy emisji, aby uzyskać wymagane certyfikaty. Dodatkowo, spełnienie norm EURO jest istotne dla producentów przy projektowaniu silników, które muszą być zgodne z wymaganiami prawnymi. W kontekście praktycznym, kierowcy powinni być świadomi tych norm, ponieważ wpływają one na wybór pojazdów oraz ich wpływ na jakość powietrza. Warto również zauważyć, że coraz bardziej rygorystyczne normy, takie jak EURO 6, wprowadzają jeszcze surowsze limity emisji, co skłania przemysł motoryzacyjny do innowacji i stosowania technologii, które minimalizują emisje spalin.

Pytanie 11

Jakie urządzenie pomiarowe jest niezbędnym elementem wyposażenia stacji kontroli pojazdów i podlega okresowej legalizacji w odpowiednim laboratorium?

A. manometr do kół
B. płyta do wstępnej kontroli zbieżności
C. przyrząd do pomiaru świateł
D. urządzenie do pomiaru sił hamowania
Manometr do kół to naprawdę ważne narzędzie w stacjach kontroli pojazdów. Obowiązkowo musi być na wyposażeniu, bo pomaga w zadbaniu o bezpieczeństwo i prawidłowe działanie samochodu. Jego główne zadanie to pomiar ciśnienia powietrza w oponach. A to z kolei ma ogromny wpływ na to, jak auto się prowadzi, ile paliwa spala oraz ogólne bezpieczeństwo jazdy. Jak opony mają złe ciśnienie, to może być gorzej z przyczepnością na drodze, a nawet zwiększa się ryzyko aquaplaningu, co jest dość niebezpieczne. W wielu krajach są przepisy, które nakazują regularną legalizację manometrów, żeby mieć pewność, że pomiary są dokładne i zgodne z wymogami. W branży motoryzacyjnej są różne standardy, takie jak ISO 9001, które podkreślają, jak ważna jest jakość tych pomiarów. Dbanie o dobre ciśnienie w oponach nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale też poprawia ekonomikę pojazdu, więc manometr jest naprawdę niezbędny.

Pytanie 12

Po zakończeniu wymiany skraplacza oraz osuszacza powietrza w systemie klimatyzacyjnym pojazdu należy

A. sprawdzić szczelność układu
B. przepłukać układ olejem napędowym
C. napełnić układ dwutlenkiem węgla
D. wydać pojazd klientowi i przyjąć kolejny samochód
Sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji po wymianie skraplacza z osuszaczem powietrza jest kluczowym krokiem w zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania systemu. Po wymianie tych podzespołów istnieje ryzyko, że mogą pojawić się nieszczelności, które prowadzą do utraty czynnika chłodniczego oraz obniżenia efektywności klimatyzacji. W praktyce sprawdzanie szczelności można przeprowadzić za pomocą metody ciśnieniowej, stosując azot jako gaz testowy. Po napełnieniu układu azotem, wynikiem analizy może być stwierdzenie ewentualnych wycieków, co następnie pozwala na ich lokalizację oraz naprawę. Standardem w branży jest stosowanie urządzeń do detekcji nieszczelności, które umożliwiają szybkie zlokalizowanie problemu. Przykładem może być zastosowanie detektorów ultradźwiękowych, które wykrywają dźwięki wycieków, co jest niezwykle efektywne w diagnostyce układów klimatyzacyjnych. Zignorowanie tego kroku może prowadzić do poważnych uszkodzeń systemu, zwiększonego zużycia energii oraz kosztownych napraw w przyszłości.

Pytanie 13

Po prawidłowym przeprowadzeniu naprawy układu wydechowego w samochodzie osobowym z silnikiem ZI, wynik pomiaru poziomu hałasu zewnętrznego nie powinien być większy niż dopuszczalny poziom określony w przepisach prawnych

A. 96 dB
B. 93 dB
C. 108 dB
D. 98 dB
Wybór poziomów hałasu, takich jak 98 dB, 96 dB czy 108 dB, opiera się na nieporozumieniu dotyczącym regulacji prawnych dotyczących emisji hałasu przez pojazdy. Przede wszystkim te wartości przekraczają maksymalny dozwolony poziom hałasu dla samochodów osobowych z silnikiem ZI, co oznacza, że nie są one zgodne z obowiązującymi normami. Wartości te są często mylone z poziomami hałasu, które są dopuszczalne dla innych typów pojazdów lub w innych warunkach. Na przykład, 108 dB może kojarzyć się z hałasem generowanym przez pojazdy sportowe lub motocykle, które mają inne normy emisji hałasu. Kolejnym typowym błędem myślowym jest postrzeganie hałasu jako problemu, który można zignorować, co jest nieprawidłowe. W rzeczywistości, nadmierny hałas nie tylko wpływa negatywnie na jakość życia mieszkańców, ale także może prowadzić do problemów zdrowotnych, takich jak stres, utrata słuchu czy problemy ze snem. Dlatego tak ważne jest, aby każdy pojazd po naprawie układu wydechowego był dokładnie sprawdzony pod kątem zgodności z normami hałasu. Tylko w ten sposób można zapewnić zarówno komfort podróżowania, jak i przestrzeganie przepisów prawnych.

Pytanie 14

W silniku zauważono nieszczelność w systemie chłodzenia. Aby potwierdzić diagnozę, pracownik powinien najpierw przeprowadzić

A. pomiar podciśnienia w systemie chłodzenia
B. pomiar spadku ciśnienia w systemie chłodzenia
C. pomiar temperatury zamarzania cieczy chłodzącej
D. sprawdzenie ilości płynu chłodniczego
Pomiar spadku ciśnienia w układzie chłodzenia to naprawdę ważny krok, gdy chcemy zdiagnozować, czy gdzieś nie ma nieszczelności. Jak ciśnienie spadnie, to może to prowadzić do przegrzewania się silnika, a to już nie jest fajna sprawa, bo może popsuć różne rzeczy, jak uszczelki. Dobrym przykładem jest użycie manometru do pomiaru ciśnienia po napełnieniu układu płynem chłodniczym. Jak ciśnienie spada, to znaczy, że gdzieś jest dziura. Warto też regularnie sprawdzać układ chłodzenia, żeby wcześniej wykryć jakieś problemy, zanim staną się poważne. W sumie, dobrze jest całe to diagnozowanie robić z użyciem odpowiednich narzędzi i zgodnie z procedurami, żeby wszystko działało jak należy i było bezpieczne.

Pytanie 15

Wartość wskaźnika rotacji zapasów w skali roku, wyrażona liczbą rotacji, zawsze powinna

A. mieścić się w przedziale od 0,5 do 1
B. mieścić się w przedziale od 0 do 0,5
C. być większa od 1
D. być niższa od 0
Wartość miernika rotacji magazynowej, która jest większa od 1, oznacza, że towary w magazynie są sprzedawane i uzupełniane w sposób efektywny. Rotacja magazynowa obliczana jest poprzez podzielenie wartości sprzedanych towarów przez średnią wartość zapasów w danym okresie, co pozwala ocenić, jak dobrze firma zarządza swoimi zapasami. Wysoka rotacja wskazuje na intensywną sprzedaż i skuteczne zarządzanie zapasami, co z kolei może prowadzić do zmniejszenia kosztów przechowywania i minimalizacji ryzyka przestarzałych zapasów. W praktyce, firmy dążą do osiągnięcia rotacji magazynowej na poziomie powyżej 1, co oznacza, że zapasy są sprzedawane i odnawiane przynajmniej raz w roku. Przykładem mogą być sklepy detaliczne, które regularnie wprowadzają nowe produkty i szybko sprzedają stare, co sprzyja ich płynności finansowej oraz utrzymaniu konkurencyjności na rynku. W branży spożywczej rotacja powinna być jeszcze wyższa, aby zminimalizować straty związane z przeterminowaniem towarów.

Pytanie 16

Na podstawie danych zawartych w tabeli, przy pojemności układu smarowania silnika pojazdu 4,5 litra, koszt brutto wykonania zlecenia obejmującego przegląd techniczny na stacji kontroli pojazdów oraz wymianę oleju i filtra oleju wynosi

Cena netto [zł]rg.*Podatek %
Olej silnikowy 1 litr80-23
Filtr oleju 1 szt.20-23
Przegląd techniczny100-23
Wymiana oleju i filtra oleju-123
*cena 1 rg = 100 zł
A. 590,40 zł
B. 580,00 zł
C. 713,40 zł
D. 369,00 zł
Wybranie nieprawidłowej kwoty jest przykładem typowego błędu w procesie obliczeń kosztów związanych z serwisowaniem pojazdów. Istotne jest, aby zrozumieć, że każdy element kosztowy, od zakupu oleju po usługi przeglądu, musi być starannie przeanalizowany. Na przykład, niektóre osoby mogą nie uwzględniać wartości podatku VAT przy obliczaniu ceny końcowej, co prowadzi do zaniżenia kosztów. Warto również pamiętać, że koszty związane z wymianą oleju i filtra powinny być oparte na standardowych cenach rynkowych, które mogą się różnić w zależności od regionu, producenta oleju czy modelu pojazdu. Niekiedy błędne założenia dotyczące ilości oleju potrzebnego do wymiany mogą wpłynąć na całkowity koszt usługi. Ponadto, wiele osób może nie zwracać uwagi na różnice w cenach usług w zależności od ich lokalizacji czy specjalizacji warsztatu, co również może prowadzić do błędnych oszacowań. Dlatego kluczowe jest nie tylko stosowanie odpowiednich wzorów do obliczeń, ale także znajomość lokalnych standardów oraz praktyk, aby uniknąć takich pułapek w przyszłości.

Pytanie 17

Podstawowym wyposażeniem warsztatu zajmującego się diagnostyką oraz naprawą systemów zawieszeń pojazdów jest

A. maszyna do wyważania kół
B. płyta najazdowa
C. stanowisko do testowania na rolkach
D. urządzenie typu szarpak
Urządzenie typu szarpak jest kluczowym elementem wyposażenia warsztatu zajmującego się diagnostyką i naprawą układów zawieszenia pojazdów. Jego podstawowym zadaniem jest symulacja warunków drogowych, co pozwala na dokładne pomiary i oceny stanu zawieszenia. Dzięki szarpakom można przeprowadzać testy zawieszenia w zakresie takich parametrów jak tłumienie, sprężystość oraz ogólna charakterystyka pracy amortyzatorów. W praktyce, operatorzy wykorzystują to urządzenie do oceny, czy amortyzatory działają prawidłowo i czy nie występują inne nieprawidłowości w układzie zawieszenia. Ponadto, szarpaki są zgodne z normami diagnostycznymi obowiązującymi w branży motoryzacyjnej, takimi jak normy SAE i ISO, co potwierdza ich niezawodność i przydatność w codziennej praktyce warsztatowej. Warto dodać, że regularne korzystanie z szarpaka w procesie diagnostycznym pozwala na wcześniejsze wykrywanie usterek, co wpływa na bezpieczeństwo pojazdów na drogach oraz satysfakcję klientów.

Pytanie 18

Do rodzajów części alternatywnych wykorzystywanych w rozliczeniach w firmach ubezpieczeniowych można zaliczyć

A. części oryginalne pochodzące z rynku wtórnego
B. części po naprawie
C. nowe zamienniki części oryginalnych
D. nowe oryginalne części serwisowe
Nowe zamienniki części oryginalnych są uznawane za części alternatywne, które mogą być stosowane w rozliczeniach firm ubezpieczeniowych. Tego typu części są projektowane tak, aby spełniały określone standardy jakości i wydajności, często z wykorzystaniem najnowszych technologii produkcji. W praktyce, takie zamienniki są często tańsze od oryginalnych odpowiedników, co czyni je atrakcyjną opcją dla właścicieli pojazdów, którzy chcą zredukować koszty napraw. Przykładem mogą być zamienniki, które oferują podobne właściwości techniczne jak oryginały, a jednocześnie są objęte gwarancją, co zwiększa ich wiarygodność. Firmy ubezpieczeniowe często stosują te części w rozliczeniach, ponieważ spełniają one normy jakości, a ich użycie przyczynia się do szybszej naprawy pojazdów, co jest korzystne zarówno dla ubezpieczonych, jak i dla samych firm. Dobrą praktyką jest jednak upewnienie się, że zamienniki są certyfikowane przez odpowiednie instytucje, co potwierdza ich jakość i bezpieczeństwo.

Pytanie 19

Strategia rynkowa oparta na kooperacji w sektorze motoryzacyjnym w celu podniesienia jakości i efektywności świadczonych usług nie jest

A. coobranding
B. powoływanie stowarzyszeń
C. budowa dróg komunikacyjnych
D. zarządzanie flotą samochodową
Budowa dróg komunikacyjnych nie jest strategią rynkową opartą na współpracy w branży motoryzacyjnej, ponieważ jej celem jest przede wszystkim rozwój infrastruktury transportowej, a nie bezpośrednia współpraca między firmami motoryzacyjnymi. Współpraca w ramach branży motoryzacyjnej koncentruje się na poprawie jakości i efektywności usług poprzez różne formy kooperacji, takie jak tworzenie stowarzyszeń, coobranding czy zarządzanie flotą pojazdów. Przykładem współpracy są programy wspólnego marketingu, gdzie marki łączą siły w celu zwiększenia zasięgu swoich produktów. Dobrymi praktykami w tej dziedzinie są także wspólne badania nad nowymi technologiami, co pozwala na dzielenie się kosztami i ryzykiem. Przykładowo, kilka producentów samochodów może współpracować przy rozwoju technologii elektrycznych, co przyspiesza innowacje i zwiększa konkurencyjność na rynku. Takie podejścia są zgodne z nowoczesnymi trendami w branży motoryzacyjnej, które kładą nacisk na zrównoważony rozwój i efektywność operacyjną.

Pytanie 20

Nieprawidłowe zużycie opony przedstawionej na fotografii jest wynikiem

Ilustracja do pytania
A. zbyt dużego ciśnienia.
B. sukcesywnego przeciążenia pojazdu.
C. zbyt niskiego ciśnienia.
D. niewłaściwej zbieżności.
Niewłaściwa zbieżność kół jest kluczowym czynnikiem wpływającym na nierównomierne zużycie opon, co potwierdza przedstawione zdjęcie. Zbieżność odnosi się do ustawienia kół względem siebie oraz w stosunku do osi pojazdu. Kiedy zbieżność jest nieprawidłowa, koła mogą mieć różne kąty nachylenia, co prowadzi do sytuacji, w której jedna strona opony ulega większemu zużyciu niż druga. Przykładem mogą być sytuacje, w których pojazd ściąga w lewo lub prawo podczas jazdy, co skutkuje nierównomiernym zużyciem. W praktyce regularne sprawdzanie zbieżności kół jest zalecane co kilka tysięcy kilometrów oraz po każdej wymianie opon lub zawieszenia. Zaleca się również wykonanie geometrii kół w autoryzowanych serwisach, które stosują profesjonalne urządzenia pomiarowe, co pozwala na dokładne ustawienie kątów i zapewnia równomierne zużycie opon oraz lepszą stabilność pojazdu na drodze.

Pytanie 21

Demontaż elementów nadających się do ponownego wykorzystania z pojazdu, który został wycofany z użytkowania, jest

A. całkowicie niedozwolony
B. dozwolony wyłącznie w stacji demontażu pojazdów
C. dozwolony bez jakichkolwiek ograniczeń
D. dozwolony jedynie w autoryzowanych warsztatach samochodowych
Wiesz, demontowanie części z pojazdów, które już nie są w użyciu, można robić tylko w specjalnych stacjach demontażu. Takie miejsca są zaprojektowane, żeby robić to zgodnie z prawem i zasadami ochrony środowiska. Tam pracują ludzie, którzy wiedzą, co robią, i mają potrzebny sprzęt, dzięki czemu wszystko odbywa się bezpiecznie. W Unii Europejskiej są nawet specjalne zasady dotyczące takich pojazdów, żeby wszystko odbywało się ekologicznie i bezpiecznie. Na przykład silniki czy inne części, które można naprawić, są często sprzedawane jako używane elementy. Takie podejście redukuje ilość odpadów i wspiera bardziej zrównoważony rozwój, co jest naszym obowiązkiem.

Pytanie 22

Mechanik zajmujący się naprawą pojazdu powinien informować o problemach technicznych

A. swojemu bezpośredniemu przełożonemu.
B. działowi kadr.
C. osobie odpowiedzialnej za magazyn.
D. pracownikowi księgowości.
Zgłaszanie problemów technicznych bezpośredniemu przełożonemu jest kluczowym elementem procesu zarządzania jakością w warsztatach samochodowych. Przełożony ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i efektywności pracy zespołu, a także może podjąć decyzje dotyczące dalszych działań, takich jak przydzielenie dodatkowych zasobów czy skierowanie sprawy do działu inżynieryjnego. Na przykład, jeśli mechanik zauważy poważny problem techniczny, którego nie da się usunąć w ramach aktualnych zasobów, powinien to zgłosić przełożonemu, aby ten mógł ocenić sytuację i podjąć odpowiednie kroki. Dobre praktyki w branży motoryzacyjnej sugerują, że każdy pracownik powinien być świadomy, kto jest jego bezpośrednim zwierzchnikiem, aby móc szybko i skutecznie zgłaszać wszelkie problemy. Ponadto, właściwa komunikacja między mechanikiem a przełożonym przyczynia się do minimalizacji przestojów w pracy, co jest niezbędne w kontekście efektywności operacyjnej warsztatu.

Pytanie 23

Który z dokumentów nie jest potrzebny do wyrejestrowania pojazdu z uwagi na jego złomowanie w Polsce?

A. Dowód rejestracyjny
B. Dokument potwierdzający trwałą i całkowitą utratę pojazdu
C. Karta pojazdu, jeśli została wydana
D. Podanie o wyrejestrowanie pojazdu
W procesie wyrejestrowania pojazdu z powodu złomowania można spotkać się z różnymi wymaganiami dokumentacyjnymi, które są istotne dla prawidłowego zakończenia procesu. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na wniosek o wyrejestrowanie pojazdu. Jest to podstawowy dokument, który formalizuje intencję właściciela do pozbycia się pojazdu z ruchu drogowego. Podobnie, karta pojazdu, jeśli została wydana, stanowi ważny element identyfikacyjny, który potwierdza historię rejestracyjną oraz parametry techniczne pojazdu. Dowód rejestracyjny jest niezbędny, ponieważ potwierdza, że dany pojazd był wcześniej zarejestrowany i posiadał legitymację do poruszania się po drogach publicznych. Z kolei dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę pojazdu może być mylnie postrzegany jako kluczowy element procesu wyrejestrowania. W rzeczywistości, jego brak nie wpływa na możliwość dokonania wyrejestrowania, co może prowadzić do błędnych przekonań na temat wymogów formalnych. Często pojawia się przekonanie, że wszystkie dokumenty związane z pojazdem muszą być dostarczane w kontekście wyrejestrowania, co jest nieprawdziwe. Kluczowe jest, aby zrozumieć, że istnieje jasny zestaw wymogów, które trzeba spełnić, aby proces ten przebiegł sprawnie. Niestety, nieprzestrzeganie tych zasad oraz niedostateczna znajomość przepisów prawa może prowadzić do opóźnień oraz komplikacji w procesie wyrejestrowania, co pokazuje, jak ważne jest właściwe przygotowanie się do tej procedury.

Pytanie 24

Dokument, który określa przewidywany koszt realizacji usługi, to

A. faktura VAT
B. kosztorys naprawy
C. paragon fiskalny
D. karta normowania czasu pracy
Kosztorys naprawy to dokument, który precyzyjnie określa przewidywane koszty związane z wykonaniem określonej usługi, w tym przypadku naprawy. Obejmuje on szczegółowy wykaz kosztów materiałów, robocizny oraz innych wydatków, które mogą wystąpić w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie kosztorysu jest kluczowe w kontekście zarządzania projektami, ponieważ pozwala na dokładne planowanie budżetu, co jest zgodne z dobrymi praktykami w branży budowlanej i remontowej. Przykłady zastosowania kosztorysu obejmują przygotowanie oferty dla klienta, gdzie precyzyjnie wskazujemy, jakie usługi i materiały są uwzględnione w proponowanej cenie. Ponadto, kosztorys stanowi istotny dokument w procesie rozliczeń między wykonawcą a zamawiającym. W sytuacjach spornych, kosztorys może służyć jako punkt odniesienia do ustalenia rzeczywistych kosztów. Z punktu widzenia regulacji prawnych, dobrze sporządzony kosztorys może również być wymagany przez przepisy dotyczące zamówień publicznych, co podkreśla jego znaczenie w branży.

Pytanie 25

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 26

Zlecenie na okresowy przegląd pojazdu w Autoryzowanym Serwisie Obsługi sporządza

A. diagnosta.
B. księgowy.
C. pracownik BOK.
D. mechanik realizujący zlecenie.
Pracownik Biura Obsługi Klienta (BOK) jest odpowiedzialny za przyjmowanie zleceń serwisowych oraz koordynowanie ich realizacji w Autoryzowanym Serwisie Obsługi. Jego rola obejmuje nie tylko rejestrację zleceń, ale także komunikację z klientami oraz zapewnienie, że wszystkie wymagane informacje są przekazywane do odpowiednich działów. Pracownik BOK dba o to, aby klient był informowany o każdym etapie przeglądu oraz o ewentualnych dodatkowych usługach, które mogą być zrealizowane w trakcie obsługi pojazdu. W praktyce, właściwe przyjęcie zlecenia serwisowego przez pracownika BOK może znacząco wpłynąć na poziom satysfakcji klienta oraz na efektywność świadczonych usług. W branży motoryzacyjnej standardy jakości obsługi klienta są kluczowe, a dobrych praktyk w tej dziedzinie można się nauczyć z wytycznych organizacji takich jak ISO 9001, które podkreślają znaczenie komunikacji i przejrzystości w procesach obsługi klienta.

Pytanie 27

Do standardowych obowiązków kierownika serwisu, który zatrudnia od 5 do 10 pracowników, należy

A. utrzymywanie relacji z klientami
B. opracowywanie wynagrodzeń dla pracowników
C. prowadzenie dokumentacji finansowej
D. przygotowywanie kosztorysów
Utrzymywanie kontaktu z klientem to kluczowe zadanie kierownika serwisu, które ma bezpośredni wpływ na satysfakcję klientów oraz na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Dobry kontakt z klientem umożliwia nie tylko zrozumienie jego potrzeb i oczekiwań, ale także szybkie reagowanie na ewentualne problemy czy reklamacje. Przykładowo, kierownik serwisu powinien regularnie organizować spotkania z klientami, aby zbierać feedback oraz proponować możliwe usprawnienia w świadczonych usługach. Zgodnie z najlepszymi praktykami w zarządzaniu relacjami z klientem (CRM), utrzymanie długoterminowych relacji opartych na zaufaniu i komunikacji jest kluczowe. Tego rodzaju podejście sprzyja lojalności klientów oraz zwiększa szanse na rekomendacje, co jest istotne w branży usługowej. Warto również pamiętać, że efektywne korzystanie z narzędzi CRM może wspierać kierownika serwisu w monitorowaniu interakcji z klientami oraz w analizowaniu danych, co z kolei pozwala na bardziej strategiczne podejście do zarządzania relacjami.

Pytanie 28

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 29

Jakie postępowanie w serwisie mechanicznym jest odpowiednie dla zdemontowanego reaktora katalitycznego wykonanego z materiałów szlachetnych, takich jak platyna i rod?

A. Katalizator należy skierować do recyklingu energetycznego
B. Katalizator powinien zostać poddany procesowi recyklingu chemicznego
C. Katalizator należy uznać za odpad niebezpieczny
D. Katalizator należy przekazać firmie zajmującej się recyklingiem
Dobre podejście do reaktora katalitycznego z materiałami szlachetnymi, jak platyna i rod, to oddanie go do firmy zajmującej się recyklingiem. Oni mają technologie i wiedzę, żeby skutecznie wydobywać z takich katalizatorów cenne metale. To jest zgodne z tym, co mówimy o zrównoważonym rozwoju i dbaniu o środowisko. Dzięki recyklingowi można znów wykorzystać te materiały, co zmniejsza potrzebę wydobywania surowców i ogranicza odpady. W praktyce wiele warsztatów samochodowych współpracuje z firmami, które się tym zajmują. To upraszcza cały proces i sprawia, że wszystko jest zgodne z przepisami. Są programy recyklingu katalizatorów, które oferują lepsze warunki finansowe za oddane odpady, co mobilizuje do odpowiedzialnego zarządzania tymi materiałami. To podejście jest też w zgodzie z normami ISO o zarządzaniu środowiskowym, gdzie chodzi o mądre gospodarowanie zasobami.

Pytanie 30

Ile paliwa powinien zamówić pracownik serwisu na okres 14 dni dla 20 samochodów, biorąc pod uwagę, że przeciętne zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km, a średni dzienny przebieg to 200 km?

A. 1540 l
B. 3080 l
C. 2150 l
D. 3225 l
Aby obliczyć całkowite zapotrzebowanie na paliwo dla 20 pojazdów na 14 dni, najpierw musimy obliczyć dzienne zużycie paliwa każdego pojazdu. Przy średnim zużyciu 5,5 l/100 km oraz średnim przebiegu 200 km, obliczamy to w następujący sposób: 200 km * (5,5 l/100 km) = 11 l dziennie na pojazd. Następnie, dla 20 pojazdów, zużycie wyniesie 20 * 11 l = 220 l dziennie. Na 14 dni zużycie wyniesie 220 l * 14 dni = 3080 l. Takie kalkulacje są istotne w zarządzaniu flotą, ponieważ pozwalają na dokładne planowanie zakupów paliwa, minimalizację kosztów oraz efektywne zarządzanie budżetem operacyjnym. Stosowanie takich obliczeń jest zgodne z dobrymi praktykami w logistyce i zarządzaniu flotą, co przyczynia się do lepszego wykorzystania zasobów.

Pytanie 31

Ocena elementów układu zawieszenia po wykonanej naprawie nie polega na

A. sprawdzaniu zachowania samochodu podczas testu drogowego
B. badaniu amortyzatorów na stanowisku wibracyjnym
C. badaniu amortyzatorów przy użyciu szarpaków
D. organoleptycznej ocenie luzów w układzie
Analizując odpowiedzi, warto zauważyć, że wiele z nich może wydawać się właściwych na pierwszy rzut oka, jednak prowadzą do nieprawidłowych wniosków w kontekście weryfikacji układu zawieszenia po naprawie. Sprawdzenie zachowania pojazdu podczas próby drogowej jest jednym z najważniejszych kroków, ponieważ pozwala ocenić, jak naprawy wpłynęły na stabilność i komfort jazdy. Pojazd powinien przechodzić testy w różnych warunkach drogowych, co daje możliwość zaobserwowania wszelkich nieprawidłowości w działaniu układu zawieszenia. Badanie amortyzatorów na stanowisku wibracyjnym również pełni ważną rolę, ponieważ pozwala na dokładną analizę ich pracy przy różnych częstotliwościach drgań. W laboratoryjnych warunkach można zidentyfikować nie tylko uszkodzenia, ale także degradację materiałów, co mogłoby prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Podobnie, organoleptyczna ocena luzów w układzie jest kluczowa dla wykrywania problemów, które mogą nie być widoczne na pierwszy rzut oka. Każda z tych metod jest zgodna z najlepszymi praktykami w dziedzinie diagnostyki pojazdów, co podkreśla znaczenie kompleksowego podejścia do weryfikacji układu zawieszenia. Gdybyśmy opierali się wyłącznie na badaniu amortyzatorów przy użyciu szarpaków, moglibyśmy pominąć istotne aspekty układu zawieszenia, co może prowadzić do niewłaściwej diagnozy i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa jazdy.

Pytanie 32

Po prawidłowo przeprowadzonej naprawie systemu hamulcowego różnica wartości zmierzonych sił hamowania kół z obu stron osi pojazdu nie powinna przekraczać, według przepisów, wartości

A. 40%
B. 25%
C. 35%
D. 30%
Odpowiedź 30% jest prawidłowa, ponieważ zgodnie z przepisami prawa oraz normami bezpieczeństwa, siły hamowania kół po obu stronach osi pojazdu muszą być zbliżone, aby zapewnić stabilność i skuteczność hamowania. Różnica ta nie powinna przekraczać 30%. Jest to istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ponieważ nierównomierne hamowanie może prowadzić do niekontrolowanych ruchów pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadków. Dla przykładu, w przypadku awarii jednego z zacisków hamulcowych, siła hamowania na danej stronie pojazdu może być znacznie mniejsza, co skutkuje niebezpiecznym prowadzeniem się pojazdu. Dlatego mechanicy powinni zawsze kontrolować równomierność sił hamowania, a także regularnie przeprowadzać konserwację układu hamulcowego, aby zapobiec takim sytuacjom. Przestrzeganie tych norm jest kluczowe w kontekście przepisów ruchu drogowego oraz standardów jakości w branży motoryzacyjnej.

Pytanie 33

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.


Pytanie 34

Na stanowisku pracy z wiertarką stołową powinna być umieszczona tabliczka wskazująca na potrzebę stosowania ochrony

A. przeciwporażeniowej
B. wzroku
C. przeciwpyłowej
D. słuchu
Odpowiedź dotycząca konieczności stosowania ochrony wzroku w przypadku korzystania z wiertarki stołowej jest prawidłowa, ponieważ podczas pracy z tego typu narzędziem istnieje ryzyko wystąpienia niebezpiecznych odłamków materiału oraz pyłów, które mogą dostawać się do oczu. Ochrona wzroku, jak gogle czy osłony twarzy, jest kluczowa w minimalizowaniu ryzyka urazów, co jest zgodne z normami BHP oraz standardami pracy w warsztatach. Przykładem mogą być sytuacje, w których obrabiany materiał, na przykład metal czy drewno, nieoczekiwanie pęka lub zrywa się, generując odłamki, które mogą trafić w oczy operatora. W związku z tym, każda stacja robocza wyposażona w wiertarkę stołową powinna być odpowiednio oznakowana, aby przypominać o konieczności używania takich środków ochrony osobistej. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę, że w wielu regulacjach oraz przewodnikach branżowych, takich jak normy ISO, podkreśla się znaczenie ochrony wzroku jako podstawowego elementu zabezpieczającego pracowników przed urazami w miejscu pracy.

Pytanie 35

Na etykiecie lub zawieszce potwierdzającej dokonanie wymiany oleju silnikowego pomija się dane

A. o dacie przeprowadzonej wymiany
B. o przebiegu kilometrów podczas wymiany
C. o typie wymienionego oleju
D. o rodzaju zastosowanej utylizacji
Odpowiedź dotycząca pominięcia informacji o rodzaju zastosowanej utylizacji jest poprawna, ponieważ normy dotyczące wymiany oleju silnikowego koncentrują się przede wszystkim na jego właściwościach eksploatacyjnych oraz dokumentacji wymiany. Na zawieszce lub naklejce potwierdzającej wymianę oleju powinny znaleźć się kluczowe informacje takie jak data dokonania wymiany, przebieg, a także rodzaj zastosowanego oleju, co jest istotne dla przyszłych kontroli i serwisowania pojazdu. Utylizacja zużytego oleju jest regulowana odrębnymi przepisami i nie jest bezpośrednio związana z samym procesem wymiany. W praktyce, właściwa utylizacja oleju silnikowego odbywa się zgodnie z lokalnymi przepisami ekologicznymi, które wymagają od warsztatów i serwisów przestrzegania zasad ochrony środowiska. Warto zaznaczyć, że prawidłowa dokumentacja wymiany oleju jest kluczowa dla zachowania gwarancji na silnik oraz dla historii serwisowej pojazdu, co może mieć znaczenie przy ewentualnej sprzedaży samochodu. Z tego powodu, pominięcie informacji o utylizacji jest zgodne z dobrymi praktykami branżowymi, które skupiają się na najistotniejszych aspektach serwisowych.

Pytanie 36

W pojeździe po przebiegu 120 000 km wykonano obsługę techniczną. Na podstawie danych zawartych w tabeli w książce serwisowej pojazdu należy zapisać, że wymieniono

Częstotliwość wymiany elementów obsługi technicznej
−   Filtr oleju/ Co 15 000 km
−   Filtr paliwa/ Co 60 000 km
−   Filtr powietrza/ Co 60 000 km
−   Filtr kabinowy/ Co 30 000 km
−   Olej silnikowy/ Co 15 000 km
−   Pasek rozrządu/ Co 120 000 km
−   Świece zapłonowe/ Co 60 000 km
A. filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabinowy, pasek rozrządu i świece zapłonowe.
B. filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabinowy, olej silnikowy, pasek rozrządu i świece zapłonowe.
C. pasek rozrządu i filtr oleju.
D. filtr paliwa, filtr powietrza i świece zapłonowe.
Wybranie złej odpowiedzi może być spowodowane tym, że nie do końca zrozumiałeś, jak wygląda harmonogram wymiany tych różnych części w aucie. Jeśli nie uwzględniasz wszystkiego, jak filtr oleju, olej silnikowy czy filtr kabinowy, to można pomyśleć, że nie zwróciłeś uwagi na to, co powinno się wymieniać, żeby auto trzymało się w dobrej formie. Na przykład filtr oleju i olej silnikowy trzeba wymieniać co 15 000 km, co oznacza, że po 120 000 km ich wymiana to już na pewno konieczność. Podobnie filtr kabinowy też wymaga wymiany co 15 000 km. A filtry paliwa i świece zapłonowe, które wymienia się co 60 000 km, też osiągają swój kres po 120 000 km. Wiesz, każdy z tych elementów jest ważny, żeby silnik działał prawidłowo i żeby jazda była komfortowa. Ignorowanie wymiany tych części może prowadzić do różnych problemów, jak na przykład zatykanie filtrów, co negatywnie wpływa na osiągi silnika i zwiększa ryzyko awarii. Z mojego doświadczenia, jeśli nie będziesz przestrzegać harmonogramu serwisowego, to możesz narazić się na niepotrzebne koszty napraw i skrócić żywotność swojego pojazdu. Dlatego warto trzymać się zaleceń producenta i regularnie sprawdzać stan tych kluczowych części.

Pytanie 37

Które z wymienionych skrótów odnosi się do systemu wspomagania hamowania (zwiększenie siły hamowania)?

A. BAS
B. ABS
C. ASR
D. ESP
BAS, czyli Brake Assist System, to system asystujący podczas hamowania, który zwiększa siłę hamowania w sytuacjach awaryjnych. Działa na zasadzie analizy szybkości, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca oraz odpowiedniego dostosowania ciśnienia w układzie hamulcowym, aby zapewnić maksymalne hamowanie. W praktyce oznacza to, że w przypadku nagłego hamowania, BAS automatycznie zwiększa siłę hamowania, co znacząco skraca drogę hamowania i może zapobiec kolizjom. Dzięki temu systemowi, który jest coraz częściej stosowany w nowoczesnych pojazdach, kierowcy zyskują dodatkowe wsparcie w krytycznych sytuacjach. Dobrą praktyką w branży motoryzacyjnej jest implementacja takich rozwiązań, które nie tylko poprawiają bezpieczeństwo, ale również zwiększają komfort jazdy, zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych. Warto również zauważyć, że BAS często współpracuje z innymi systemami, takimi jak ABS czy ESP, co pozwala na jeszcze skuteczniejsze zarządzanie sytuacjami awaryjnymi.

Pytanie 38

Podczas rutynowej inspekcji silnika zauważono wyciek oleju. Co powinno być pierwszym krokiem w diagnozowaniu tego problemu?

A. Sprawdzenie i dokręcenie uszczelek oraz połączeń
B. Kontrola poziomu płynu chłodzącego
C. Wymiana całego układu olejowego
D. Zastosowanie dodatku uszczelniającego do oleju
Wyciek oleju w silniku to dość powszechny problem, który może prowadzić do poważniejszych awarii, jeśli zostanie zignorowany. Pierwszym krokiem w diagnozowaniu wycieku oleju powinno być sprawdzenie uszczelek i połączeń. To dlatego, że większość wycieków oleju wynika z nieszczelnych uszczelek, takich jak uszczelki pod pokrywą zaworów, miski olejowej czy uszczelki wału korbowego. Z czasem uszczelki mogą ulec zużyciu lub poluzowaniu, co prowadzi do wycieku. Dlatego dokręcenie połączeń lub wymiana uszczelek może rozwiązać problem bez konieczności większych interwencji. Warto pamiętać, że takie działania są zgodne z dobrymi praktykami w zakresie konserwacji pojazdów i są stosowane w warsztatach na całym świecie. Sprawdzenie i dokręcenie uszczelek to relatywnie proste działanie, które może zapobiec dalszym uszkodzeniom silnika. Ważne jest także, aby po takim zabiegu monitorować stan oleju i ewentualne dalsze wycieki, aby upewnić się, że problem został skutecznie rozwiązany.

Pytanie 39

Aby skutecznie przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania na rozgrzanym silniku, stan techniczny akumulatora oraz rozrusznika powinien zapewnić prędkość obrotową wału wynoszącą co najmniej

A. 80-90 obr/min
B. 20-40 obr/min
C. 100-110 obr/min
D. 50-70 obr/min
Pomiar ciśnienia sprężania w silniku wymaga zachowania odpowiednich warunków, a prędkość obrotowa wału ma kluczowe znaczenie. Odpowiedzi sugerujące niższe prędkości obrotowe, takie jak 50-70 obr/min, 20-40 obr/min czy 80-90 obr/min, mogą prowadzić do istotnych błędów pomiarowych. Przy prędkościach w zakresie 50-70 obr/min silnik nie osiągnie wystarczającej dynamiki, co może skutkować niekompletnym sprężaniem mieszanki paliwowo-powietrznej. Z kolei obroty w przedziale 20-40 obr/min są zbyt niskie, aby otworzyć zawory w odpowiedni sposób, co jeszcze bardziej zafałszuje pomiar. Ważne jest, aby pamiętać, że w przypadku silników spalinowych, dla prawidłowego pomiaru, ciśnienie powinno być uzyskiwane w warunkach, które symulują rzeczywiste działanie silnika. Z tego względu, niższe wartości obrotów mogą spowodować, że pomiary będą niewiarygodne, a w konsekwencji prowadzić do błędnych diagnoz. Doświadczeni mechanicy i technicy często podkreślają znaczenie stosowania się do ustalonych procedur oraz standardów branżowych, co ma na celu nie tylko uzyskanie poprawnych wyników, ale także bezpieczeństwo podczas przeprowadzania testów. Użycie niewłaściwych prędkości obrotowych może wprowadzić nie tylko błędy pomiarowe, ale również niepotrzebne ryzyko uszkodzenia silnika lub jego elementów.

Pytanie 40

To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.

Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.

Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.