Pytanie 1
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
Wynik: 28/40 punktów (70,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
Obiekt noclegowy, który prezentuje swoje usługi na platformie społecznościowej, wykorzystuje strategię
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
| Rodzaj i nr j.m. | Data | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05.03 czw | 06.03 pt | 07.03 sb | 08.03 nd | 09.03 pn | 10.03 wt | 11.03 śr | |
| PARTER | |||||||
| 101 SGL | Rg | Ro | Rk | Rk | |||
| 102 SGL | Rg | Rw | Rw | Rw | |||
| 103 DBL | Rg | Ra | Ro | Rl | |||
| 104 DBL | Rt | Rt | Rt | Rt | Rt | ||
| I PIĘTRO | |||||||
| 201 SGL | Rn | Rz | Rl | ||||
| 202 SGL | Rg | Re | Rw | Rw | Rw | Rl | |
| 203 DBL | Re | Rd | Rl | ||||
| 204 DBL | Re | Rf | Rf | Rf | Rx | ||
Check-out to proces
Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu?
| Fragment oferty hotelu | |
Oferujemy:
| |
Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?
| HOTEL ZIMOWY | |
| „miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes" | |
| To, co nas wyróżnia: | |
| |
| Rabaty: | |
| Pokoje do 35% Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50% Gastronomia do 10% | |
| Spiesz się i rezerwuj już dziś! www.hotelzimowy.pl tel. 12 345 67 78 |
Jakie elementy powinno zawierać zamówienie klamkowe?
Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?
Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz
Jakie usługi są oferowane bezpłatnie dla gości hotelowych?
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu
Po zapoznaniu się z fragmentem ulotki reklamowej jednego z najczęściej używanych w polskich hotelach programu komputerowego wskaż, który to program.
| Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest najpopularniejszym systemem na świecie, preferowanym przez większość dużych międzynarodowych sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralnymi telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
Rezerwacja w hotelu, która polega na przyjęciu większej liczby rezerwacji niż dostępnych miejsc, to
Czym nie jest element promocji?
Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?
Zgodnie z kryteriami klasyfikacyjnymi usługi bagażowe oferują hotele o kategorii
W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?
Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?
Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?
Którym działom hotelowym recepcja powinna przekazać przedstawiony szczegółowy plan pobytu gości?
| Plan pobytu uczestników konferencji | |
|---|---|
| 10.10.2017 r. – poniedziałek | |
| godz. 1300 | przyjazd gości |
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1500-1800 | konferencja |
| godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
| godz. 1900 | uroczysta kolacja |
| 11.10.2017 r. – wtorek | |
| godz. 800 | śniadanie |
| godz. 1000-1300 | konferencja |
| godz. 1130-1145 | przerwa na kawę |
| godz. 1400 | obiad w restauracji hotelowej |
| godz. 1500-1800 | konferencja |
| godz. 1630-1645 | przerwa na kawę |
| godz. 1900 | kolacja |
| 12.10.2017 r. – środa | |
| godz. 900 | śniadanie |
| godz. 1000-1045 | zakończenie konferencji |
| godz. 1100 | wyjazd gości |
Który z wymienionych pracowników recepcji dba o pozytywne relacje między gościem a hotelem?
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
| Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane
Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?
Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?
Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?
| 23.07 | 24.07 | 25.07 | 26.07 | 27.07 | ||
| A. | 110 SGL | R | R | R | ||
| B. | 112 DBL | R | R | |||
| C. | 210 DBL | R | R | R | ||
| D. | 211 SGL | R | R | |||
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.
| Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * |
|---|---|---|---|---|---|---|
| IV. Część mieszkalna | ||||||
| 26. | Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): | O | O | O | O | O |
| 1) pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 | |
| 2) pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | |
| 3) pokój 3-osobowy | 16 | 15 | 14 | |||
| 4) pokój 4-osobowy | 18 | 16 | ||||