Pytanie 1
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
Wynik: 9/40 punktów (22,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do
Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?
Którego elementu nie uzupełniono w analizie strukturalnej sektora, nazywanej również analizą pięciu sił Portera, na zamieszczonej ilustracji?

Grafik podczas tworzenia projektu reklamy chce skorzystać z obrazu znalezionego w banku zdjęć. Jeżeli do fotografii załączono przedstawiony na rysunku symbol, to grafik

Urządzenie peryferyjne przestawione na ilustracji, służące do pracy z dużymi płaskimi powierzchniami i używane przez grafików komputerowych, to

Który z dokumentów zawiera zbiór kluczowych informacji koniecznych do stworzenia strategii reklamy przez agencję reklamową?
Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest
Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to
Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o
Którą z wymienionych form reklamy powinna zastosować lokalna firma cateringowa, która chce pozyskać lojalnych klientów wśród ludzi starszych i samotnych, mających problem z nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi?

Negocjator powinien unikać
Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej
Agencja reklamowa podczas prowadzenia kampanii reklamowej firmy X, zapytała respondentów czy zetknęli się z daną reklamą, a jeśli tak, to gdzie się z nią zetknęli. Wyniki badań przedstawiono na wykresie. Który z wymienionych wniosków można wysnuć na podstawie otrzymanych wyników?

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki perfum. Którą informację można odczytać z wykresu?

Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?
W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż
Który efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?
Które słowo „promocja” zostało zapisane krojem pisma dwuelementowym z szeryfami?
Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?
| – wytrwały | n
| – oszczędny | n
| – podatny na promocje | n
| – jego decyzje zakupowe są przemyślane | n
| – oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu | n
Który model reklamowy przestawiono na rysunku?
| zwrócenie uwagi odbiorcy |
| wywołanie zainteresowania |
| wzbudzenie chęci posiadania |
| przekonanie o słuszności wyboru |
| zakup |
| zapewnienie satysfakcji |
Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to
Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?
Na podstawie danych dotyczących oglądalności bloku reklamowego w poszczególnych stacjach telewizyjnych według grup docelowych określ, która ze stacji powinna zostać wybrana do reklamy napoju witaminowego, skierowanego do osób w wieku 20÷30 lat.

Rodzaj reklamy, w której ukazuje się sposób użycia produktu, określa się jako
Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie
Rodzaje takie jak strumieniowe, obiektowe, relacyjno-obiektowe oraz nierelacyjne to:
Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym określa praktykę rynkową agresywną, której przykład pokazano w załączeniu, jako działanie

Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?
Który z wymienionych papierów to według klasyfikacji handlowej papier wysokogramaturowy powlekany?
Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?
Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?
Jakiego typu kompozycję należy wykorzystać podczas projektowania klasycznego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy wizualne mają tworzyć jasny, przejrzysty, zamknięty i logiczny układ?
Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
| Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
|---|---|---|---|---|
| Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
| Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
| Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
| Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
| Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
| Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
| Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
Zgodnie z przepisami prawa projektując opakowanie papierosów należy przedstawić na nim obrazek ilustrujący społeczne i zdrowotne skutki palenia, który powinien zajmować

Na którą kwotę należy wystawić fakturę za wydruk 80 plakatów reklamowych?
| Postery informacyjne | Cena brutto w zł |
|---|---|
| Do 100 sztuk | 10 zł/sztuka |
| Od 100 do 200 sztuk | 8 zł/sztuka |