Pytanie 1
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
Wynik: 4/40 punktów (10,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
Agencja reklamowa, chcąc budować strategię marki kosmetycznej na podstawie czynników makroekonomicznych: polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S) i technologiczno-ekologicznych (T) powinna przeprowadzić analizę
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
W przypadku którego z przedstawionych na rysunkach produktów reklama w oparciu o emocje negatywne jest zasadna?

Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać
Jakie sformułowania powinien zastosować sprzedawca, gdy zauważył, że ma do czynienia z klientem, który przejawia systematyczność podczas rozmowy sprzedażowej?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jedną z metod badań wstępnych związanych z reklamą jest test on-air, który służy do badania reklam telewizyjnych. Jego istotą jest
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W spocie reklamowym, który jest częścią kampanii społecznej mającej na celu wypromowanie świadomego, aktywnego ojcostwa, wystąpił młody mężczyzna o miłej aparycji. Jego zatrudnienie do reklamy miało za zadanie przypisać statystycznemu tacie pozytywne cechy osobowościowe na podstawie pierwszego wrażenia. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Wykres przedstawia kształtowanie się wydatków na działania promocyjne w spółce w okresie pięciu lat. W którym roku zanotowano najniższy poziom wydatków środków pieniężnych na reklamę?

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.
| Zasięg mediów w kampanii reklamowej | ||
| grupa docelowa | cała populacja | |
| Radio | 35% | 15% |
| Outdoor | 20% | 35% |
| Internet | 55% | 90% |
| Telewizja | 87% | 29% |
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Biorąc pod uwagę dane z wykresu, określ które z mediów zanotuje największy spadek udziału w globalnych wydatkach w latach 2014-2017.

Brak odpowiedzi na to pytanie.
W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.
| Poziom cen w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
|---|---|---|---|
| 9 | 10 | 30 | 30 |
| 12 | 15 | 25 | 35 |
| 15 | 30 | 5 | 50 |
| 19 | 60 | 2 | 60 |
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie czynniki mają znaczenie dla klienta agencji reklamowej przy wyborze produktów o dużej efektywności, biorąc pod uwagę różnorodność cenową i celów promocyjnych oferowanych przez agencję?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Co to jest dysonans pozakupowy?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który z wniosków wyciągniętych na podstawie graficznej prezentacji wyników badania wydatków reklamowych jest prawdziwy?

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który z wymienionych papierów to według klasyfikacji handlowej papier wysokogramaturowy powlekany?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zgodnie z siatką FCB, zamiarem reklamy proszku do prania X, której kluczowym celem jest kształtowanie nawyku wśród konsumentów, jest
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na podstawie danych przedstawionych na wykresie wskaż, w których latach nastąpił wzrost wydatków na reklamę w USA o 0,85 mld zł.

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Klient firmy reklamowej poprosił o to, aby ta - przy użyciu Internetu - przeanalizowała niedociągnięcia jego wyrobu. W związku z tym przedstawiciel agencji powinien poszukiwać
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który etap rozmowy sprzedażowej prezentuje załączony fragment dialogu pomiędzy pracownikiem agencji reklamowej a klientem?
| Pracownik: Ile wynosi Wasza roczna sprzedaż? |
| Klient: Wartościowo ok. 2 miliony złotych. |
| Pracownik: Jakie macie plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata? |
| Klient: Chcemy zwiększyć obrót o 10%. |
| Pracownik: Ilu macie konkurentów? |
| Klient: 3, ale bardzo mocnych. |
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Do badań efektywności reklamy wykorzystano arkusz kalkulacyjny. Którą formułę należy wpisać w komórce D2, aby otrzymać prawidłową wartość wskaźnika rentowności reklamy?

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Klient, który oczekuje szybkiej i grzecznej obsługi od sprzedawcy, to klient
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy
Brak odpowiedzi na to pytanie.