Pytanie 1
Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako
Wynik: 33/40 punktów (82,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Myślenie „out of box” w obszarze marketingowej komunikacji definiowane jest jako
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
Firma prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych. Cena ustalona w drodze negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na ostateczną jej wartość, określana jest jako cena
Który z przedstawionych sprzętów powinna wykorzystać agencja reklamowa podczas targów branżowych, aby zaprezentować w atrakcyjny sposób proces projektowania logo przez grafika?

Biorąc pod uwagę zaprezentowany na wykresie wynik badań, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, reklamę radiową należy zaplanować w godzinach

Do badań efektywności reklamy wykorzystano arkusz kalkulacyjny. Którą formułę należy wpisać w komórce D2, aby otrzymać prawidłową wartość wskaźnika rentowności reklamy?

Na podstawie załączonych fragmentów wizytówek agencji reklamowych określ, która z nich specjalizuje się w realizacji indywidualnych, niestandardowych zleceń, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej pozycji w branży reklamowej.

Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest
Pytanie: "W jaki sposób moglibyśmy poprawić obsługę klienta?" jest pytaniem o charakterze
Przedstawiony symbol na rysunku umieszczony przy nazwie produktu oznacza, że znak towarowy

Jakie są nośniki reklamy w sieci?
Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się
Formatem zapisu grafiki rastrowej nie jest jaki?
Agencje zajmują się tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych w sklepach tradycyjnych
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?
Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo
Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?
Które ze stoisk, pokazanych na rysunku stwarza najwięcej ograniczeń ekspozycyjnych i jest najmniej atrakcyjne do zaaranżowania przestrzeni?

Która metoda zbierania informacji została opisana w zamieszczonej ramce?
| Pretest komunikatów reklamowych AdVise jest realizowany metodą CAWI na próbie N=300, przy czym N=150 to grupa eksperymentalna, na której testowany jest dany spot umieszczony w bloku reklam, zaś N=150 to grupa kontrolna, która otrzymuje w bloku reklam inny spot, np. konkurencji. Badanie może być traktowane jako samodzielne lub być rozwinięte w badanie jakościowe. Klient otrzymuje wyniki w ciągu kilku dni roboczych od |
W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?
Wskaż prawidłową kolejność slajdów w prezentacji oferty agencji Kreacja.

Negocjator powinien unikać
Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które
Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?
Firma zajmująca się sprzedażą materiałów do druku zdecydowała się na przeprowadzenie badań marketingowych. Wybór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może dostarczyć istotnych informacji, co oznacza określenie
Agencja marketingowa została poproszona o wykonanie plakatów o wymiarach 250 x 353 mm. W jakim formacie powinno się zamówić papier, aby uniknąć jego przycinania?
W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
Wykresy przedstawią udział mediów w globalnych wydatkach w Polsce w latach 2014-2017 r. Wskaż, medium reklamy na które wydatki zmniejszą się najwięcej.

Efektywność kampanii marketingowej jest ściśle związana
Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać
Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?
Dostosowanie folii do zaokrąglonych konturów nadwozia oraz do przetłoczeń lub wytłoczeń oklejanego pojazdu, to cechy folii
Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy
Który symbol umieszczony obok logo firmy oznacza znak towarowy zarejestrowany w urzędzie patentowym?

W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.
| Zasięg mediów w kampanii reklamowej | ||
| grupa docelowa | cała populacja | |
| Radio | 35% | 15% |
| Outdoor | 20% | 35% |
| Internet | 55% | 90% |
| Telewizja | 87% | 29% |
Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje