Pytanie 1
Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego
Wynik: 28/40 punktów (70,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego
Klienci, którzy pierwsi kupują nowe produkty firmy, to
Przepisy prawne dotyczące promowania wyrobów tytoniowych zezwalają na
Prezentując ofertę sprzedażową pracownik agencji powinien być przyjaźnie nastawiony do klienta. Którą z pokazanych na rysunkach postaw powinien przyjąć?

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.
Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?
| Cennik opłat | |
|---|---|
| Rodzaj reklamy | Cena CPM (tysiąca odsłon) |
| Baner podwójny 750x200 | 400,00 zł |
| Baner główny 750x100 | 200,00 zł |
| Box w artykułach 250x500 | 300,00 zł |
| Skyscraper | 250,00 zł |
Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz
Technika współpracy przy rozwiązywaniu konfliktów ma zastosowanie, gdy
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, w którym z krajów wiązana kampania radiowo-telewizyjna osiągnie największy zasięg.
| kraje | zasięg telewizji [%] | zasięg radia [%] | zasięg magazynów dla kobiet [%] | |
|---|---|---|---|---|
| A. | Francja | 85 | 39 | 66 |
| B. | Niemcy | 77 | 52 | 54 |
| C. | Włochy | 87 | 50 | 69 |
| D. | Wielka Brytania | 83 | 42 | 69 |
Oblicz brakującą kwotę podatku VAT.
| Stawka VAT [%] | Kwota podatku VAT | Wartość brutto |
|---|---|---|
| 23% | ? | 300,00 zł |
Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą
Jaką strategię organizacyjną i rozwojową przyjęła agencja, wprowadzając na rynek warszawski nowoczesne, udoskonalone wersje dotychczas oferowanych banerów reklamowych?
Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę balsamu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się
Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest
Prezentowany druk przedstawia

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?
Firma wprowadziła na rynek nowy produkt. Głównym celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez tę firmę nie jest
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na
Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań
Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?
Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to
Do narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo w komunikacji z rynkiem zalicza się
Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?
Po obszernej kampanii reklamowej firmy oferującej fast food, mieszkańcy państwa X doszli do wniosku, że przestaną spożywać hamburgery. Uważają, że jest to jedzenie dla przeciętnych konsumentów, do których oni się nie zaliczają. Jak z punktu widzenia marketingu można określić zachowanie mieszkańców państwa X?
Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić
Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą
Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą
Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
Tworzenie materiałów promocyjnych, które przed drukiem są konwertowane na krzywe, realizowane jest w programie
Do czego służy program komputerowy, którego okno przedstawiono na rysunku?

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu
Na podstawie wykresu określ jaki procent czytelniczek stanowią kobiety w wieku do 44 lat.

Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy