Pytanie 1
Marża biura podróży to różnica pomiędzy kwotą, którą klient musi uiścić a rzeczywistymi wydatkami, które biuro poniosło na zakup towarów i usług dla bezpośredniej korzyści turystów, pomniejszona o podatek VAT?
Wynik: 32/40 punktów (80,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Marża biura podróży to różnica pomiędzy kwotą, którą klient musi uiścić a rzeczywistymi wydatkami, które biuro poniosło na zakup towarów i usług dla bezpośredniej korzyści turystów, pomniejszona o podatek VAT?
W jakiej walucie powinna być wskazana kwota VAT na fakturze za organizację wycieczki turystycznej przez biuro podróży z Gdańska, gdy cena wyjazdu została podana w koronach duńskich?
Oblicz wartość marży i podatku VAT od imprezy biura podróży, uwzględniając zamieszczone zestawienie kosztów wycieczki zrealizowanej dla 30 osób, dla której cena imprezy przypadająca na jednego uczestnika wynosi 450 zł.
| Zestawienie kosztów | |
|---|---|
| usługa | koszt |
| transport | 2 000,00 zł |
| nocleg | 8 000,00 zł |
| wyżywienie | 2 000,00 zł |
Amerykańskie lotnisko o nazwie Johna F. Kennedy'ego, położone w USA, znajduje się
Jaką kategorię dokumentów reprezentuje voucher, który został wydany przez biuro podróży dla grupy turystów?
W trakcie obsługi klienta w biurze, referent wykorzystał system euroTICKET, co oznacza, że nabył bilety
W przypadku sprzedaży stosuje się stawkę podatku VAT wynoszącą 23%
Jedną z najpiękniejszych jaskiń naciekowych w Polsce jest Jaskinia, która znajduje się w rejonie Kielc
W którym obszarze znajduje się Wodospad Kamieńczyka?
Główny szlak turystyczny oraz wodny w Wenecji to kanał
Zgodnie z aktualnymi regulacjami, po ogłoszeniu niewypłacalności biura podróży, odpowiedzialność za wypłatę odszkodowania za niespełnione wakacje turystów w Egipcie, spoczywa na
Jakiego dokumentu powinien użyć pracownik biura podróży, gdy zauważy błąd w cenie jednostkowej usługi turystycznej na oryginalnej fakturze?
Przedstawiony fragment dokumentu dotyczy umowy
| – | w przypadku pośrednictwa w sprzedaży imprez turystycznych dla klientów indywidualnych i sprzedaży poniżej 10 osób, prowizja brutto wynosi 10% ceny imprezy, |
| – | w przypadku imprez grupowych powyżej 10 osób lub imprez typu incentive wysokość prowizji wynosi 15%. |
Biuro podróży przekazało zaliczkę pilotowi wycieczek w wysokości 5 000,00 zł w celu pokrycia zobowiązań wobec partnerów. Jaką kwotę pilot powinien zwrócić przy rozliczeniu, biorąc pod uwagę poniższe wydatki: nocleg 3 450,00 zł, wyżywienie 650,00 zł, przewodnik 250,00 zł, bilety wstępu 150,00 zł?
Podczas kulturalnej wyprawy warto uwzględnić spotkania z przedstawicielami grup etnograficznych takich jak Bambrzy, Kaliszacy i Poznaniacy w regionie
Która z poniższych informacji o zakwaterowaniu najbardziej pasuje do obozów wędrownych w Bieszczadach?
Z fragmentu karty rozliczeniowej wynika, że marża netto biura podróży wyniesie
| Razem koszty | 30 735,00 zł |
| Razem przychody | 37 500,00 zł |
| Marża brutto | 6 765,00 zł |
| Podatek VAT | |
| Marża netto |
W którym folderze powinna być zamieszczona informacja o nowej ofercie wycieczek rowerowych na wyspie Bornholm?
Umowa dotycząca usługi noclegowej w systemie timesharing oznacza uzyskanie prawa do korzystania z
Jaką mapę powinien przede wszystkim zarekomendować pracownik IT osobom pieszym w Bieszczadach?
W kontekście strategii produktowej, firma transportowa zaproponowała
Gdzie znajdują się kąpielisko morskie oraz dom kuracyjny utworzone z inicjatywy Haffhera?
Pracownik biura podróży otrzymał fakturę za usługi noclegowe, w której dostrzegł błąd w numerze NIP. Co powinno zrobić biuro podróży?
Która instytucja pełni rolę administratora systemu informacji turystycznej na poziomie krajowym?
Informując turystę o możliwości podróży promem z Calais w Francji do Dover w Anglii, pracownik biura wskazałby Cieśninę
Którą kwotę powinien wpisać pracownik hotelu w polu "wartość usługi netto", wystawiając fakturę dla biura podróży?
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi netto w zł | Podatek VAT w % | Wartość usługi brutto w zł |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | pokój DBL | doba | 12 | 200,00 | 8 | 2 400,00 |
Osobom planującym pielgrzymkę szlakiem św. Jakuba do katedry w Santiago de Compostela należy zasugerować wyjazd do
Usługi turystyczne są rezerwowane i sprzedawane głównie za pomocą GDS, czyli globalnego systemu dystrybucji, przez
Jakie z wymienionych aktywności są przeprowadzane w ramach sprzedaży bezpośredniej w agencjach turystycznych?
Z przedstawionego fragmentu umowy agencyjnej wynika, że należność za sprzedaną przez Agenta imprezę na 5 dni przed terminem jej rozpoczęcia, powinna wpłynąć do Organizatora w ciągu
| Umowa agencyjna (fragment) |
|---|
| Płatności 1. Agent zobowiązany jest do terminowego przekazywania pobranych wpłat Klienta na konto Organizatora. W przypadku rezerwacji dokonanych później niż na 10, ale nie później niż na 3 dni, przed datą wyjazdu Agent zobowiązany jest do przekazania należności w ciągu 24 godzin od daty złożenia potwierdzonej rezerwacji. Przy sprzedaży imprez w terminie krótszym niż 3 dni przed datą wyjazdu Agent zobowiązany jest do natychmiastowego przekazania wpłaty oraz przesłania kopii przelewu wpłaty należności za rezerwację faksem lub e-mailem do biura Organizatora w dniu dokonania rezerwacji. |
Obiekty, które tworzą bazę dla turystyki, to
Osoby planujące wyjazd na narty do Zieleńca powinny otrzymać informacje dotyczące lokalnej infrastruktury oraz atrakcji turystycznych tego regionu?
To pytanie jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się lub utwórz konto aby zobaczyć pełną treść pytania.
Odpowiedzi dostępne po zalogowaniu.
Wyjaśnienie dostępne po zalogowaniu.
HRS to system rezerwacji dostępny w sieci
Aby zorganizować wycieczkę szlakiem gotyckich zamków Warmii, Mazur i Kaszub, organizator biura podróży wynajmie środek transportu
Jakiego typu umowę powinno się zawrzeć z przewodnikiem turystycznym w Francji?
Co powinno znaleźć się w ofercie turystycznej przedstawianej klientowi?
Podstawowa stawka VAT wynosząca 23% będzie miała zastosowanie podczas sprzedaży usługi
W jaki sposób biuro podróży powinno informować klientów o zmianach w programie wycieczki?
Pracownik agencji turystycznej wydaje klientowi voucher po dokonaniu przez klienta wpłaty