Pytanie 1
Który dokument potwierdzający sprzedaż materiałów reklamowych powinna wystawić agencja reklamowa klientowi będącemu czynnym podatnikiem VAT?

Wynik: 33/40 punktów (82,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Który dokument potwierdzający sprzedaż materiałów reklamowych powinna wystawić agencja reklamowa klientowi będącemu czynnym podatnikiem VAT?

Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?
| 1. | Zlecenie emisji może być złożone pisemnie lub drogą elektroniczną. |
| 2. | Emisja reklamy może rozpocząć się po złożeniu Zlecenia przez Klienta i przyjęciu go przez Agencję oraz dokonaniu wpłaty na wskazany przez Agencję rachunek bankowy w terminie wskazanym w Zleceniu |
| 3. | Podpisując Zlecenie emisji reklamy, Zamawiający oświadcza, że jest uprawniony do składania zamówień oraz, że akceptuje zapisy niniejszego regulaminu. |
| 4. | Podpisanie Zlecenia reklamy do emisji jest równoznaczne z oświadczeniem, że reklama nie narusza przepisów prawa oraz że Klientowi przysługują prawa autorskie i prawa pokrewne w zakresie niezbędnym do emisji, a emisja reklamy nie narusza jakichkolwiek praw osób trzecich. |
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
Wykorzystując metodę ceny przewodniej do ustalenia ceny balsamu do ciała, warto uwzględnić
Która pozycja z cennika ogłoszeń prasowych powinna zostać wyceniona jako najtańsza?
| Liczba modułów | Kolor | Miejsce | |
|---|---|---|---|
| A. | 6 | nie | Strony redakcyjne |
| B. | 4 | tak | Ostatnia strona |
| C. | 8 | tak | Strony ogłoszeniowe |
| D. | 6 | nie | Pierwsza strona |
Jeżeli sprzedaż jest rejestrowana przez kasę fiskalną, to dokumentacja sprzedaży w postaci wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna zostać
Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
| Parametr | Wartość parametru |
|---|---|
| Koszt kampanii | 400 000,00 zł |
| Zasięg kampanii | 200 |
| Częstotliwość kampanii | 40 |
Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?
| Cennik opłat | |
|---|---|
| Rodzaj reklamy | Cena CPM (tysiąca odsłon) |
| Baner podwójny 750x200 | 400,00 zł |
| Baner główny 750x100 | 200,00 zł |
| Box w artykułach 250x500 | 300,00 zł |
| Skyscraper | 250,00 zł |
Dokumentem, który definiuje kluczowe warunki przyszłego kontraktu na zakup tonerów do drukarki, jest
Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?
| L.p. | Produkt | Cena zakupu jednostkowa (netto) |
|---|---|---|
| 1 | wizytówki | 0,90 zł |
| 2 | plakat A4 | 1,20 zł |
| 3 | ulotki | 0,50 zł |
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?
Spis niezbędnych surowców do realizacji reklamy nazywa się
Którą część budżetu przeznaczyła firma na reklamę multimedialną w 2022 roku?

Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4 900,00 zł.

Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?
Firma reklamowa pobiera 40 zł za stworzenie 100 wizytówek. Jaką kwotę uiści klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniach powyżej 350 wizytówek przysługuje rabat w wysokości 10%?
Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o
Ile wyniosą koszty stałe agencji reklamowej według przedstawionego fragmentu rozliczenia?
| Wyszczególnienie | koszt, zł |
|---|---|
| Zakup materiałów biurowych | 3 000,00 |
| Zakup folii do produkcji reklam | 2 550,00 |
| Usługi transportowe – przewóz reklamy wielkoformatowej | 150,00 |
| Opłaty wynajmu lokalu | 3 000,00 |
| Abonament telefoniczny | 200,00 |
Który dokument należy wystawić, jeśli zauważono na fakturze błędy zaznaczone na rysunku na czerwono?

Firma prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych. Cena ustalona w drodze negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na ostateczną jej wartość, określana jest jako cena
Biuro reklamy ustala ceny swoich produktów na podstawie poziomu popytu. Oznacza to, że korzysta z metody
Jaką wartość brutto zapłaci klient za zamówione produkty?
| ZAMÓWIENIE NR 123/09/2019 | Warszawa, dn. 10.01.2020 r. | ||||||
| Nabywca: Andrzej Nowakowski ul. Nowa 2, 00-230 Warszawa | Sprzedawca: Agencja Reklamowa Druk ul. Koralowa 345, 00-240 Warszawa | ||||||
| Lp. | Nazwa produktu | Cena jednostkowa netto | Stawka VAT | Kwota podatku VAT | Cena jednostkowa brutto | Zapotrzebowanie | |
| 1 | Smycz | 0,50 zł | 23% | 0,12 zł | 0,62 zł | 100 szt. | |
| 2 | Roll-up 80×200 mm | 160,00 zł | 23% | 36,80 zł | 196,80 zł | 10 szt. | |
| 3 | Tabliczka przydrzwiowa 180×54 mm | 85,00 zł | 23% | 19,55 zł | 104,55 zł | 5 szt. | |
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
| Parametr | Wartość parametru |
|---|---|
| Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
| Zasięg kampanii | 80% |
| Częstotliwość kampanii | 2 |
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać
Zgłoszenie przez sprzedawcę pomyłki dotyczącej ceny, stawki, kwoty podatku lub jakiejkolwiek innej pozycji zawartej w fakturze wiąże się z wystawieniem
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
Klient zamówił: slogan reklamowy, 20-sekundowy scenariusz spotu radiowego i 30-sekundowy scenariusz spotu telewizyjnego. Na podstawie przedstawionego cennika oblicz łączny koszt zamówienia.
| Pozycja cennika | Cena brutto |
| Opracowanie nazwy marki | 2 000 zł |
| Slogan reklamowy | 1 500 zł |
| Scenariusz spotu radiowego 20-sekundowego | 850 zł |
| Scenariusz spotu telewizyjnego 30-sekundowego | 2 500 zł |
| Tekst do mailingu | 100 zł |
Ceny psychologiczne to ceny
Oblicz całkowity koszt 1 500 ulotek reklamowych zakładając, że koszt jednej ulotki wynosi 2,00 zł netto, a klient uzyskał rabat w wysokości 7% od ceny netto. Stawka VAT wynosi 23%?
Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?
| Określenie kampanii | Koszt całkowity przeprowadzenia kampanii, zł | Liczba wygenerowanych punktów GRP |
|---|---|---|
| Kampania reklamowa A | 100 000,00 | 250 |
| Kampania reklamowa B | 120 000,00 | 200 |
| Kampania reklamowa C | 140 000,00 | 200 |
| Kampania reklamowa D | 150 000,00 | 300 |
Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?
| Liczba sztuk w pakiecie | 4+0 | 4+1 | 4+2 | 4+4 |
|---|---|---|---|---|
| 100 | 40,00 zł | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł |
| 250 | 50,00 zł | 55,00 zł | 60,00 zł | 60,00 zł |
| 500 | 49,00 zł | 54,00 zł | 59,00 zł | 62,00 zł |
| 1000 | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł | 65,00 zł |
Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą
Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?
Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu
Ile arkuszy papieru w formacie A3 o wymiarach: 297 x 420 mm należy wykorzystać do ekonomicznego druku 1000 sztuk ulotek A6 o wymiarach 105 x 148?
Klient posiada budżet na reklamy wynoszący 10 200,00 zł. Planuje wyemitować reklamę w telewizji regionalnej co najmniej 9 razy. Jaką stację telewizyjną powinien zaproponować mu przedstawiciel agencji reklamowej?