Pytanie 1
W mechanizmach centralnych okienka blokady stacyjnej w pozycji neutralnej mają kolor
Wynik: 0/40 punktów (0,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
W mechanizmach centralnych okienka blokady stacyjnej w pozycji neutralnej mają kolor
Gdy odpowiedzialność za zgłoszenie o wjeździe pociągu z sygnałami końca pociągu spoczywa na drużynie pociągowej, w rozkładzie jazdy przy nazwie stacji umieszczany jest literowy symbol
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W elektromechanicznych urządzeniach, manualne zwalnianie zastawki elektrycznej bloku początkowego jest wymagane w przypadku
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Pociągi wojewódzkie przewożące pasażerów do miejsca pracy, przyjeżdżające do stacji końcowej w godzinach 05:30÷08:30 mają priorytet nad pociągami
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zgłoszenie o uszkodzeniu urządzeń kontrolnych do prowadzenia pociągów SHP przekazuje się poprzez pisemny rozkaz?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Weryfikacja poprawności działania zamknięć nastawczych z płytką o grubości 4 mm powinna być przeprowadzona
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zablokowanie bloku końcowego przy poprawnie działającej blokadzie liniowej oznacza
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Który z poniższych posterunków ruchu pozwala na zmianę kolejności odjazdów pociągów kierowanych na tor szlakowy przylegający do niego?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Sygnał: uniesiona ręka maszynisty pociągu, poruszana po łuku nad głową oznacza
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sposób przedstawiony na rysunku oznacza się

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Aby ocenić prawidłowe przyleganie iglicy do opornicy, należy użyć blaszki o grubości
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zamieszczony na rysunku sygnalizator świetlny przekazuje sygnał

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jak długo należy zamknąć rogatki przed przybyciem pociągu do przejazdu kolejowego?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jaki sygnał jest sygnalizowany za pomocą kilku długich dźwięków oraz jednoczesnego poruszania ręką w wolnym tempie po łuku w górę i w dół?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdzie znajduje się zasadnicza pozycja dźwigni zwrotnicowej?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Do obiektów ekspedycyjnych znajdujących się w sieci PKP PLK S.A. zalicza się
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Przedstawiony na rysunku wskaźnik oznacza

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dyżurny ruchu w nastawni wykonawczej przekazuje telefonicznie polecenie do przygotowania trasy przejazdu?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Do blokowania zwrotnic z zamknięciami nastawczymi w określonej pozycji nie służą
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Masę hamującą pociągu oblicza się w celu, aby
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Gdy usłyszymy lub zauważymy dwa różne, sprzeczne sygnały, powinniśmy kierować się sygnałem, który
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Zdarzenie rozprucia zwrotnicy w mechanicznych urządzeniach zatrzymanych w nastawni jest sygnalizowane przez
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W przypadku, gdy powtarzacz zasygnalizuje awarię urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej SSP, co należy zrobić w pierwszej kolejności?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jak nazywa się w urządzeniach srk zestaw sprzętu służący do realizacji zadań nastawczych oraz przekazywania danych pracownikom obsługi?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Kto zajmuje się prowadzeniem książki przebiegów?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Sygnał S4 (jedno pomarańczowe światło migające na semaforze) pozwala na poruszanie się z maksymalną prędkością dozwoloną na danym odcinku toru kolejowego oraz wskazuje, że kolejny semafor daje sygnał umożliwiający jazdę z prędkością nieprzekraczającą
Brak odpowiedzi na to pytanie.
W sytuacji, gdy elektryczna zastawka nad blokiem końcowym nie zostanie zwolniona, po przyjeździe pociągu na stację na sygnał zezwalający na semaforze, dyżurny ruchu ma obowiązek odnotować usterkę w książce srk E-1758 oraz
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Przedstawiony na rysunku wskaźnik umieszcza się

Brak odpowiedzi na to pytanie.
SWDR to system komputerowy
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Oznakowanie ograniczenia prędkości jazdy na szlaku poniżej 10 km/h powinno być zabezpieczone tarczami
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Pojedynczy wagon bądź zestaw wagonów, które zostały odczepione jednorazowo od lokomotywy lub reszty taboru, a następnie odrzucone lub złożone, to
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jak długo dyżurny ruchu ma obowiązek czekać na pociąg skomunikowany, jeśli nie uzgodniono tego z dyspozytorem liniowym w zarządzie ruchem kolejowym, w przypadku opóźnienia pociągu mającego zapewnić skomunikowanie?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Sprawdzenie, czy wagony w pociągu pasażerskim są zaopatrzone w wodę oraz czy posiadają ogrzewanie, należy do zadań
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Przedstawiony na rysunku sygnał S10 oznacza jazdę z prędkością nieprzekraczającą 40 km/h, a przy następnym semaforze

Brak odpowiedzi na to pytanie.
Dyżurny ruchu po zauważeniu zagrzania czopa osi w zestawie kołowym powinien
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Plany ewakuacyjne powinny być
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Jakie działanie wykonuje system "Radio stop"?
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Wyodrębniony technicznie i organizacyjnie fragment linii kolejowej, stanowiący jeden obszar zarządzania ruchem kolejowym z zastosowaniem komputerowych lub przekaźnikowych urządzeń srk, wyposażonych w komputerowe pulpity nastawcze, określa się mianem
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Podczas formowania składu pociągu mogą być wykorzystane
Brak odpowiedzi na to pytanie.
Na polecenie kierownika manewrów lub manewrowego możliwe jest przestawienie wagonów bez czynnego hamulca zespolonego w liczbie nieprzekraczającej rzeczywistej liczby osi, która wynosi
Brak odpowiedzi na to pytanie.