Pytanie 1
Pytanie: "W jaki sposób moglibyśmy poprawić obsługę klienta?" jest pytaniem o charakterze
Wynik: 34/40 punktów (85,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Pytanie: "W jaki sposób moglibyśmy poprawić obsługę klienta?" jest pytaniem o charakterze
Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?
Całkowity zasięg kampanii reklamowej wynosi 35%. W związku z tym, jaki może być zasięg efektywny tej samej kampanii?
Do badań efektywności reklamy wykorzystano arkusz kalkulacyjny. Którą formułę należy wpisać w komórce D2, aby otrzymać prawidłową wartość wskaźnika rentowności reklamy?

Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki perfum. Którą informację można odczytać z wykresu?

Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako
Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.
Na podstawie tekstu w ramce określ, którego fragmentu dokumentu związanego z emisją reklamy w sieci miejskich telebimów on dotyczy.

Które z urządzeń przedstawionych na załączonych rysunkach służy do wycinania liter przestrzennych w materiałach typu styropian lub styrodur?

Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?
Jaką kategorię analizy SWOT firmy można przypisać do braku funduszy w budżecie na kampanie reklamowe w nadchodzącym roku?
Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?
Grafik podczas tworzenia projektu reklamy chce skorzystać z obrazu znalezionego w banku zdjęć. Jeżeli do fotografii załączono przedstawiony na ilustracji symbol, to grafik

Jeśli agencja reklamowa działa tylko na obszarze województwa mazowieckiego, to jej zasięg obejmuje rynek
Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku
Renomowana firma ogrodnicza uczestniczy w Targach Kwiatowych. Stoisko, o którym numerze, powinna zamówić w celu najlepszej i najbardziej efektownej ekspozycji swoich produktów?

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.
| Tytuł periodyków | Rok 2015 | Rok 2014 |
|---|---|---|
| Procent respondentów | ||
| Piękny styl | 8,40% | 6,65% |
| Piękny dom | 9,65% | 7,60% |
| Piękny ogród | 5,30% | 5,45% |
| Piękne mieszkanie | 4,20% | 2,35% |
Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest
Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?
| A. | B. | C. | D. |
|---|---|---|---|
| Prezentacja oferty | Negocjacje | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje |
| Określenie potrzeb klienta | Prezentacja oferty | Prezentacja oferty | Podpisanie umowy |
| Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje | Prezentacja oferty |
| Negocjacje | Podpisanie umowy | Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta |
Przekaz reklamowy został zamieszczony na papierowej opasce (taśmie) obejmującej czasopismo, która powoduje otworzenie się magazynu na artykule sponsorowanym. Reklama prasowa zaprojektowana w tej formie to

Jaką czynność należy przeprowadzić w stworzonym arkuszu kalkulacyjnym z bazą danych, aby zobaczyć jedynie dane o zleceniu dla danego klienta, które zostało zrealizowane w określonym miesiącu i odnosi się do projektu wyznaczonych nośników reklamowych?
Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego
Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?
| ilość spotów 300 | ilość spotów 300 | ilość spotów 200 | ilość spotów 200 |
| dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 4 | dzienna ilość spotów 6 |
| emisja spotów pasmowa | emisja spotów dowolna | emisja spotów dowolna | emisja spotów pasmowa |
| czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s |
| koszt kampanii 900 | koszt kampanii 1 200 | koszt kampanii 1 000 | koszt kampanii 900 |
| A. | B. | C. | D. |
Klient agencji reklamowej oczekuje gwarancji, że materiały reklamowe będą wydrukowane na papierze, którego produkcja przebiegała z uwzględnieniem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko leśne. Pracownik agencji reklamowej realizując to zlecenie, powinien sprawdzić, czy na opakowaniu papieru widnieje znak

Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z
Jakie materiały reklamowe POS, które mają być umieszczone na półce, powinny zostać uwzględnione w zamówieniu od klienta?
Na podstawie tekstu w ramce określ, którego rodzaju dokumentu on dotyczy.
| ...może być zgłoszona wyłącznie na piśmie pod rygorem nieważności. Pismo musi zawierać: dane identyfikacyjne zleceniodawcy, numer zlecenia, datę wadliwej emisji/wyświetlenia reklamy oraz opis rodzaju i charakteru błędu/ów, informację o nie wyemitowaniu/nie wyświetleniu reklamy wraz z datą/datami tego lub tych faktów. |
Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?
W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
Jaką kategorię czynników z analizy SWOT przedsiębiorstwa reprezentują wysokie kompetencje pracowników tej organizacji?
Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych
Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?
| Cennik opłat | |
|---|---|
| Rodzaj reklamy | Cena CPM (tysiąca odsłon) |
| Baner podwójny 750x200 | 400,00 zł |
| Baner główny 750x100 | 200,00 zł |
| Box w artykułach 250x500 | 300,00 zł |
| Skyscraper | 250,00 zł |
Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować
Producent odzieży dla kobiet, dzięki przeprowadzonej kampanii promocyjnej, osiągnął 6% udziału w rynku. W tym samym czasie jego wkład w reklamę branżową wyniósł 2%. Jaki jest współczynnik efektywności reklamy?
Jest to coś w rodzaju tytułu dla tekstu, co ma zachęcić odbiorcę do przeczytania reklamy. Związany z określonym komunikatem często ulega zmianie w ramach jednej kampanii. Przedstawiony opis dotyczy
Który środek poetycki został użyty w sloganie Śpiesz się powoli?
Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?
Który efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?
