Pytanie 1
Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów
Wynik: 35/40 punktów (87,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów
Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do
Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?
Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?
Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej
Do czego służy program komputerowy, którego okno przedstawiono na rysunku?

Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
| Parametr | Wartość parametru |
|---|---|
| Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
| Zasięg kampanii | 80% |
| Częstotliwość kampanii | 2 |
Pracownik agencji reklamowej ma zamieścić reklamę w dwóch miesięcznikach, cieszących się największym zainteresowaniem klientów. Na podstawie wyników czytelnictwa miesięczników w roku 2016, wskaż czasopisma, które powinny zostać wybrane.

Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu
System zarządzania informacjami o klientach, służący do budowania relacji z klientami, to system
Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
Opracowanie układu w wybranym medium przez agencję reklamową odnosi się do
Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę
Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny
Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?
Na podstawie danych przedstawionych na wykresie wskaż, w których latach nastąpił wzrost wydatków na reklamę w USA o 0,85 mld zł.

Jaką metodę określania budżetu reklamowego należy wybrać, gdy kluczowym czynnikiem są możliwości finansowe przedsiębiorstwa?
Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?
Procentowy iloraz liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń stanowi wskaźnik efektywności reklamy internetowej, który określa się jako
Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako
Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?
Ile czasu potrzeba, aby zrealizować zamówienie klienta dotyczące wydruku zatwierdzonego wzoru wizytówki?
Parametry zlecenia:
Parametry technologiczne:
|
Miarą dobrej obsługi klienta jest
Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?
Którą formę reklamy internetowej oznaczono znakiem zapytania na rysunku?

Jaką dokumentację powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
Agencja reklamowa, która otrzymała zlecenie na przygotowanie spotu reklamowego, zdecydowała, że przed publikacją przeprowadzi ocenę projektu przekazu i w razie potrzeby wprowadzi poprawki. W tym celu powinna zastosować
Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?
| nazwa | cena netto |
|---|---|
| Projekt | 100,00 zł |
| Tkanina winylowa | 150,00 zł |
| Oczka umieszczone co 30 cm | 15,00 zł |
| Wydruk | 75,00 zł |
Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:
Które urządzenie powinna wybrać agencja reklamowa w celu realizacji zamówienia klienta, aby oprawić i sczepić kilkadziesiąt luźnych jednakowo rozmiarowych kartek?




Największy wzrost udziału w rynku w porównaniu z rokiem 2013 należy do

Waluty zagraniczne oraz inne formy płatności stanowią przedmiot transakcji na rynku
Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w
| Charakterystyka spotu reklamowego | |
|---|---|
| — | nie nadużywa zaufania odbiorcy, |
| — | nie wykorzystuje braku doświadczenia lub wiedzy odbiorcy, |
| — | nie zawiera elementów zachęcających do aktów przemocy. |
Efektem których działań marketingowych jest wprowadzenie karty przedstawionej na rysunku?

Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego
Główną wadą reklamy w kinie, emitowanej przed rozpoczęciem filmu, jest