Pytanie 1
Jaki rodzaj bazy danych kontrahentów przedstawiono na rysunku?

Wynik: 34/40 punktów (85,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jaki rodzaj bazy danych kontrahentów przedstawiono na rysunku?

Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
| Parametr | Wartość parametru |
|---|---|
| Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
| Zasięg kampanii | 80% |
| Częstotliwość kampanii | 2 |
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
| Koszty ponoszone przez agencję: |
| — zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |
Która kolejność jest prawidłowa podczas procesu druku sitowego?

Przedsiębiorstwo planuje osiągnąć najwyższą skuteczność oddziaływania na potencjalnych klientów. W tym celu powinna być wykorzystana reklama
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium
Jaką metodę prezentacji reklamy warto wykorzystać, aby zaprezentować atuty nowego odkurzacza?
Który rodzaj bazy danych został przedstawiony na schemacie, gdzie dane grupują się na kolejnych poziomach na zasadzie podrzędności i nadrzędności?

Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
Aby stworzyć prezentację produktu reklamowego, konieczne jest przeprowadzenie obróbki graficznej zdjęcia. W związku z tym powinno się skorzystać z programu
Firma zleciła przygotowanie projektu zaproszenia według następujących zasad: na środku napis zaproszenie w kolorze czarnym, krój pisma bez szeryfów, dwa elementy ozdobne również na środku. Agencja przygotowała do akceptacji projekt pokazany na rysunku. Wskaż elementy niezgodne z wytycznymi klienta.

Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w
Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?
Firma działa na rynku od pół roku. W planie reklamowym postanowiła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jednakże promocja nie może być zbyt droga, gdyż firma jeszcze nie osiągnęła profitów. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem będzie wybór takiego nośnika jak
Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1x2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

Negocjator powinien unikać
Który element logo przedstawiony na zamieszczonym rysunku oznaczono strzałką?

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
Jaką kartkę papieru w formacie można umieścić w kopercie C4 bez jej składania?
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.
| Czas (gg:mm:ss) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| godziny | reklamy | telesprzedaż | ogłoszenia i komunikaty | zapowiedzi programów | |
| A. | 900-1000 | 0:03:05 | 0:01:05 | 0:00:00 | 0:02:05 |
| B. | 1000-1100 | 0:02:03 | 0:03:00 | 0:01:30 | 0:03:01 |
| C. | 1100-1200 | 0:04:24 | 0:02:06 | 0:03:01 | 0:01:04 |
| D. | 1200-1300 | 0:03:04 | 0:01:08 | 0:03:02 | 0:01:25 |
Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?
Które medium powinna zaproponować swojemu klientowi agencja reklamowa, biorąc pod uwagę częstotliwość śledzenia reklam przez potencjalnych klientów?
| Medium | Częstotliwość śledzenia reklam | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Zawsze (%) | Często (%) | Czasami (%) | Rzadko (%) | Wcale (%) | |
| Telewizja ogólnopolska | 9 | 46 | 28 | 12 | 4 |
| Telewizja regionalna | 2 | 12 | 28 | 36 | 22 |
| Prasa codzienna ogólnopolska | 2 | 11 | 24 | 35 | 28 |
| Prasa codzienna regionalna | 2 | 10 | 28 | 34 | 26 |
Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się
Który produkt otrzymano po wydrukowaniu 1000 sztuk wizytówek w kolorystyce 4+0?
Jakie minimalne natężenie światła należy zapewnić na stanowisku pracy przewidzianym dla prac związanych z obsługą komputera?
| Rodzaj wnętrza, zadania | Natężenie oświetlenia, lx |
|---|---|
| Segregowanie, kopiowanie | 300 |
| Pisanie ręczne, pisanie na maszynie, czytanie, obsługiwanie klawiatury, przetwarzanie danych | 500 |
| Kreślarnie | 750 |
| Stanowiska projektowania wspomagane komputerowo | 500 |
| Sale posiedzeń i konferencyjne | 500 |
| Archiwa | 200 |
Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?
Który zestaw odpowiedzi charakteryzuje budowę zamieszczonego logo?

Jakie narzędzie jest przeznaczone do tworzenia oraz modyfikowania podstawowej bazy danych?
Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?
Który z przedstawionych programów komputerowych umożliwia kalkulowanie cen dla klienta?
