Pytanie 1
W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po
Wynik: 30/40 punktów (75,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
Styl negocjacji, w którym stawia się na rozwiązanie korzystne dla obu stron, nazywa się stylem
Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?
Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
Procentowy iloraz liczby kliknięć w reklamę internetową do liczby jej wyświetleń stanowi wskaźnik efektywności reklamy internetowej, który określa się jako
Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki
Na podstawie tabeli określ, która marka rowerów górskich jest najbardziej rozpoznawalna wśród konsumentów.
| marka | spontaniczna świadomość marki [%] | spontaniczna świadomość reklamy [%] |
|---|---|---|
| Blast | 29 | 13 |
| Fourwheel | 13 | 4 |
| Dynamo | 18 | 11 |
| Sixter | 24 | 21 |
Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?
Jak można ocenić jakość obsługi klienta?
Jaką strategię dystrybucji powinien wybrać producent sprzętu AGD z tzw. średniej klasy cenowej?
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
Klient, który wchodzi do sklepu i zwraca się do sprzedawcy mówiąc: "Zauważył Pan, przyszedłem tutaj po..." i rozgląda się po półkach, jest klientem
Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C
Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?
Pytanie: "W jaki sposób moglibyśmy poprawić obsługę klienta?" jest pytaniem o charakterze
Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?
Na podstawie wykresu określ, w którym przedziale czasowym średnia cennikowa cena 30-sekundowego spotu będzie najniższa dla reklamodawcy.

Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?
Termin "e-Media Relations" odnosi się do
Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?
Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?
W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym określa praktykę rynkową agresywną, której przykład pokazano w załączeniu, jako działanie

Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała
Na podstawie załączonego wykresu wskaż, z którą grupą klientów współpraca będzie najbardziej opłacalna dla agencji reklamowej.

W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?
Która z reklam, poddanych wstępnej ocenie respondentów przed emisją, najlepiej łączy w sobie trzy cechy: najbardziej wyróżnia się na tle innych, skłania do zakupu i kreuje wizerunek marki?

W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na
Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?
Głównym celem kampanii promocyjnej jest poinformowanie klientek zakładu fryzjerskiego o nowościach w zabiegach na włosy. Która z poniższych form reklamy umożliwi najlepsze dotarcie do grupy docelowej, jaką stanowią kobiety na co dzień poruszające się samochodami, słuchające jednocześnie lokalnych stacji radiowych?
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach
Kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy