Pytanie 1
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
Wynik: 34/40 punktów (85,0%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań
W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

Producent soku tłoczonego z świeżych ekologicznych gruszek planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który będzie przypominał sok jabłkowy. Jakie kluczowe cele powinien obrać w trakcie kampanii promocyjnej?
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
| Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
|---|---|---|
| Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
| Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
| Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
| Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji
Ceny psychologiczne to ceny
Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę
Które z elementów marketingu mix odnosi się do interakcji firmy z rynkiem?
Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?
Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad
Wypowiedź przytoczona w ramce jest charakterystyczna dla klienta typu
| „Potrzebuję strony internetowej, responsywnej z zastosowaniem systemu zarządzania treścią. Proszę zaproponować kilka strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy." |
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę kremu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient
Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.
| rok | 2015 | 2014 | |
| Program | Stacja | oglądalność | oglądalność |
| BiznesTV 17:00 | TVP1 | 37,23% | 34,34% |
| BiznesPLUS 19:30 | TVP1 | 27,55% | 25,70% |
| BiznesPRO 18:00 | TVP2 | 13,04% | 13,53% |
| BiznesINFO 19:00 | TVN | 23,39% | 25,66% |
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

Który wykres przedstawia cykl życia produktu modernizowanego co pewien czas, co wpływa pozytywnie na wyniki sprzedaży?

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?
Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta
"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
Zamieszczony na ilustracji przebieg krzywej życia produktu dotyczy produktu

Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
Do dokumentacji technologicznej nie wlicza się
AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:
Na podstawie wykresu określ jaki procent czytelniczek stanowią kobiety w wieku do 44 lat.

Agencja reklamowa podczas prowadzenia kampanii reklamowej firmy X, zapytała respondentów czy zetknęli się z daną reklamą, a jeśli tak, to gdzie się z nią zetknęli. Wyniki badań przedstawiono na wykresie. Który z wymienionych wniosków można wysnuć na podstawie otrzymanych wyników?

Najmniej skuteczna metoda negocjacji, oparta na przekonaniu, że druga strona posiada wady i działa nieuczciwie, to strategia typu
Dokument, który ma na celu definiowanie grupy docelowej kampanii, zawierający zapytanie o wskazanie obszaru, branży, wieku, płci oraz słów kluczowych, zostanie wysłany do klienta, który zwrócił się o wycenę reklamy
Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?
Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?
Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
Na podstawie danych przedstawionych na wykresie wskaż, dla którego medium przewiduje się największy spadek (wyrażony w punktach procentowych) udziału w globalnych wydatkach w roku 2017 w stosunku do roku 2014.
