Pytanie 1
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
Wynik: 31/40 punktów (77,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
Obiektem branży hotelarskiej jest budynek
Dla jakich obiektów zakwaterowania wyodrębnia się trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?
Jakiego zwrotu powinno się użyć, pisząc list powitalny do rektora uczelni wyższej?
W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie
Recepcjonista powinien poinformować dział o potrzebie zorganizowania sali konferencyjnej w hotelu?
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?
W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada
Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych, recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?
| Usługi standardowe (bezpłatne): Internet w pokojach. Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi. Udogodnienia dla niepełnosprawnych. Przechowalnia bagażu. Usługi na zamówienie (płatne): | Usługi standardowe (bezpłatne): Internet w pokojach. Suszarka do włosów. Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi. Kompleksowe usługi świadczone w recepcji. Depozyt. Usługi na zamówienie (płatne): |
| Oferta 1. | Oferta 2. |
| Usługi standardowe (bezpłatne): Udogodnienia dla niepełnosprawnych. Przechowalnia bagażu. Kompleksowe usługi świadczone w recepcji. Depozyt. Usługi na zamówienie (płatne): | Usługi standardowe (bezpłatne): Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi. Przechowalnia bagażu. Kompleksowe usługi świadczone w recepcji. Usługi na zamówienie (płatne): |
| Oferta 3. | Oferta 4. |
Która z wymienionych usług dodatkowych będzie najodpowiedniejsza dla rodziny z dwojgiem dzieci w wieku przedszkolnym, która przebywa w hotelu?
Czym nie jest element promocji?
Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?
Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?
| Od: Krystyna Nowak < [email protected]> Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]> Wysłano: 10 kwietnia 21:32 Temat: Zamówienie Witam, Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br. z uwzględnieniem oddzielnych łóżek. Z poważaniem Krystyna Nowak |
Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?
Zgodnie z umową między hotelem a biurem podróży, podstawą do rozliczenia grupy turystycznej w hotelu jest
Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób
Jaką minimalną powierzchnię musi mieć pokój dwuosobowy w hotelu ***?
Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.
| Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?
Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować
Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?
Czym zajmuje się Polskie Zrzeszenie Hoteli?
W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?
Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono
Niestabilność władzy oraz występowanie napięć społecznych w kraju doprowadzą do
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
Właściciel Motelu Matylda** zaktualizował wygląd hallu recepcyjnego. Czy jest to działanie w ramach strategii
Jakie informacje, oprócz imienia i nazwiska gościa, powinny znaleźć się w karcie pobytu?
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?
Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania działowi technicznemu?
| Ponadto zamawiamy: | |
| 1. | Przygotowanie i wysłanie imiennych zaproszeń. |
| 2. | 20 laptopów podłączonych do sieci internetowej. |
| 3. | Dwie przerwy kawowe (menu do ustalenia). |
| 4. | Transport z lotniska dwóch uczestników konferencji. |
| 5. | Pakiet konferencyjny dla każdego uczestnika (notatnik i długopis) wręczony przy rejestracji na konferencji. |
| 6. | Ustawienie stołów konferencyjnych w podkowę. |
Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?