Pytanie 1
Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?
Wynik: 15/40 punktów (37,5%)
Wymagane minimum: 20 punktów (50%)
Jakim rodzajem promocji jest akcja hotelu, która polega na zaproszeniu przedstawicieli mediów oraz władz lokalnych na ceremonię otwarcia hotelowego SPA?
Osoba przebywająca w hotelu, charakteryzująca się intensywnymi i szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wytrwała, często impulsywna, porywcza i gwałtowna to:
Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?
W hotelu 3* usługa bagażowa jest
Koncern samochodowy zamówił w hotelu organizację ośmiogodzinnej konferencji dla dyrektorów swoich oddziałów. Na podstawie fragmentu zamówienia określ, które usługi recepcjonista powinien zlecić do zrealizowania przez dział techniczny.
Ponadto zamawiamy:
|
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię mieszkalną pokoju dwuosobowego w hotelu 4*.
Lp. | WYMAGANIA | ***** | **** | *** | ** | * |
---|---|---|---|---|---|---|
IV. Część mieszkalna | ||||||
26. | Powierzchnia mieszkalna pokoju w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, logii itp.): | O | O | O | O | O |
1) pokój 1-osobowy | 14 | 12 | 10 | 9 | 8 | |
2) pokój 2-osobowy | 18 | 16 | 14 | 12 | 10 | |
3) pokój 3-osobowy | 16 | 15 | 14 | |||
4) pokój 4-osobowy | 18 | 16 |
Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?
Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi
Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?
Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.
sala/data | BIAŁA 20 osób | NIEBIESKA 100 osób | SZARA 20 osób | KREMOWA 100 osób | ZŁOTA 20 osób |
---|---|---|---|---|---|
10.07 | |||||
11.07 | R - a | ||||
12.07 | R - a | ||||
13.07 | R – b | R - a | R - b | ||
14.07 | R – b | R - b | |||
15.07 | R - b | ||||
Legenda: R – a: zajęta w godz. 900-1300 R – b: zajęta w godz. 1400-1800 można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota. wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800 |
Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
Za co spośród wymienionych rzeczy hotelarze biorą odpowiedzialność?
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w letnim okresie, hotel usytuowany nad brzegiem morza, z dużym wyprzedzeniem opracowuje ofertę sprzedaży usług typu
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
Do której godziny, w dniu przybycia, pokój hotelowy będzie dostępny dla gościa w ramach rezerwacji niegwarantowanej zgodnie z Kodeksem Postępowania Praktycznego?
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?
W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?
Podczas obsługi klientów recepcjonista nie powinien w ramach swoich zadań
Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?
Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.
Na zakończenie zmiany recepcjonista sporządził przedstawiony dokument. Które zestawienie sporządził recepcjonista?
Pokój numer | śniadanie | obiad | kolacja |
---|---|---|---|
101 DBL | 2 | 2 | 2 |
102 A | 3 | 3 | 0 |
103 DBL | 1 | 1 | 1 |
104 SGL | 1 | 1 | 1 |
Razem | 7 | 7 | 4 |
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
Wskazanie wszystkich dróg ewakuacyjnych w obiekcie hotelowym jest wymogiem
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
W celu umożliwienia gościom bezpiecznego opuszczenia hotelu w przypadku zagrożenia po zapadnięciu zmroku, system oświetlenia ewakuacyjnego instaluje się