Doskonale, rozpoznałeś brak samopodtrzymania w układzie. W obwodzie sterowania silnika klatkowego kluczową rolę pełni stycznik K1, który powinien być podtrzymywany przez własny styk pomocniczy, co zapewnia ciągłość działania po zaniku sygnału startowego. W analizowanym przypadku brak ciągłości między stykami S1:22 i K1:13 sugeruje, że nie ma samopodtrzymania. W praktyce, gdy przycisk startowy (S2) zostaje naciśnięty, cewka stycznika K1 powinna zostać zasilona, co z kolei zamyka styk pomocniczy (K1) podtrzymując cewkę stycznika. W ten sposób, nawet po zwolnieniu przycisku startowego, stycznik pozostaje zamknięty. Brak tego połączenia uniemożliwia uruchomienie silnika, nawet jeśli wszystkie inne elementy obwodu są sprawne. W rzeczywistości, prawidłowe funkcjonowanie tego mechanizmu jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa i efektywności pracy układu, zgodnie z normami PN-EN 60947 dotyczących urządzeń niskonapięciowych. Może to być również przyczyną niespodziewanych przestojów w produkcji, co z mojego doświadczenia jest dość kłopotliwe.
Analizując wyniki pomiarów ciągłości połączeń, można dostrzec kilka błędnych założeń. Pierwszym z nich jest przypuszczenie, że problem leży w uszkodzeniu przycisku rozwiernego S1. Wartość rezystancji między punktami F2:96 i S1:21 oraz S1:21 i S1:22 wynosi 0 Ω, co oznacza, że S1 poprawnie przewodzi prąd. Następnie, biorąc pod uwagę przypuszczenie o uszkodzeniu przycisku zwiernego S2, również nie znajduje potwierdzenia w danych, gdyż rezystancja między S1:22 i S2:13 wynosi 0 Ω. W kontekście braku połączenia między przyciskiem zwiernym a cewką stycznika, mierzona wartość między S2:13 i S2:14 jest ∞ Ω, co sugeruje przerwę. Jednakże, to nie jest główna przyczyna problemu, ponieważ taki pomiar jest standardowy w przypadku otwartego (nieaktywowanego) przycisku. Typowym błędem myślowym jest skupienie się na pojedynczych elementach bez rozważenia ich ról w całym obwodzie. To często prowadzi do błędnych wniosków, gdyż można łatwo przeoczyć kluczowe połączenia, takie jak samopodtrzymanie. W codziennej praktyce technicznej, należy zwracać uwagę na całokształt obwodu, a nie jedynie na pojedyncze elementy, co pozwala na szybsze i bardziej skuteczne rozwiązywanie problemów.