Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Montaż i obsługa maszyn i urz…

Na rysunku przedstawiono przebieg czasowy napięcia na zaciskach silnika

Ilustracja do pytania 3
A. synchronicznego zasilanego z falownika napięcia.
B. indukcyjnego zasilanego z falownika prądu.
C. prądu stałego zasilanego z prostownika sterowanego.
D. prądu stałego zasilanego z czopera.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

Jaka może być przyczyna uruchamiania się silnika indukcyjnego pierścieniowego przy otwartym rozruszniku?

A. Zakleszczenie się szczotek w obsadach szczotkowych.
B. Zmieniona kolejność połączenia dwóch faz.
C. Zwarcie w uzwojeniu wirnika.
D. Przerwa w uzwojeniu stojana.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

Które parametry silnika asynchronicznego pierścieniowego można wyznaczyć w przedstawionym na rysunku układzie pomiarowym?

Ilustracja do pytania 9
A. Przekładnie napięciowe przy połączeniu w gwiazdę i w trójkąt.
B. Rezystancje uzwojeń stojana.
C. Rezystancje uzwojeń wirnika.
D. Impedancje zwarciowe przy połączeniu w gwiazdę i w trójkąt.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

Jaki element stycznika typu TSM-1 przedstawionego na rysunku należy wcześniej zdemontować, aby możliwa była wymiana jego cewki?

Ilustracja do pytania 11
A. Styki pomocnicze rozwierne.
B. Pętlę tłumiącą.
C. Komory gaszące stycznika.
D. Styki pomocnicze zwierne.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

W przedstawionym schemacie połączeń układu sterowania występują między innymi symbole graficzne oznaczające następujące elementy:

Ilustracja do pytania 12
A. zestyk zwierny przekaźnika czasowego, bezpiecznik topikowy, przycisk zwierny.
B. zestyk rozwierny przekaźnika czasowego, zestyk przekaźnika termicznego, cewkę stycznika.
C. zestyk rozwierny stycznika, przycisk zwierny, cewkę stycznika.
D. przycisk rozwierny, zestyk zwierny przekaźnika czasowego, zestyk zwierny stycznika.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

W czasie pracy silnika prądu stałego stwierdzono silne iskrzenie na komutatorze pomimo przeprowadzonej konserwacji szczotek. Aby usunąć tę usterkę należy wyłączyć silnik, a następnie

A. umyć komutator wodą.
B. wykonać szlifowanie komutatora.
C. posmarować olejem szczotki.
D. przetrzeć komutator olejem.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

W silniku szeregowym prądu stałego uruchomionym pierwszy raz po przeprowadzonej konserwacji stwierdzono nieprawidłowy kierunek obrotów. Przyczyną tego jest

A. odwrotne połączenie rozrusznika.
B. błędne połączenie uzwojeń wzbudzenia i twornika.
C. zmieniona biegunowość napięcia zasilającego.
D. złe ustawienie szczotek.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

Jaki rodzaj silnika należy zastosować do napędu układu zasilanego napięciem stałym, który wymaga bardzo dużego momentu rozruchowego (większego niż moment znamionowy)?

A. Szeregowy.
B. Bocznikowy.
C. Synchroniczny.
D. Asynchroniczny.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

Dławik jest elementem elektrycznym służącym do

A. zmiany wysokości napięcia w układzie.
B. zapobiegania zmianom częstotliwości.
C. zmiany prędkości obrotowej silników elektrycznych.
D. zapobiegania nagłym zmianom natężenia prądu.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

Na tabliczce znamionowej silnika o mocy Pn = 10 kW, przeznaczonego do pracy przerywanej, znajduje się oznaczenie S3 40%. Oznacza to, że przy cyklu zmienności obciążenia t = 10 minut, silnik powinien pracować w sposób następujący:

A. obciążenie mocą 10 kW przez 4 min, a potem wyłączenie na 6 min.
B. obciążenie mocą 10 kW przez 6 min, a potem obciążenie mocą 4 kW przez 4 min.
C. obciążenie mocą 10 kW przez 6 min, a potem wyłączenie na 4 min.
D. obciążenie mocą 10 kW przez 4 min, a potem obciążenie mocą 4 kW przez 6 min.
Montaż i obsługa maszyn i urz…

W trójfazowym silniku asynchronicznym klatkowym, w którym wyprowadzone są na tabliczkę zaciskową końcówki U1, U2, V1, V2, W1, W2 uzwojeń stojana, pomiary rezystancji izolacji należy wykonać między zaciskami

A. U1 i V1, U1 i W1, V1 i W1 po uprzednim zwarciu końcówek U2, V2, W2.
B. U1 i V1, U1 i W1, V1 i W1 oraz między U1, V1, W1 a korpusem silnika.
C. U2 i V2, U2 i W2, V2 i W2 po uprzednim zwarciu końcówek U1, V1, W1.
D. U1 i U2, V1 i V2, W1 i W2 oraz między U2, V2, W2 a korpusem silnika.