Odpowiedź 'Receptywności, czyli przyswajalności' jest poprawna, ponieważ higienistka stomatologiczna zastosowała podejście, które umożliwiło dzieciom zrozumienie skomplikowanych aspektów higieny jamy ustnej poprzez demonstrację praktycznych działań. W edukacji zdrowotnej kluczowe jest, aby uczestnicy mogli przyswajać wiedzę w sposób angażujący, co higienistka zrealizowała poprzez wizualizację z wykorzystaniem modelu szczęk i szczoteczki. W ten sposób dzieci mogły zobaczyć, jak powinno wyglądać prawidłowe szczotkowanie zębów, co zwiększa ich zdolność do zapamiętywania i stosowania tej wiedzy w praktyce. Zgodnie z wytycznymi WHO dotyczącymi edukacji zdrowotnej, stosowanie wizualnych i praktycznych metod nauczania jest jedną z najlepszych praktyk, ponieważ wspiera receptywność informacji oraz ich przyswajalność. W efekcie, dzieci nie tylko dowiadują się, jak dbać o zęby, ale również rozwijają umiejętności, które będą miały zastosowanie w ich codziennym życiu, co jest fundamentalne w procesie edukacyjnym.
Zasady wychowania w kulturze zdrowotnej są kluczowe dla efektywnej edukacji zdrowotnej, jednakże podejścia takie jak stopniowanie trudności, elastyczność oraz aktywność nie odpowiadają odpowiedzi, która dotyczy receptywności. Stopniowanie trudności i etapowość odgrywają ważną rolę w nauczaniu, jednak ich zastosowanie jest bardziej związane z organizowaniem materiału edukacyjnego w taki sposób, aby odpowiadał poziomowi zaawansowania ucznia. W przypadku higieny jamy ustnej, istotniejsze jest, aby dzieci mogły bezpośrednio przyswoić wiedzę w sposób przystępny i zrozumiały, co niekoniecznie wymaga stopniowania trudności. Elastyczność kładzie nacisk na dostosowanie metod do potrzeb ucznia, co jest istotne, ale samo w sobie nie gwarantuje przyswajalności wiedzy. Aktywność natomiast koncentruje się na zaangażowaniu ucznia w proces nauczania, co jest bez wątpienia cenne, ale ważne jest, aby aktywności były skonstruowane w sposób umożliwiający przyswajanie treści, co w tym przypadku nie zostało dostatecznie podkreślone. Kluczowym błędem myślowym w analizowanych odpowiedziach jest pominięcie istoty przyswajalności wiedzy, co w kontekście pracy higienistki stomatologicznej okazuje się najważniejsze dla zapewnienia skutecznej edukacji zdrowotnej wśród dzieci.