Zawód: Lakiernik samochodowy
Kategorie: Techniki lakierowania Sprzęt i narzędzia Pomiary i kontrola jakości
Odpowiedź "za niskie ciśnienie powietrza do rozpylania" jest poprawna, ponieważ niewłaściwe ciśnienie powietrza nie jest przyczyną wypływu lakieru przy zamkniętym spuście pistoletu. W praktyce, ciśnienie powietrza jest kluczowym czynnikiem wpływającym na proces atomizacji materiału w pistolecie lakierniczym. Zbyt niskie ciśnienie nie pozwala na odpowiednie rozproszenie farby, co może prowadzić do problemów w aplikacji, ale przy zamkniętym spuście nie powinno skutkować wypływem lakieru. Właściwe ciśnienie powietrza powinno wynosić zazwyczaj od 2 do 3 barów w zależności od rodzaju materiału i technologii aplikacji. Utrzymanie odpowiedniego ciśnienia pomaga w uzyskaniu równomiernej warstwy lakieru oraz minimalizuje ryzyko zacieków czy nierówności. Należy pamiętać, że w przypadku problemów z wypływem lakieru, warto również sprawdzić inne parametry, takie jak lepkość materiału, siłę docisku sprężyny i stan iglicy.