Kategorie: Choroby i niepełnosprawności Aktywizacja i terapia zajęciowa
Treningi umiejętności praktycznych są kluczowym elementem w procesie wspierania osób z niepełnosprawnością intelektualną w nabywaniu kompetencji życiowych. Poprawna odpowiedź odnosi się do metodyki, która koncentruje się na bezpośrednim i praktycznym uczeniu się, co jest niezbędne dla 17-letniej podopiecznej. Ta forma treningu jest zgodna z zasadami edukacji włączającej, które podkreślają, że nauka przez doświadczenie i praktykę jest bardziej efektywna niż teoretyczne podejścia. Przykłady zastosowania mogą obejmować naukę gotowania prostych posiłków, wykonywanie zakupów czy higienę osobistą. Poprzez powtarzalne ćwiczenia, które są dostosowane do jej poziomu umiejętności, można osiągnąć większą niezależność i pewność siebie. Warto również uwzględnić różnorodne strategie, takie jak tworzenie planów działania i korzystanie z pomocy wizualnych, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w pracy z osobami z niepełnosprawnościami. Treningi umiejętności praktycznych zwiększają także możliwości integracji społecznej, co jest istotnym celem w pracy z młodzieżą z niepełnosprawnościami.