Odpowiedź 'oglądu' jest na pewno trafiona. W pracy z dziećmi ważne jest, żeby skupić się na konkretnych rzeczach, które mogą zrozumieć i które są dla nich realne. Metoda oglądu polega na pokazywaniu im różnych obiektów i sytuacji, co daje im szansę na bezpośredni kontakt z tym, co badają. Dzięki temu uczą się lepiej, bo opierają się na tym, co faktycznie widzą i doświadczają. Na przykład, jeśli dzieci mają zajęcia, gdzie mogą obserwować liście albo kamienie, rozwijają swoje zmysły i zdolności poznawcze. To naprawdę dobra metoda, bo uczy przez doświadczenie, co jest super ważne w edukacji.
Wybór odpowiedzi o rozgromadzaniu, stopniowaniu trudności i przemienności zabaw nie jest najlepszy, jeśli chodzi o zasadę konkretu w pracy z dzieciakami. Metoda rozgromadzania, mimo że może dotyczyć grupowania rzeczy, nie skupia się na tym, co dzieci mogą od razu zobaczyć i poczuć. Stopniowanie trudności koncentruje się na wprowadzaniu trudniejszych zadań, a nie na pokazywaniu konkretnych przykładów, które mogą być dla nich zrozumiałe. Przemienność zabaw to fajna sprawa, ale nie do końca odnosi się do konkretów, co w pracy z maluchami jest kluczowe. Wczesna edukacja powinna bazować na realnych doświadczeniach, żeby dzieci mogły uczyć się przez obserwację i interakcję z otaczającym je światem. Jeśli w tym zakresie brakuje zrozumienia, to można się łatwo pogubić w tym, jak ważna jest konkretność w procesie nauczania.