Poprawna odpowiedź to Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, ponieważ zgodnie z Konstytucją RP to on zarządza wyborami do Sejmu i Senatu. Rola Prezydenta w tym procesie obejmuje ogłoszenie daty wyborów oraz nadzór nad ich przeprowadzeniem. W praktyce oznacza to, że Prezydent wydaje odpowiednie rozporządzenie, które określa szczegóły dotyczące wyborów, w tym terminy, zasady i procedury. Na przykład, w 2019 roku Prezydent ogłosił wybory do Sejmu na 13 października, co jest kluczowym elementem w demokratycznym procesie wyborczym. Działania Prezydenta są również wiążące z regulacjami Kodeksu wyborczego, który precyzuje procedury związane z organizacją wyborów. Odpowiednia organizacja wyborów jest istotna dla zapewnienia przejrzystości i uczciwości procesu demokratycznego, co jest zgodne z międzynarodowymi standardami wyborczymi oraz dobrymi praktykami w zarządzaniu wyborami.
Odpowiedzi, które wskazują na Prezesa Rady Ministrów, Marszałka Senatu czy Marszałka Sejmu jako osoby zarządzające wyborami do Sejmu i Senatu, są nieprawidłowe z kilku powodów. Prezes Rady Ministrów, mimo że posiada znaczącą rolę w administracji rządowej, nie ma formalnych uprawnień do ogłaszania wyborów. Jego zadania koncentrują się na wykonywaniu polityki rządu i zarządzaniu administracją publiczną, co nie obejmuje kwestii wyborczych. Marszałek Senatu i Marszałek Sejmu pełnią funkcje kierownicze w swoich odpowiednich izbach parlamentu, jednak ich kompetencje nie obejmują organizacji wyborów. Marszałek Senatu zajmuje się przede wszystkim przewodniczeniem sesjom Senatu oraz reprezentowaniem izby w kontaktach z innymi organami państwa, a Marszałek Sejmu podobnie pełni rolę w Sejmie. Sugerowanie, że to oni są odpowiedzialni za zarządzanie wyborami, jest niezgodne z zasadami podziału władzy oraz z funkcjonowaniem systemu demokratycznego w Polsce. Kluczowe jest zrozumienie, że zgodnie z Konstytucją, tylko Prezydent ma kompetencje do podejmowania decyzji w tej kwestii, a inne instytucje pełnią jedynie pomocnicze lub doradcze role. Dlatego też, mylnie interpretując rolę wymienionych osób, można dojść do fałszywych wniosków na temat struktury władzy i funkcjonowania systemu politycznego w Polsce.