Wskaż sprzęt laboratoryjny wchodzący w skład zestawu do sączenia pod zmniejszonym ciśnieniem.
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź wskazująca na kolbę ssawkową, lejek z sitowym dnem oraz pompkę wodną jako zestaw do sączenia pod zmniejszonym ciśnieniem jest prawidłowa. Kolba ssawkowa jest specjalnie zaprojektowana do przechwytywania i transportu cieczy, a jej konstrukcja umożliwia tworzenie podciśnienia wewnątrz kolby. Lejek z sitowym dnem odgrywa kluczową rolę w procesie filtracji, umożliwiając sączenie cieczy przez sitko, co pozwala na oddzielenie cząstek stałych od cieczy. Pompka wodna jest używana do redukcji ciśnienia, co jest istotne w procesach takich jak ekstrakcja czy destylacja, gdyż umożliwia efektywne usuwanie cieczy w niższych temperaturach, co z kolei zapobiega degradowaniu wrażliwych substancji chemicznych. Użycie tego sprzętu jest zgodne z najlepszymi praktykami laboratoryjnymi, gdzie ważne jest zachowanie integralności próbek oraz minimalizacja strat substancji lotnych.
Wybór sprzętu laboratoryjnego, który nie obejmuje kolby ssawkowej, lejka z sitowym dnem oraz pompki wodnej, świadczy o niepełnym zrozumieniu procesu sączenia pod zmniejszonym ciśnieniem. Odpowiedzi takie jak kolba miarowa, lejek szklany lub bagietka, choć przydatne w różnych kontekstach laboratoryjnych, nie są właściwe w tej sytuacji. Kolba miarowa służy głównie do dokładnego pomiaru objętości cieczy, co jest kluczowe w procesach chemicznych, ale nie ma zastosowania w kontekście sączenia. Lejek szklany, mimo że może być używany do filtracji, nie zapewnia odpowiedniego wsparcia w uzyskiwaniu podciśnienia, które jest istotne dla efektywności procesu. Bagietka, używana do przenoszenia cieczy, nie jest narzędziem odpowiednim do tworzenia warunków próżniowych. Zrozumienie zasad działania sprzętu i ich zastosowania jest kluczowe w laboratoriach, gdzie błędne podejście do doboru narzędzi może prowadzić do nieefektywności lub wręcz zanieczyszczenia próbek. Dlatego istotne jest, aby nie tylko znać funkcję poszczególnych elementów, ale także umieć je odpowiednio zestawić w kontekście danego procesu technologicznego.