Odpowiedź jakościowa jest prawidłowa, ponieważ w opisanym doświadczeniu chodzi o identyfikację obecności węgla i azotu w próbce na podstawie reakcji chemicznych, a nie o pomiar ich ilości. W przypadku analizy jakościowej, celem jest ustalenie, jakie substancje są obecne, a nie ich ilościowe określenie. Przykładem może być zastosowanie analizy jakościowej w laboratoriach chemicznych, gdzie sprawdza się obecność różnych związków chemicznych w próbkach. Przykładowo, reakcja węgla z wodą barytową, prowadząca do wykrycia CO2, jest klasycznym sposobem potwierdzania obecności tego pierwiastka. Podobnie, wykrycie cyjanku po dodaniu FeSO4, skutkujące powstaniem błękitu pruskiego, jest także techniką analizy jakościowej, która pozwala na identyfikację obecności azotu w formie cyjanku. Dobre praktyki w laboratoriach chemicznych podkreślają znaczenie analizy jakościowej jako pierwszego kroku w badaniu składu chemicznego substancji.
Analiza radiometryczna odnosi się do wykorzystania promieniowania do pomiaru radioaktywności izotopów w próbce, co jest zupełnie innym podejściem niż przedstawione w pytaniu. W przypadku doświadczenia opisanego w treści, nie mamy do czynienia z badaniem aktywności promieniotwórczej, lecz z klasycznymi reakcjami chemicznymi, które służą do identyfikacji substancji. Z kolei analiza ilościowa koncentruje się na określaniu stężenia poszczególnych składników w próbce, co również nie jest zgodne z celem opisanego doświadczenia. Przykładem analizy ilościowej byłoby zastosowanie spektrometrii masowej lub chromatografii, które służą do precyzyjnego pomiaru ilości substancji. Istotne jest, aby zrozumieć, że podejścia te różnią się zasadniczo od analizy jakościowej, której celem jest jedynie ustalenie obecności danej substancji, a nie jej ilości. Podobnie, analiza instrumentalna odnosi się do szerokiego zestawu metod wykorzystujących różne instrumenty do analizy chemicznej. Chociaż instrumentalne metody analizy mogą być stosowane w analizach jakościowych, to w opisywanym przypadku zastosowane techniki są klasycznymi reakcjami chemicznymi, a nie metodami instrumentalnymi. W rezultacie, błędne odpowiedzi wynikają często z nieporozumienia dotyczącego celów i metod różnych rodzajów analiz chemicznych.