Tablica informacyjna jest kluczowym elementem ekologicznych ścieżek dydaktycznych, ponieważ pełni funkcję edukacyjną i informacyjną. Jej głównym celem jest przekazywanie informacji na temat lokalnej flory i fauny, ekosystemów oraz zasad ochrony środowiska. Właściwie zaprojektowana tablica informacyjna powinna być czytelna, estetyczna i dobrze umiejscowiona, aby przyciągała uwagę odwiedzających. Przykładem zastosowania tablicy informacyjnej może być umieszczenie na niej mapy szlaku, informacji o gatunkach roślin i zwierząt, a także wskazówek dotyczących zachowań proekologicznych. W wielu krajach, zgodnie z wytycznymi organizacji zajmujących się ochroną środowiska, tablice te powinny być regularnie aktualizowane, aby odzwierciedlały zmiany w ekosystemach oraz dostarczały najnowsze informacje o ochronie środowiska. W ten sposób tablice informacyjne nie tylko edukują, ale również angażują społeczność w działania na rzecz ochrony przyrody.
Zjeżdżalnia, kapliczka oraz piaskownica z piaskiem nie są odpowiednimi elementami, które powinny znajdować się na ekologicznej ścieżce dydaktycznej. Zjeżdżalnia, jako obiekt rekreacyjny, nie ma związku z edukacją ekologiczną i nie sprzyja nauce o naturze. Jej obecność może wręcz odwracać uwagę odwiedzających od celów edukacyjnych. Kapliczka, choć może mieć wartość kulturową, nie dostarcza konkretnej wiedzy ekologicznej ani informacji o środowisku, co jest kluczowe na tego typu ścieżkach. Piaskownica z piaskiem, podobnie jak zjeżdżalnia, jest bardziej związana z placami zabaw niż z edukacją o ekosystemach, co sprawia, że nie pełni funkcji informacyjnej ani edukacyjnej. W kontekście ekologii i ochrony środowiska, kluczowe jest skupienie się na elementach, które mogą wspierać edukację i podnosić świadomość ekologiczną, a nie na tych, które służą czysto rozrywkowym celom. Stąd wynika, że umieszczanie takich obiektów na ścieżkach dydaktycznych jest nieefektywne i niezgodne z przyjętymi standardami edukacji ekologicznej.