Tablice informacyjne w ogrodzie dydaktycznym pełnią kluczową rolę w edukacji ekologicznej i promowaniu świadomości przyrodniczej. Dzięki nim odwiedzający mogą łatwo zrozumieć różnorodność roślin oraz ich znaczenie dla ekosystemu. Oznakowane rośliny pozwalają na identyfikację gatunków, co jest istotne dla nauki botanicznej i zrozumienia zjawisk zachodzących w naturze. Tablice informacyjne powinny być zgodne z normami, takimi jak ISO 7010, które definiują sposób prezentacji informacji w przestrzeni publicznej. W praktyce, tablice te mogą zawierać ilustracje, opisy, a także kody QR prowadzące do dodatkowych zasobów online. Dobrze zaprojektowane tablice zwiększają atrakcyjność ogrodu dydaktycznego, zachęcając do interakcji oraz pogłębiania wiedzy o przyrodzie.
Tablice informacyjne, choć istotne w wielu przestrzeniach publicznych, nie są tak kluczowe w kontekście skwerów, zieleni przyulicznej czy parków. Skwery często pełnią funkcje rekreacyjne, a ich głównym celem jest zapewnienie mieszkańcom miejsca do odpoczynku, co sprawia, że tablice informacyjne mogą być mniej istotne. Z kolei w zieleni przyulicznej, gdzie dominują aspekty funkcjonalne, takie jak kanalizacja deszczowa czy mała architektura, tablice informacyjne nie są koniecznym elementem. W parkach, chociaż mogą pełnić rolę informacyjną, ich zastosowanie jest bardziej zróżnicowane i mniej ukierunkowane na edukację. Często spotyka się w nich tablice dotyczące historii parku lub regulaminu korzystania, co nie odpowiada edukacyjnym funkcjom, jakie pełnią w ogrodach dydaktycznych. Takie podejście może prowadzić do błędnego założenia, że wszędzie, gdzie są rośliny, tablice informacyjne są niezbędne, podczas gdy w rzeczywistości ich rola i funkcjonalność są ściśle związane z celem i użytkownikami danego miejsca. Kluczowe jest zrozumienie, że kontekst oraz cel przestrzeni zielonej determinują potrzebę stosowania tablic informacyjnych.