Stojak na rowery jest kluczowym elementem infrastruktury rowerowej, szczególnie w kontekście bulwarów, które stanowią popularne miejsca rekreacyjne. Te tereny często przyciągają dużą liczbę rowerzystów, którzy potrzebują bezpiecznych i wygodnych miejsc do parkowania swoich pojazdów. Stojaki na rowery promują aktywny styl życia oraz ułatwiają dostęp do atrakcji turystycznych z wykorzystaniem ekologicznego środka transportu. Przykłady dobrze zaprojektowanych stojaków na rowery można znaleźć w wielu miastach, gdzie są one regularnie integrowane z innymi elementami infrastruktury, takimi jak ścieżki rowerowe czy punkty wynajmu rowerów. Dobrze zaprojektowane stojaki powinny być odporne na warunki atmosferyczne i umożliwiać stabilne przypięcie roweru, co ogranicza ryzyko kradzieży. Dodatkowo, zgodne ze standardami, powinny być również dostosowane do różnych typów rowerów, w tym elektrycznych, co zwiększa ich funkcjonalność i dostępność dla szerszej grupy użytkowników.
Wybór cmentarza, ogrodu zoologicznego lub parku krajobrazowego jako miejsc, w których stojak na rowery byłby niezbędny, opiera się na błędnym założeniu, że są to przestrzenie intensywnie uczęszczane przez rowerzystów. Cmentarze są miejscami, gdzie dominują piesi odwiedzający groby bliskich. Użycie roweru w takim kontekście jest mało praktyczne i może być wręcz nieodpowiednie, ponieważ nie sprzyja atmosferze refleksji i zadumy. Ogród zoologiczny, pomimo że przyciąga rodziny i turystów, nie jest typowym miejscem, gdzie rowerzyści parkują swoje pojazdy, a jego infrastruktura nie jest przystosowana do obsługi stojaków rowerowych. Również parki krajobrazowe, które mają na celu zachowanie naturalnych ekosystemów, mogą nie być odpowiednim miejscem dla intensywnej infrastruktury rowerowej, chyba że są właściwie zaprojektowane z uwzględnieniem równowagi pomiędzy działalnością turystyczną a ochroną przyrody. Wybór miejsc, gdzie stojaki na rowery są umieszczane, powinien uwzględniać ruch rowerowy, dostępność ścieżek rowerowych oraz potrzeby użytkowników, co podkreśla znaczenie planowania przestrzennego w kontekście urbanistyki i transportu.