Zawód: Technik archiwista
Kategorie: Brakowanie i przekazywanie dokumentacji Prawo i normy archiwalne
Likwidator jest osobą odpowiedzialną za zarządzanie procesem likwidacji podmiotu, co obejmuje m.in. uporządkowanie dokumentacji. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, to likwidator, po ustaleniu, który podmiot odpłatnie będzie przechowywał nieprzeterminowaną dokumentację niearchiwalną, odpowiada za jej właściwe uporządkowanie. Praktyczne zastosowanie tej odpowiedzialności obejmuje nie tylko segregację dokumentów, ale również zapewnienie ich odpowiedniego zabezpieczenia przed utratą lub zniszczeniem. Likwidator powinien stosować się do standardów archiwizacji, które zawierają wytyczne dotyczące klasyfikacji dokumentów, ich przechowywania oraz tworzenia spisów ewidencyjnych. Dobrą praktyką jest również współpraca z archiwistami, którzy mogą dostarczyć cennych wskazówek dotyczących efektywnego zarządzania dokumentacją. Wiedza na temat przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz przepisów prawa cywilnego jest również niezbędna, aby zrealizować te zadania zgodnie z prawem.